Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRyzí poezie
Autor
Movsar
Rozum
Rozum. To, co nás na něm fascinuje a proč jej milujeme, je přesně to, čím nás omezuje a dělá slabými. Schopnost myslet něco, co není, znamená taky prohlubovat své úzkosti. Jsme utkáni z rozporů.
Co kdyby láska…
Sedí na Vyšehradě, za řekou nad Zlíchovem zapadá slunce, ale ještě je pořád dost světla, aby četla. Vyrazili o neděli jen tak, mezi všechny ty dvojice a rodiny vypučelé na povel. A sedí a čte a jak projde nějaký muž, zvedá k němu oči a v ruce se jí rozechvívá list. A pak padá jako ty okolo, zas to nebyl on. Možná zas přijde příští neděli, protože co kdyby láska…
Večer na Václaváku
Město už se proměnilo v indigovou louži večera. V knihkupectví na rohu Vodičkovy a náměstí lidé ještě listují romány i Platónem, na chvíli se stávají účastníky nebezpečných známostí i potravou dravého filosofa. K Baťovi zatím proudí zástupy bažících žen a ven už vycházejí v nových lodičkách či módních keckách. Z bankovního domu se kolébají poslední úřednice, které zdržely narozeniny paní vedoucí. Taxikáři pod lipkami vedou namodralý kouř a světácké řeči. Mladým milencům u Hájka stačí mlčení a trocha piškotové pěny. A v kavárnách mezitím dosud neznámí lidé zadělávají na velmi nebezpečné známosti.
Ryzí poezie
Pavel Rychetský se toho rána rozhodl nejít do práce. Namísto do Joštovy zabočil z České pasáží do antikvariátu. Dlouho vybíral, až mu k dobru přišla kniha ryzí poezie. Zaplatil třicet korun a vydal se do hostince U Dundrů. Poručil si pivo, a protože se schylovalo k poledni taky párek s křenem. A pil pivo a jedl ten párek s křenem a četl ryzí poezii. A o kus dál v Joštově mezitím plénum mužů v talárech nervóznělo, kde asi tak může být Pavel. A taky lidé na chodbě v Joštově, lidé na svém lidství zneprávněni a znesvobodněni, nervózněli. A Pavel zatím pil pivo a jedl párek s křenem a četl ryzí poezii.
Sladký úkoj krve
Sobota, to je den galavečerů. Gladiátory vženou do osmiboké klece a sudí zavelí své „fight“! A diváci v tom lítém mači hledají a nacházejí sladký úkoj krve. S úderem posledního gongu pak odcházejí ve vzrušeném oparu dojmů ku svým domovům. Tam jsou, neprávem viněni z nevěry, knokautováni manželkami.
11 názorů
Rychetský vykroužen excelentně, Úkoj krve nekompromisní. Ovšem stále je to skóre 2:3. škoda.
Próza_měsíce
08. 11. 2017Fajn.
Próza_měsíce
08. 11. 2017Souhlasíš s nominací této miniatury do soutěže PM? Díky za odpověď.
Rozum. To, co nás na něm fascinuje a proč jej milujeme, je přesně to, čím nás omezuje a dělá slabými.
Pavel R.prožil příjemné dopoledne:-)
Večer na Václaváku...a Co kdyby láska...hezké