Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zmysel zivota ?

21. 09. 2003
3
0
930
Autor
enos

Ked som sa zmyslela nad co mam za sebou a nad tym co ma este v zivote caka......zistila som aky je pojem relativity skutocny a realny, prichadza na mna uzkost z prazdna buducnosti, na Vas nie ?

Laska je nieco co nas drzi nad vodou,

laska je osial spojeny so slobodou.

Sloboda ducha, telu je pritazou,

laska je nieco co nas opaja nadejou.

 

Zivot je kruty, plny otazok a priani,

priatel ti pomoze, milenec zradi,

sny sa rozplynu s prvym rannym lucom,

zivot je nastraha, opatrena klucom.

 

Casto sa pytam zas a znovu,

aka je cena za moju slobodu ?

Aka je vizia ludska, vizia buducnosti,

ake su znamky zivota v minulosti?

 

Neskrotne otazky clovecieho bytia,

so skormutenym hlasom nadeje sa bortia,

akakolvek predstava lasky zanika,

ked odsudi clovek cloveka.

 

Krute su tresty za nasu nevedomost,

krute su ortiele osudu,

cielom je vymenit udel za rovnopravnost,

popustit fantazii uzdu.

 

A tak sa pytam zas a znovu,

Co ma dnes caka, kto pride do mojho domu ?

Odpoved je casom predurcena,

Striezliva mysel pravdou unavena.

 

Nabuduce, zajtra, mozno o par storoci,

pustaju z ust slavni proroci.

Azda to pride este pred koncom sveta.

Bola to otazka, ci len prazdna veta ?


815_0
10. 10. 2003
Dát tip
Tohle dílko mi připomíná to, co jsem tvořil na začátku svý písmácký aktivity (a nemyslim, že to co píšu teď je lepší - snad jen kratší :-)) - pěkně se to čte, i když je to trošku moc dlouhý - ale - rozhodně to neni krátký - líbí se - upřímnej TIP :-)

Dash_707
22. 09. 2003
Dát tip
:o) :))**

Vinki
21. 09. 2003
Dát tip
Imho smysl zivota ma kazdy clovek jiny. Nekdo jde proste po kariere, penezich, nic jineho ho nezajima, nekoho naplnuje pomahat lidem, nekdo zase naplnuje stestim a laskou lidi kolem sebe. O to jde. Nechci, aby muj zivot mel stejny smysl jako zivot kazdeho cloveka uz proto, ze je spousta lidi, kterym nevadi napr. soucasny stav sveta, spolecnosti. Nechci byt stejny jako ti, kteri se takove spolecnosti podridili. Vsechno v zivote je relativni. Stejne tak i budoucnost. Delej si plany, ale bud vzdy pripravena je zmenit. Kazdou minutu sveho zivota se stejne tve plany meni, mozna si to ani neuvedomujes. Pokazde, kdyz jdes pres silnici, pokazde, kdyz poznas noveho cloveka. Nikdo nema budoucnosti jistou, co je vubec budoucnost? Kazdy dalsi rok, kazda dalsi vterina? Mej plany, upravuj je. Najdi si smysl zivota, kazdy jej mame. ZIJ KAZDYM OKAMZIKEM (jak se pekne rika Carpe Diem), miluj, bud stastna. Nic nemas v zivote jiste, mozna uz dlouho ani smrt ne. PS: Neco podobneho jsem chtel napsat taky, uz nebudu muset... v tomhle komentari jiste neni vsechno, co bych mohl k tomuhle tematu dodat, ale neco malo ano. A samozrejme*.

Redhawk
21. 09. 2003
Dát tip
Ach joj nuz trochu sa mi to zda ponure.... Az moc. Neviem ci je to praca po depke alebo hlbsi pohlad do duse ale moj nazor je ze veeelmi ponure i ked chapem iste pasaze.

Armand
21. 09. 2003
Dát tip
ad Vinki .. :)

Redhawk
21. 09. 2003
Dát tip
I otazka je prazdnou vetou, ked nepomoze ti nik. Stanes sa starou tetou nepozve ta na piknik. Moje srdce pozna ta, moja naruc polaska. Strasie povlak pozlatka, len pre teba kraska.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru