Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skřítek

07. 07. 2000
1
0
1189
Autor
BlackG

Na okraji hlubokého lesa a počátku hor žil skřítek. Nebyl to jen nějaký skřítek. Všude byla spousta kamení a křítek uměl z kamenů vytesat krásné sošky. Měl i přítele. Byl to obr, který žil v horách. Často spolu sedávali na úpatí hor, kolikrát dlouho hovořili. Obr často pozoroval, jak skřítek tesá do kamene krásné tvary. Sám byl spíš na hrubou práci, a když bylo něco takového potřeba, rád skřítkovi pomohl. Tvary, které skřítek tesal do kamení nebyly ledajaké. Kdo měl nějaké skřítkovo dílo, byl spokojený a dařilo se mu. Také zdaleka přicházeli lidé, aby získali skřítkova díla. Vždy bylo víc zájemců než kolik skřítek mohl vytesat kamenů. A navíc šla práce pomalu, protože skřítek věděl, že kdyby spěchal, jeho díla by nebyla dobrá. Jednou řekl skřítek obrovi: "Přines mi z hor velikou skálu, jakou jenom uneseš. Chci vytesat největší a nejkrásnější dílo, jaké kdy bylo na zemi, a na celé zemi pak bude pokoj a mír." Obrovi se ten nápad nelíbil, z hor viděl dál a myslel, že svět je horší, než si skřítek myslí. Ale skřítek naléhal a tak po desetiletích přemlouvání si dal obr říci. Našel v horách tu nejkrásnější skálu pro vytesání skřítkova díla a přinesl mu ji. Skřítek se pustil rozvážně do díla. A protože bylo velké trvalo mu přes sto let, než dílo dokončil. Zatím lidé na skřítka a jeho umění tesat do kamane zapoměli a již za ním nepřicházeli. Zpočátku se sice chodili dívat, jak tvoří obrovské dílo, ale když si z cesty nemohli nic přinést, přestali těžkou cestu ke skřítkovi podstupovat. Když bylo dílo hotovo, ukázal se skřítkův omyl. Zla a bolesti bylo ve světě tolik, že ani největší a nejkrásnější dílo ho nemohlo zaplašit. Skřítek byl smutný a již ani netesal do malých kamenů, protože nebyl nikdo, pro koho by dílo dělal. Skřítek byl smutný a řekl obrovi: "Rozbij mé dílo, byl jsem hloupý, že jsem tě neposlechl." Obrovi se nechtělo ničit tak nádhernou a pracnou věc, ale když viděl, jak skřítek je stále smutnější, tak za několik let se rozhodl mu vyhovět. Ale skřítkovi to nepomohlo. Stále slábl a zemřel. Obr odešel hluboko do hor a říká se, že jí lidi.


Alive
02. 06. 2004
Dát tip
Krásný, ale konec se mi nelíbí..je moc utnutý a myšlenka není dovedená až do konce... Že bychom se neměli snažit zbytečně o moc velký skutek a spíš dál malými radostmi a činy přinášet dobro... "Lepší než přemýšlet jak udělat velké dobro je udělat malé..." alespoň tak jsem to pochopila... dík za to, hezká myšlenka :o)

Anonym
03. 02. 2001
Dát tip
ach boze ne

Anonym
13. 07. 2000
Dát tip
...lidi nebuďte smutný - to je jenom pohádka - skutečnost dopadne daleko líp. Lidé přestali za skřítkem chodit protože pochopili že dobro a láska závisí nikoli na krásných skřítkovských soškách ale jen a jen na nich... A skřítek? skřítkové umírají také jen v pohádkách... ve skutečnosti jsou skřítci nesmrtelní...BlackG se přehlídl... ten skřítek si šel jen odpočinout po dlouhé namáhavé práci... probudí se hnedle jak lidé pochopí... S pozdravem Šílená:o)

Mahoney
13. 07. 2000
Dát tip
díky Šílko, budu se snažit tomu věřit... máš naprostou pravdu, svět nebude krásný dokud neuvěříme že krásný je...

Bludička
12. 07. 2000
Dát tip
já myslela, že pohádky vždycky dobře skončí ... asi jsem naivní

Mahoney
10. 07. 2000
Dát tip
a ti hlupáci si to zaslouží... dík

slavek
09. 07. 2000
Dát tip
krutě pravdivé.. Tohle ale není blackaG.. Tohle je Tvoje.

Rivka
07. 07. 2000
Dát tip
Optimista jako vždy:-))

Kathe
07. 07. 2000
Dát tip
To je ale smutná pohádka...já bych chtěla něco veselejšího...! Šlo by to zařídit...? :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru