Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak vzorně skryté údolí

17. 12. 2003
11
0
4570
Autor
Igor_Indruch

Je to taky tak trochu hádanka (i když asi ne moc těžká) - o čem to je?

Mech a kapradí dávno zetlelé,

vedle pár rozpadlých zdí,

rezavá kostra staré postele

nad klidem toho místa bdí.

 

Pod skalním převisem

v největším stínu,

do kamene s prastarým nápisem

vryto je poselství  znamením klínu.

 

Temné, studené a pusté místo

dokonale lidským zrakům skryto.

Jen občas do ticha ozve se šplouchnutí,

na břehu jezera osika zašumí.


Brosqička
17. 02. 2005
Dát tip
nevím, mám pocit, že to je nějaký rozpadlý domeček v lese, ke kterému máš své vzpomínky.. atmosféra se mi moc líbí... TIP

Notreal
11. 01. 2004
Dát tip
fajn myšlenka*

soňa
11. 01. 2004
Dát tip
příjemná.........

Abyss
03. 01. 2004
Dát tip
je to hezka basnicka takova miloucka... (ja osobne si myslim ze to je hrbitov :o) - ale ja si to myslim vzdycky o kazdy hadance)

Elyn
03. 01. 2004
Dát tip
Atlantida..:)

Vidíš - to mohlo být - a pak by dávalo smysl i to klínové písmo :-)

Elyn
03. 01. 2004
Dát tip
teď koukám, že prý vesnice na dně přehrady...:) Tak nic, no :)

studanka
03. 01. 2004
Dát tip
líbí...

Jak to nic? Vždyť je to skoro totéž! Navíc tam je ten "chyták" s tím klínovým písmem - trošku jako z Holzmana: Visí to na zdi, utírají se do toho ruce a píská to./ No, kdyby to nepískalo, tak je to ručník. / No náhodou jste to uhod. / Ale proč jste sakra říkal, že to píská? / To aby to bylo těžší! :-)

Seregil
03. 01. 2004
Dát tip
Suprová..***

Elyn
03. 01. 2004
Dát tip
:) no, mně se tam to klínový písmo moc líbí. Dobře, tedy je to "Atlantida" :) (děkuji:)

Asi budeš mít pravdu Miroslawku. metrický koncept, hierarchizace představ...tomu já moc nerozumím a moc mě to ani nezajímá (a nikdy nezajímalo). Nepovažuji se za básníka. Tohle je "16-tileté" dílko, které mám rád právě proto, co říkáš v závěru své kritiky. Jinak se dnes už věnuji téměř výhradně próze a "básničky" píšu výjimečně a spíš pro legraci. Ale díky.

Miroslawek
23. 12. 2003
Dát tip
heh... nic proti... jen pak tedy ovšem nerozumím zatržené kolonce, že chceš, cituji: rozvíjet svůj literární talent a stojíš o hlubší (vážnou) kritiku tohoto díla... právě tohoto dílka... rozmysli si Jíro, rozmysli... ;o)))))))

No jo - ta kolonka! Víš Miroslawku - já to tak moc neřeším. Kolonku zatrhávám vždycky, protože mě zajímají názory druhých lidí. Kdybych zatrh tu druhou (nebo žádnou) měl bych pocit, že tím říkám "vlezte mi na záda..." ne - já opravdu stojím o "hlubší kritiku" (když už se tu tomu tak říká) i u těch největších ptákovin, protože člověk nikdy nemůže dopředu vědět, co se od koho dozví (a že se kolikrát dozví skutečně zajímavé věci!)

Miroslawek
23. 12. 2003
Dát tip
tak proč řešíš, když neřešíš... no nic ;o)

Miroslawek
22. 12. 2003
Dát tip
"jen" popis... který by jako fragment většího celku svým duchem možná i slušel poezii 19. století... nikoli však poezii počátku století 21... a to by ještě musel mít ujasněn nějaký svůj metrický koncept, který občas kulhá na všechny stopy... vůbec mi to řemeslně přijde chabě uděláno, rýmy, volba slov, hierarchizace představ... takový neumělý otisk minulých dob, špatně postavené lego... kupříkladu už Flaubert věděl, že jedno epiteton je více než dvě a nutil Maupassanta, aby se vyjadřoval vždy jedním přívlastkem, jak nám prozrazuje Šalda... a přesto tam nějaké náznaky (o jejichž původu bych sice mohl dále diskutovat ;o))) nalézt lze... ovšem ona "výtěžnost" se mi zdá až příliš malá, než aby si text zasloužil (pře)žít... Co je mi na textu sympatické, že se snaží o tajemství... o vyvolání pocitu, poodhalení a přitom jeho zachování...

Nikdo neuhodne? Je to zatopená vesnice na dně přehrady...

katugiro
21. 12. 2003
Dát tip
hned se mi líbí víc... dokonce dost :)

_kxk
21. 12. 2003
Dát tip
Tak to by mě opravdu nenapdlo..mě napadaly věci jako ostrůvek, nebo část hsutě porostlá stromy atd.....:))

katugiro
20. 12. 2003
Dát tip
o čem to tedy je, když je tam rezavá kostra staré postele?

Kastel
18. 12. 2003
Dát tip
No, jí v tom vidí, bobra, ale asi nepostoupím do dalšího kola bez ztráty diesatky :o) T za romantiku

Anonyme, Anonyme - o co ti jde?

...básnická licence...

_kxk
17. 12. 2003
Dát tip
Jééé..... nevím proč to ve mě vyvolalo jarní náladu....:o))

No, to taky nevím, když je tam to tlení, zima, tma... :-))))

_kxk
17. 12. 2003
Dát tip
asi první slovo mech a kapradí...neska mám nějakou jarí náladu..asi tím jaká mi je zima....:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru