Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsem mrcha, pravila.

22. 10. 2003
18
1
3254
Autor
StvN

Jo moje milá, kdybys byla šla se mnou, jak jsem tě tehdy očima prosil a ne s těmi tvými přáteli. Kdybys mi jedinkrát věřila, má upřímná láska by tě vynesla do nebe. Takhle jsi skončila věru nechutně, dokonce trapně.

Když jsme spolu hovořili poprvé, říkala jsi, že nemáš, stejně jako já, ráda slavení svátků podle datumů. Jaká hloupost, dávat si dárky podle datumu, říkala jsi. Copak je to nějaká povinnost? Asi po dvou letech jsi během hovoru zmínila, že se ti líbila košile, kterou jsem měl tehdy na sobě. Přiznávám, jsou to maličkosti. Ale nediv se, pamatuji si jich mnohem víc. Taky jsi mi kdysi taktně sdělila, že jsi mrcha. Tak jsi to řekla: Jsem mrcha. Je upřímná napadlo mě. Taková mrcha jako ty je každá žena, nemám co bych riskoval. Přese všechnu náklonnost, kterou jsem ti trpělivě projevoval, jsi mě však odmítala. No a vidíš, konečně jsme spolu. Zatím pouze u večeře. Ale tomuhle se přece říká rande. Už to není kino, nebo procházka, je to rande. Příslib.

Držel jsem sklenici vody ve slavnostní poloze a hleděl své milé upřeně do očí. Nestál jsem. Stůl byl malý, decentně prostřený s květinou a svíčkami. Jiného osvětlení v místnosti nebylo. V domácím, útulném prostředí jsem se cítil silný. Ačkoliv jsem nikdy nebyl velký řečník, vychutnával jsem si přípitek s vědomím, že na tuto chvíli jsem čekal tak dlouho. Nad hlavou strnule visel malý lustr po rodičích. V oknech se splihle vlnily záclony. Zatažené závěsy bránily pouličnímu osvětlení vniknout do příbytku a narušit tak atmosféru poklidného večera.

A tak nyní i já slibuji, že tě navždy uchovám ve svém nitru jako vzpomínku na první maminčino políbení.

Stále jsem z ní nespouštěl oči. Dovolil jsem si úsměv. Večer se mi skutečně povedl. Ubrus byl čistý, prostírání pečlivě složené, příbory umyté. Květiny kvetoucí, svíčky hořící. Na jediném bílém talíři, který již byl připraven na stole (chyběla pouze cibule a kečup, ale ty jsem měl připraveny v lednici, aby nezteplaly), stála hlava mé milé přítelkyně. Skvostně upravená leb s pažitkou a křenovým nálevem. Nádivku jsem oželel, protože jsem nesehnal potřebné koření, ale stejně jsem ji nikdy neměl rád. Uši byly poněkud zarudlé, ale ty oteklé lalůčky přímo volaly po nakousnutí. Nevydržel jsem to déle. Vodu jsem obratem vypil a doběhl do kuchyně pro kečup a cibuli.

1 názor

nyma
19. 09. 2007
Dát tip
s kečupem chutná dobře všechno. I jídlo ze školní jídelny, i toto:) T!

Micro
04. 03. 2006
Dát tip
Dobrý... víc snad ani ne... taková rychlovka s pointou... *

Liaison
08. 11. 2004
Dát tip
tak sem si teda precetla od tebe jeste neco dalsiho a musim uznat, ze je to opravdu lepsi... mnohem lepsi. prekvapive.

StvN
08. 11. 2004
Dát tip
Taková kravina se líbí. To je tak vždycky, na tom se pozná čtenář. Nezlob se, ale pokud ti tohle přijde lepší než Bílá pouť, pak .... Není to tak, že bych si nestál za vlastními díly, ale Bílá pouť má myšlenku, zatímco tohle má jenom pointu. Navíc dost samoúčelnou.

sammara
02. 11. 2004
Dát tip
perfektní

JeanJoche
21. 12. 2003
Dát tip
Nádhera!!!Úplně jako zwe života!!!

Craerassy
20. 12. 2003
Dát tip
Hezky se to čte a když dojdu až na konec, řekla bych, že to nemůže být špatný nebo je to tak ujetý, že jsem prostě nemohla přestat číst.:-)

StvN
18. 12. 2003
Dát tip
Z prologu by mělo být patrné, že to takto dopadlo díky tomu, že s ním nešla. Proto se jí stalo něco, co mu hodilo do náručí její mrtvolu.

Semeno
16. 12. 2003
Dát tip
Tentokrát se mi celkem tvůj rukopis ztrácel. Ale jako výsek se to povedlo, krásně zaseknutý tam kam to patří, jako ozubený kolečka. Teď mě tak napadlo, ty musíš bejt ¨ceklem pořádnej co? To je hnus.

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Pořádnej co?

Semeno
16. 12. 2003
Dát tip
Uklízivej. Chachá, tak to by mě nenapadlo, pořádnej... :o))

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Jak jsi na to přišla?

Semeno
16. 12. 2003
Dát tip
Jak rovnáš slova a věty. Někdy předtimjsi to nedělal tolik, ale teď je to čim díl tim víc vidět. A jak tam řikáš o tom prostírání, tak mi to docvaklo. Tak jo, nebo ne?

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Jsem víc pořádnej, než většina lidí, ale žádnej extrém, prach mi nevadí a povlečení si měnim jednou za měsíc. Jak to myslíš s tím rovnáním slov a vět? Co to znamená? Snažím se psát líp a zajímá mě, jak to myslíš.

Semeno
16. 12. 2003
Dát tip
No právě. Snažíš se. Nakrásně to srovnáváš do úhledných hromádek. Jsem úchyl, skáčou mi z toho pupínky.

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Ale to je přece cíl. Dávat se do pořádku. Brousit styl a tak, ne?

Semeno
16. 12. 2003
Dát tip
Ale jo. Brousit styl a česat. Ale jo, dostaňte se do výšin luxusu řádu. A já zůstanu plavat ve vzduchu, tam nikdo totiž nepatří. To je jedno, už nad tim nebádej, hadači.

Ighor
15. 12. 2003
Dát tip
Tak to mě těší

Ighor
14. 12. 2003
Dát tip
je to jen obraz, jak říkáte, ale přesto se mi to líbí Je to tvůj styl, to se už pozná je to ze života, tip nevadí, když to zařadim do Spolku? Předpokládám, že ne

StvN
14. 12. 2003
Dát tip
Naopak, rád přispěju svou troškou do mlýna.

MeTB
11. 12. 2003
Dát tip
Zajimave, to nepochybne. Ctive? Ano. Osobne bych zaradil spise do Blbustek (bez jakekoliv urazky), nez do povidek, jenze o tom by se jiste dalo dlouho debatovat. Napsane svizne, s dekorativni kudrlinkami, ktere dokresluji atmosferu; chybel mi vsak poradny pribeh - pusobilo to na me jako *jeden obraz* - rozjimani nad veceri, dalo by se mozna rici. :-) Pointa je tradicne dobra, jen je, myslim, odhalena prilis brzy - v podstate po *hlava me mile pritelkyne* pribeh konci. Resume: Jako zanr *povidka* *chvalitebne*, protoze mi chybela dejova linka. Tom

StvN
11. 12. 2003
Dát tip
To máš pravdu. Povídka to neni. Jak říkáš, je to jeden obraz. Takové cvičení.

Ikru
19. 11. 2003
Dát tip
má to sílu a je to čtivé...zkrátka ...T

maia
11. 11. 2003
Dát tip
Zbudla som k usmievaciku vcera dopisat: Velmi posobiva metafora. Viem, ze nie si kanibal. :-)

Plopez
10. 11. 2003
Dát tip
sranda

StvN
10. 11. 2003
Dát tip
Já taky nejsem kanibal.

maia
10. 11. 2003
Dát tip
:-)

maia
08. 11. 2003
Dát tip
Prekvapivy zaver. Pacilo sa mi aj ked nie som kanibal. :-) *

j_i_r_i_k
29. 10. 2003
Dát tip
Kdyby ta předehra k pointě byla tak dvakrát delší, už by to nudilo, takhle je to přesně ono :)...

mně se to nelíbí a ani pořádně nevim, proč. Čekala jsem jinej závěr, tenhle je divnej

Grip
25. 10. 2003
Dát tip
Pravda, uchoval si jí ve svém nitru. A nyní je už nic nerozdělí(snad jen projímadlo). Líbilo.

Pěkné. Jen se mi trochu nelíbí, že dáváš předtím kečup a cibuli do závorek. Trochu mě to vyrušilo, a myslím, že bys to mohl dát do textu bez nich. Ale to je jen detail. Tip

Evička
23. 10. 2003
Dát tip
Morbidní! Ale pointa skvělá!! Dobře napsáno!**

Rowenna
23. 10. 2003
Dát tip
Bojím, bojím. :-)

Seregil
22. 10. 2003
Dát tip
No pěkně hustý.... závěr je poměrně šokující... ale dobrý, čtivý a vůbec dost dobrý.... fuj.... tedy jo... :-/

fungus2
22. 10. 2003
Dát tip
Hm. Dobré. TIP

Norek
22. 10. 2003
Dát tip
výborný

Andulka
22. 10. 2003
Dát tip
no teda, to je morbidni.....hnusny mysleni nositele nejake mentalni nemoci.....ale zpracoval si to moc dobre. Tak i kdyz tema se mi tedy vubec nelibi...:-)..........tip si to zaslouzi..:-)*

theo
22. 10. 2003
Dát tip
pažitka, křenový nálev, cibule a kečup - podle čeho si to vařil? to přece divná kombinace :)

Morgana
22. 10. 2003
Dát tip
ja kecup nerada,ale tohle- PARADA:))) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru