Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis ježíškovi

26. 11. 2000
6
0
6597
Autor
McCoal

Protože se vánoce blíží, rozhodl jsem se napsat ježíškovi a dovolím si zneužít písmaka k tomu, aby se to k němu rychleji dostalo. Snad se mu to bude líbit a vám taky.

Milý Ježíšku, tak vidíš, už je zase rok pryč, a Ty budeš zase brzy chodit s dárky ke všem hodným dětem. A protože vím, že toho máš hodně, tak ti píšu co bych chtěl, abys to nemusel pracně vymejšlet. Já vím, že jsi mi loni přinesl Růženku, a tak že letos už možná nedostanu nic. Ale to snad ne, viď, že mi něco přineseš. Vždyť jsem byl celý rok hodný a to bys mi přeci neudělal. Protože jestli chceš někomu něco nepřinést, tak nic nenos Toníkovi, to je ten sousedovic mamlas, co naší kočce vloni o silvestra přivázal na ocas prskavku a ona se chudinka děsně vyplašila. A to Ti ani nebudu povídat, co mi udělal v létě. No, já bych Ti to klidně řekl, ale maminka říká, že se žalovat nemá. Já si sice myslím, že tohle by snad ani nebylo žalování, ale ty to jistě víš sám a stejně tak dobře víš, kdo si něco od Tebe zaslouží, a kdo ne. Ale Toník to rozhodně není. Tak (Růženka mi říká, že slovem tak nemá odstavec nikdy začínat, ale mně se to líbí) a teď k tomu, co bych od Tebe chtěl. Původně jsem si myslel, že bys mi mohl přinést nové auto. Nemyslím to na setrvačník nebo na baterky, já myslím to opravdové. Ale babička se mi smála a říkala, že to mi přinést nemůžeš. To bych teda chtěl vědět proč. Podle mě tomu babička moc nerozumí. Vždyť ty přeci můžeš všechno. Říkala, že prej auto je moc drahé, a Ty že nemáš tolik peněz. Chacha. To jsem se nasmál, jakoby nevěděla, že Ty na nic peníze nepotřebuješ. Vždyť říkám, že tomu moc nerozumí. Ale to nevadí, protože jsem si to stejně rozmyslel a auto už nechci. Teda, já bych ho chtěl, ale tatínek říkal, že auta moc žerou a že ho to jeho asi sežere. Nevím jak to myslel, ale nemyslím si, že by se mu to mohlo stát, protože tatínek je veliký a nedávno mi vyprávěl, jak jednou přepral medvěda. Proto se o něj nebojím. No řekni sám, copak by se někdo, kdo přepere medvěda nechal sežrat od auta? To je hloupost. Ale co já? Já se medvědů bojím a nikdy jsem se s žádným nepral. Ale myslím, že bych ho nepřepral. Takový medvěd je jistě ještě mnohem silnější než Toníček a toho taky nepřeperu. A tak bych jistě nepřepral ani auto, kdyby mě chtělo sežrat. Ale moc tomu nerozumím, tys věděl, že auta žerou lidi? Já teda ne. Ale asi si budu muset dávat větší pozor. V každém případě už od Tebe auto nechci. Leda že by to bylo takové, které by sežralo Toníčka, aby mi už konečně dal pokoj a nedělal mi takové věci, jako třeba v létě. Ale nebudu žalovat. Místo auta bych chtěl něco jiného. Ale nemysli si, nebylo to jen tak, než jsem na to přišel. Musel jsem o tom dlouho přemýšlet. Nemohl jsem se totiž rozhodnout mezi sedmimílovými botami a ubrouskem prostři se, ale maminka říkala, že takové věci nikomu nenosíš. Je to pravda? No a co obušek z pytle ven? Ten bys mi taky nemohl přinést? Protože ten bych potřeboval ze všeho nejvíc. Kdybych ho měl, tak bych se už nemusel nikoho bát, ani medvěda a dokonce ani Toníčka, protože po tom co mi udělal v létě už vím, že je schopen všeho. Ale jestli obušky nemůžeš nosit, tak se nedá nic dělat. Pak jsem si taky myslel, že bych chtěl od Tebe knížku, takovou tu s obrázkama, na kterejch jsou vidět takový ty slony, co vlastně vůbec nejsou sloni a už jsou dávno vymřelý. Viděl jsem ji jednou Radima. Ale tu už taky nechci, protože mi tatínek slíbil, že až jednou budu velkej, tak mě vezme do muzea a tam je uvidím. Nevíš co je to muzeum? Já myslím, že to bude nějaká zoologická zahrada na vyhynulý slony, kteří se jmenujou mamuti, ale jistě to nevím. Ptal jsem se na to dědečka, ale on se smál a říkal že jsem trdlo. Tak nevím, co si o tom mám myslet. Taky bys mi mohl přinést takové to autíčko, jako jsi loni přinesl Martinovi, ale ono se mu rozbilo ještě do tří králů. Tak to bych nechtěl, já sice vím, že Martin se o něj moc dobře nestaral, ale na druhou stranu nevím, jestli by autíčko vydrželo, kdyby mi Toník zase udělal to co v létě. A pak by to vypadalo, že se o hračky špatně starám, a to přeci není pravda. A jejda, teď už vidím, jak Tě zdržuju. Maminka mi říkala, že Ti musím napsat jenom krátký dopis, protože Ti píše moc dětí a ty nemáš čas všechno číst. Tak jestli jsem to přehnal, tak se nezlob. Já ti teď rychle napíšu, co bych chtěl. Ze všeho nejradši bych byl, kdybys mi přinesl bazén. Ale to bych chtěl hrozně moc, víš přeci, jak rád plavu. Plavání mám ještě radši než -… no to zase ne, ale mám ho moc rád. Proto bych byl moc rád, kdybys mi ho přinesl k nám na zahradu. Ale bojím se, že mi přineseš zase rolák, jako každý rok. Já ale roláky nesnáším. To bazén, to by bylo něco jiného. Ten by mi udělal obrovskou radost. Byl by na zahradě, já bych si v něm ráchal nohy a koukal bych přes plot, jak mi ho všichni závidí. A jak všichni loudí, abych jim dovolil si v něm zaplavat. A já bych jim to asi dovolil, a všem bych říkal, že ho mám od Tebe. Akorát Toníčkovi bych udělal dlouhej nos a řekl bych mu: „Tůůůůůůdle nůůůůůůůdle, to máš za to, cos mi v létě udělal." Maminka říká, že dělat na někoho dlouhej nos se nemá, ale uznej sám, že Toníček si nic jiného nezaslouží. Teď mě tak napadá, že bych ještě chtěl zmrzlinu, ale nevím, jestli můžu dostat dva tak velké dárky, když jsem vloni už dostal Růženku. Kdyby to nešlo tak bych ale raději ten bazén, protože o zmrzlinu si můžu říct tatínkovi až půjdeme do toho muzea. Ale kdyby třeba ten bazén neměli, anebo babička přece jen měla pravdu a Ty bys na něj neměl peníze, můžeš mi přinést i Hořický trubičky. Ty mám ještě radši než plavání. Snad toho na Tobě nechci moc, ale já jsem byl letos opravdu hodný. Tak už budu končit, abys měl čas i na dopisy jiných dětí. Ale nezapomeň prosím na ten bazén. A nešlo by, abych přeci jen dostal ten obušek? Slávek PS: Přemýšlel jsem nad tím, jak Ti ten dopis mám dát. Ptal jsem se babičky a ta říkala, že ho mám hodit do kamen, a že k Tobě doletí. No to se mi teda moc nezdá. Já bych řekl, že když se dá něco do kamen, tak to shoří. A že by všechny věci, které shoří létali k Tobě, to se mi teda už vůbec nezdá. Co bys například dělal s tolika starejma botama, které maminka spálila minulý týden. Proto jsem se ještě ptal maminky a ta říkala, že se dopis pro Tebe má dát za okno, že ho tam najdeš. Ale to jsem se zase bál, že by ho tam mohl najít Toníček a ukradnout ho. Po tom co mi udělal v létě bych se tomu vůbec nedivil. Proto ten dopis schovám pod květináč na verandě, tak si ho tam vezmi.
Silly
09. 01. 2001
Dát tip
McCoal: jsem pro zdravý spánek, ale hlavně, jestli se spí dobře tobě... :-)

cloviecik_3
08. 01. 2001
Dát tip
vivat tonicek to se mi na tom libilo nejvic ale je fakt ze misty to zdlouhave bylo ale to by slo asi snadno spravit kdyby se ti chtelo

McCoal
06. 01. 2001
Dát tip
Děkuji Vám všem, za příznivé ohlasy. A zvláštní zpráva pro Silly: Kdybych Ti řekl, co mi ten mizera toníček provedl, neusnula bys už nikdy v životě :-))

Print
21. 12. 2000
Dát tip
:-)! *!

StvN
21. 12. 2000
Dát tip
Ačkoli je to místy zdlouhavé, stojí to za přečtení. >+<

Silly
14. 12. 2000
Dát tip
vyloudilo mi úsměvík na tvář, ale... JESTLI SE NEDOVÍM, CO UDĚLAT TONÍČEK LONI V LÉTĚ, TAK ASI NEUSNU!!!!!!! (fakt... :-)

ruby
30. 11. 2000
Dát tip
ja tipuju jelikoz je to naprosto uzasny krasny roztomily a naivni, automaticky myslici a mo proste proste proste me se strasne libi dopisy jeziskovi!!!! krasa!

Merle
28. 11. 2000
Dát tip
myslím, že že děti svět vnímají trochu jinak (mám malýho bráchu)... ale docela ses trefil good

JiKo
27. 11. 2000
Dát tip
Já si to přečtu až bude čas ale zatím jeden dotaz. Myslíš, že Ježich čte písmáka?:-))))

Vojtek
27. 11. 2000
Dát tip
Tak...hotovo Supr...(pěkná reakce na toho Ježíška co máme na kolejích ve formátu MP3) Třeba ti Ježíšek tu Růženku zase šlohne, a nakonec ještě budeš šťastnej:-)))

blazinek
27. 11. 2000
Dát tip
žůžo jůůůů skvělé a ani jsem si nevšiml hrubky, tak to už jsem musel bejt hodně zažranej :-)) *!!!!!!! PS A Toníček si stejně nic nezaslouží!

Hopeless
26. 11. 2000
Dát tip
Chce to odvahu, čas a trpělivost, přečíst to. Ale stojí za to se k tomu dokopat !!! Některý joky fakt výborný. Muí excelente, maestro Slávek ! (jen - věci přece nelétali !!! :-((( tYp

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru