Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt

22. 10. 2003
3
0
610
Autor
Čendina

I tohle je o motorkách, bohužel.

 ..... Smrt? .....

 

Je strašně rychlá. Podobá se žluté skvrně, rozdrážděnému řevu vytočeného motoru a oblaku prachu a hlíny na horizontu. Žádný zvuk, žádná představa, nikdy nic člověka nepřipraví na ten pohled, když se k horizontu přiblíží a zjistí, že představy typu "to snad ne" "snad to nebyl on...." "on přece nemůže bourat..." jsou bezpředmětný a hloupý. Svodidla se líně plazí po asfaltu a pět zohýbaných železných sloupků se přiopile uklání jak mniši před oltářem. 5 sloupků a 3 vzrostlý keře.... 1,2,3....4, chvilku trvá než jsme ho našli...5,6,7.... tel. 155 .... 8,9,10,11 klečím u jeho hlavy, prsty na tepně a dívám se jak dýchá.... 12,13, 14... ať už je tady ta záchranka.....15,16 ... vůbec nevím co dělat, nevím jestli mám sahat na to oblečení, jestli bych neměla zjistit, zda nemá proražený plíce.... koukám jestli se někde neukazujou kaluže krve a klečím u jeho hlavy. Nic víc... nic míň.  17,18,19,20... až později mi dojde že ta záchranka byla ukrutně rychlá.... ještě aby ne, když měli stanoviště sotva pár kilometrů od místa nehody. Zastavuje i policejní vůz, který náhodou jel kolem...Potom hasiči, nehodovka... Všechno už se děje tak nějak mimo mě, nezávisle na tom jestli jsem schopná to ovlivnit nebo ne. Jediný co vím je, že se musím furt hejbat, že potřebuju bejt potřebná, mluvit organizovat, kecat jim do práce, kterou umějí dělat mnohonásobně líp jak já. Vědí to. Dívám se do očí tomu hasiči a vidím v něm veškerou tu tolerantnost a shovívavost nad mým chaoticky organizovaným pohybem. A taky smutek nad pohledem na který si nelze zvyknout.....


Zbyhoň
08. 07. 2004
Dát tip
Už teda nebudu kritizovat, že to není fejeton. Když si tenhle nedostatek odmyslím, je to dost velkej tip. Snad bych tam nedával tu větu o stanovišti sanitky. Jinak nemám co dodat, výborný, tvrdý. Myslím, že v jiné kategorii by se to líbilo daleko víc. Ale Tobě tehdy asi moc nešlo o čtenářský úspěch…

sk8ergirl
15. 06. 2004
Dát tip
Napsané je to vážně dost dobře...a realistické?O tom se snad nedá ani pochybovat...

Vaneta
25. 10. 2003
Dát tip
zajímavé,smutné,dobře realisticky napsané

NE!!! fejeton. Ale jinak pěkný tok myšlenek.

REDH0T
22. 10. 2003
Dát tip
To je ta dnešní doba... Za mejch mladejch let se jezdilo na kozím dechu a Pionýru. Kdo měl Mustanga - ten byl king a Simsona měli snad jen spolupracovníci STB :o) Žádná z těch věcí nejela víc než 40 km/h a spousta kluků se naučila jezdit a hlavně padat... Dnes má každý už v 16 letech mašinu, kterou stěží zvládá a následky bývají obsahem výše uvedených řádků...

smutné a bohužel i realistické (a skvěle napsané)

Zly
22. 10. 2003
Dát tip
drsný/ epitaf za dárcem orgánů

Rowenna
22. 10. 2003
Dát tip
Silná a skvěle napsaná výpověď.

Yossarian
22. 10. 2003
Dát tip
ne fejeton, ale jinak výborné

Čendina
22. 10. 2003
Dát tip
Yossarian: nenašla jsem kategorii, která by mi vyhovovala, bez určení kategorie mě to nepustilo, šoupla jsem tam náhodnou.

Yossarian
22. 10. 2003
Dát tip
lepší by bylo ostatní, nebo možná reportáž promiň, na fejeton sem háklivej

Čendina
22. 10. 2003
Dát tip
Ten "dárce orgánů" nebyl mladík. A určitě nejezdil na motorce chvilku. Bylo mu 33 a doma ho čekali 3 děti v rozmezí od 13-ti do 5-ti let. Na motorkách jezdil v útlého mládí a začínal právě na fichtlech, mustanzích, jawách....a "po dětech" začal na těch silnějších. To je ta ironie. Není to tolik o rychlosti (i když samozřejmě trochu ano) jako spíš o založení člověka a o výběru který máme v každé minutě a jenom na nás záleží co uděláme, jak žijeme a jak umřeme.

Čendina
22. 10. 2003
Dát tip
poho....mě je to jedno a na tomhle nebazíruju. "Ostatní" mě to taky nepustilo, asi se zdejším zařízením neumím pracovat. :-)) Do Reportáže to dávat nechci, neptej se mě proč prosím.

Yossarian
22. 10. 2003
Dát tip
dobře, nebudu

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru