Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VYZNÁNÍ

14. 07. 2000
0
0
825
Autor
Leia

moje první básnička vůbec

texttextDáváš mi pocit, že někdo při mně stoji, Však blízkost tvá mé rány nezahojí. Miluju tě, však duše má je němá, A srdce?To slitování nemá. Slova, to jsou jen vlaštovky na Sahaře, Tají jak poslední sníh na jaře. Stůj při mně prosím, jak jen můžeš Chceš lásku, však minulost nepřemůžeš. Slzy se jak kapky ranní rosy třpytí, Stékají z mých očí, dolů do tvých sítí. Zachytí se v pavučině z hedvábí, Mou duši to však nevábí. Má tvář jak vytesaná do kamene, Uleví se ti, jen co tvé srdce zapomene. Na mne na člověka nad propastí, Pro něhož skok je ukončení strastí, Na mne, jež ve tvých snech chci býti, Ty víš, že takhle nemůžu dál žíti. Dotyků tvých prstů na mé kůži, Píchají jak trny stovek růží, Ty růže snad rudé musí býti, Však barvou krve nejde svět změniti. Co se děje?Ptáš se a v rozpacích se topíš. Co a proč, to nikdy nepochopíš. Tvůj pohled barvy mořské vody, Chci utéct, je však kudy? Je vůbec východ z toho prokletí? Je modrý pohled zázrak století? Má tu moc mě vysvobodit ze zakletí? Nevím, ale ty jsi tady a minulost je pryč, už nepřiletí…
Leia
29. 08. 2005
Dát tip
dekuji za kritiku, velmi si ji vazim. Tohle bylo moje prvni versovane dilo :)

Anni
10. 12. 2003
Dát tip
No, i já bych měla výhrady k rýmu, ale jinak se mi to líbí:o) A jinak je příjemné najéít dalšího fandu Asimova:o)

Menahen
24. 09. 2001
Dát tip
Je to slušný! Kromě toho co tu již bylo napsáno. Možná ze stránky estetické. Když píšeš takhle dlouhou poému!nebo Epos? :)) Tak nějak rozlišuj sloky. Takhle se vtom člověk trošku ztrácí a..víš co:) Ale je to oprvdu moc fajn.) tak pokračuj...jak řekli páni kolegové:)))

Merle
17. 07. 2000
Dát tip
I já si dovolím přidat se k Osotošestovi, ikdyž poněkud kritičtěji. Tím se ale nenech odradit... Má to hodně začátečnickejch chyb. 1) forma rýmu AABB, dole dokonce AAAA (tahle forma nikdy dobře nezní) 2) rýmy neznělé (vody - kudy), slabé koncovkové (býti - žíti), i profláklé (růže - kůže) 3) rytmika - kulhá Na druhou stranu je tam opravdu to všechno co psal O106. Je vidět, že pokud na technice svýho psaní zapracuješ, mohla by ses hodně zlepšit. Doporučuju ti k přečtení básničky od Sarken (17) a Falky (21). Básnění zdar.

O.S.to6
14. 07. 2000
Dát tip
Dovolím si napsat první reakci na Tvou první báseň :) Máš tam hodně hezkých obrázků a slovíček a myslím, že máš cit pro zvukomalbu. Taky z toho cítím úpřimnost a ta se cení. Trošku by sis mohla pohrát s rytmem, to aby se to četlo ještě více plynule. No a taky je tam na mě trochu moc takových těch známých metafor, tak popusť uzdu fantazii. Ať se Ti daří a hlavně, ať Tě to baví. :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru