Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Historický šerm - nabíráme nové členy :)

04. 03. 2004
0
0
5888
Autor
rire


Armand
17. 03. 2004
Dát tip
rire: dík za info (i za nabídku, které asi prozatím nevyužiji). Ano, právě španělskou školu jsem měl na mysli, zaslechl jsem asi tolik co jsi popsal... resp. četl srovnání způsobu boje samuraje a šermíře "hispánce". Až se někdy potkáme, tak se rozhodně rád přiučím víc. :)

rire
11. 03. 2004
Dát tip
Armand: Je to ale na delsi debatu. Treba Spanelska skola se hodne priblizovala filosofickemu pojeti skole japonske - treba v tom, ze pokud byla akce provedena mene nez dokonale, mohla byt nebezpecna prave tomu kdo ji provadel (odkryla). Na prohlaseni typu lepsi nebo horsi je treba nejprve definovat seznam vlastnosti, ktere zvrati pomyslne vahy. Je ovsem naprosto beze sporu, ze v umeni kovani mecu byli Japonci nejdal. Mozna se jim vyrovnali povestni kovari z Damasku. Co se tyce Spanelske skoly - tak to je jedina skola s dochovanou linii mistru od 12. stoleti az do soucasnosti. Ostatni skoly se postupem casu vyvinuly do soucasneho sportovniho sermu fleretem, kordem a savli.

Merle
10. 03. 2004
Dát tip
rire: pokud budete porad chtit trenovat nekdy v 6 rano, tak asi nic...

rire
10. 03. 2004
Dát tip
Merle: az v 6:30 :))))

Armand
10. 03. 2004
Dát tip
rire: v mnoha ohledech bylo (dočetl jsem se) skutečné evropské umění meče vyspělejší než asijské... (no, každé má to svoje plus a minus) jenom se téměř nedochovalo (v ryzí podobě). Mistrovství má jen jednu filosofii .. :) ty víš.

rire
08. 03. 2004
Dát tip
Armand: Katana ne. Vychodni filozofie je neco napevno spojene s katanou (jai-do, busi-do). Nedelame samuraje. Nemame zazemi pro to delat to dokonale. Nejsme Japonci ani nas ucitel neni. Jsme evropane a mame evropske mysleni a filosofii. Nam zalezi vic na vlastnim preziti nez na dokonalosti techniky. Cimz nijak neshazuju krasu japonskeho mece a jeho umeni, kterych si velmi vazim.

Jak to myslíte, že v Brně nic není? Co já bych za to dal šermovat v Brně, vždyť tam pravidleně učí Petr Vytopil a často Mistr Peter Koza.

Armand
06. 03. 2004
Dát tip
a co takhle třeba katana rire? :) .. ale k věci... docela by mě takové věci zajímaly... ze začátku bych se přišel třeba jen podívat :) až někde budete cvičit... nebo předvádět, tak mi dej určitě vědět.

Drago
05. 03. 2004
Dát tip
praha... zase praha. Proč něco takovýho nejni i v Brně? tady není doslova do čeho píchnout či seknout... chjo... jinak držím palce. Kdy bude ňáký vystoupení na moravě? rád se podívám...

rire
05. 03. 2004
Dát tip
Drago: Zkus sehnat v Brne praci. Ja jsem z Beskyd, nas sef z Liberce, mlady je z Ostravy.... Taky bych mel radsi skupinu nekde v horach nebo na hrade. Ale do Brna se urcite stavime :) Minimalne kazdy rok chodime na veceri k Cernemu Volu (nebo to je Cerny Medved? ... ta pamet...) ;o)

Beepee
05. 03. 2004
Dát tip
Tak to nejni uplne moje parketa, ale rada vam budu vazat zraneni (nebo aspon naplast..?) ;)

Drago
05. 03. 2004
Dát tip
rire - s tou prací se sažím, ale asi sám víš jak to je... jste pěkně poskládaní... a až tu někdy budete, určitě dej vědět :o) a není to náhodou Rudej vůl? O tom bych možná věděl...

rire
05. 03. 2004
Dát tip
Drago: ee, Cerny medved, na Jakubskem namesti v Jezuitske :)

Tynic
05. 03. 2004
Dát tip
Až budu dělat v praze, tak se k vám přihlásím.

Miroslawek
04. 03. 2004
Dát tip
A jaká je úmrtnost...?

Prokletí
04. 03. 2004
Dát tip
Hlásím se, můžu něco držet v koutě? Třeba kabáty? ;o) m.

uvítal bych kde to je atd...ale jinak fajne :)

rire
04. 03. 2004
Dát tip
Praha (jojo spěch spěch) Míwa: Úmrtnost je zatím bohužel na nule :) Daří se ji ale dostávat do záporu :)

rire
04. 03. 2004
Dát tip
Praha (jojo spěch spěch) Míwa: Úmrtnost je zatím bohužel na nule :) Daří se ji ale dostávat do záporu :)

AJVAA
04. 03. 2004
Dát tip
Rire.......to zní zaujímavě:) A nějaké podrobnosti bys nevěděl? Finanční a časová náročnost apod. Děkuji

Litochowitz
04. 03. 2004
Dát tip
...zajímavý, zajímá mě to....:)

rire: neznáš náhodou Thraina ? :))

rire
04. 03. 2004
Dát tip
navzdy_tvuj: mozne to je, znam uz tolik lidi, ze si je pamatuju jen podle obliceju :)

rire
04. 03. 2004
Dát tip
AJVAA: viz mail na plakatu, jeste neco preposlu ososbne :)

rire: je vysokej :))) ?

rire
04. 03. 2004
Dát tip
Navzdy_Tvuj: :))))) Vysokych lidi znam o neco mensi hromadu, ale do avie by se taky vsichni nevesli :)))) Natoz do me hlavy. Fotku nebo nic! :)

Miroslawek
04. 03. 2004
Dát tip
rire: aha.. já myslel, že přirozený úbytek v rámci povolených ztrát je právě důvodem náboru nového členstva...

Dero
04. 03. 2004
Dát tip
Tyčové zbraně? Tu upoutávku dělal nějaký fanda Stargatu ... ? :o)

rire
04. 03. 2004
Dát tip
Dero: jak chces shrnout tyc, halapartnu, kopi, .... a dalsi hromadu veci aby se to veslo na plakat? :)

Velmi kvalitně vládnu lukem. Chcete mě ?

Dero
04. 03. 2004
Dát tip
rire: Dyť já to chápu ... jen drobnou poznámečku jsem utrousil ... :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru