Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A byla valka...

23. 03. 2006
15
2
2747
Autor
Andulka

Je az kupodivu, ze vetsinou vyrosteme v normalni lidi...

      Byla sobota rano, maminka  v teplakach pobihala po baraku ve snaze uklidit a uvarit, tata nebyl doma. Ja se chtela divat na televizi, jenze to uz me od ni vyhanela, ze tam sedim dost dlouho a abych si sla hrat na zahradu, ze potrebuji cerstvy vzduch.

     Jak si mam hrat sama na zahrade? Pokrcila jsem rameny, protoze jsem vedela, ze mi stejne zadny odmlouvani nepomuze a sla ven. Meli jsme obrovskou zahradu a kolem ni byly dalsi zahrady a ja vedela, ze jednou patrily dedeckovi a babicce, a ze jim je sebrali. Byla to skoda, protoze vsechny okolni zahrady byly plne jahod, vina, rybizu, svestek, jablek….a v te nasi byl jen plevel.

      Postavila jsem si v rohu zahrady bungr. Byl tam velky oresak a kolem neho jsem naskladala prkna a pokryla igelitem. Byla valka a ja tam musela nanosit jidlo, abych neumrela hlady. V televizi zrovna bezel Ctyri z tanku a pes.

    Doma mi zadny jidlo nedali, ze jsem tlusta a ze jsem uz mela snidani a obed bude za chvilku a tak mi nezbyvalo, nez tajne chodit do kuchyne a nacpat si pod svetr vsechno, co se dalo snist. Lezla jsem do babicciny kuchyne, protoze ta byla v prizemi  a lezla jsem tam oknem, protoze to byla tajna operace. V babiccine kuchyni nic nebylo, ale obcas jsem tam nasla schovany tvrdy pernik, cukr, syrovy vajicko nebo cibuli…..a chleba. Zasoby jsem odnesla do sveho bungru…..a zakusovala jsem chleba cibuli, a pila syrove vajicko, protoze mi babicka rekla, ze po nem budu mit hezky hlas. Koukala jsem kolem sebe, jak se vsude valci a citila se spokojena a chranena v tom svym bungru a hromadou jidla v kline.

      Obcas muj soused,  Standa,  nehral fotbal a byl doma a to jsme si pak hrali na valku spolu. On byl jako spejle, ale jidlo ho nezajimalo a tak jsme hazeli pres plot brambory a kameny jako bomby a jeho deda mu pak nadaval do zmetku. Kdyz uz nas to prestalo bavit, hrali jsme si na doktory a ukazovali si nahe zadecky. Je mu to zustalo, je doktorem i dneska.

      Obcas me jeho maminka pozvala k nim na obed a me tam moc chutnalo. Jen na holuby me nikdy nepozvali, coz mi bylo lito, protoze jsem chtela vedet, jak chutnaj. Kdyz jsem pak mela druhy obed, kralika na smetane od nasi maminky, uplne mi zaskocilo….kdyz sousedka pres balkon krici do kuchyne nasi maminky, ze jsem jedla uz u nich a jak krasne jim. Maminkou zalomcoval vztek a ja se snazila do sebe nacpat co se dalo, nez mi ten talir sebere. Ja pak mela vztek na sousedku a zacimco mi maminka vysvetlovala, ze budu tlusta a zadny me nebude chtit, tak jsem se v duchu utesovala tim, ze az potkam Standu na zahrade, ze ho zmlatim. Fakt me desne stvalo, ze byl hubenej a vsichni mu rikali jak je hubenej a davali jidlo, a me odbyli s tim, ze budu tlusta. Coz o to, tlusta jsem uz byla a nijak mi to nevadilo a to jidlo me opravdu desne chutnalo.

     Tehda maminku napadlo, ze me da na balet, abych mela pobyb. Trikot se mi zarezaval, kroky pletly, rytmus jsem neslysela a po roce maminka konecne dala na domluvy pani ucitelky, ze bych mela zkusit nejaky jiny sport. Ale o tom az priste…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2 názory

...čekám na příště*

Markel
25. 08. 2007
Dát tip
Ahojky, Andulko, moc pěkně jsem si početla, díky, snad zase i já po dlouhé době napíšu nejakou povídečku, taky se chystám na dětství, docela jsi ve mne vzbudila tu chuť (že nebudu používat pokroucenácizí slova, za každou cenu být in, aby se líbilo ...) taky se budu snažit tak jednoduše a pěkně - T, měj se krásně v té dálce, ale jak říkám, všude dobře, doma nejlíp. Byla jsem na jaře v Japonsku 16 dnů, v hotelích i v rodinách, moc pěkné, ale domů jsem se těšila jako blázen :_))

Bossman
27. 04. 2006
Dát tip
:)) ***

Nickyx
24. 04. 2006
Dát tip
:) úplně to vidím :) *

Diana
09. 04. 2006
Dát tip
Líbilo jako vždycky. Milé, svěží, upřímné počtení.*

adraj
25. 03. 2006
Dát tip
Tip...

adraj
25. 03. 2006
Dát tip
Absolutně skvělé.Díky moc...za počtení

pekylau
24. 03. 2006
Dát tip
Nenapodobitelné, osvěžující, nebojím se napsat ´´jedinečné´´... . Jak jen ten čas letí. t [trochu mi z toho vyhládlo]

Norsko
24. 03. 2006
Dát tip
líbilo*

a2a2a
24. 03. 2006
Dát tip
pozdrav do Kanady, boze jak to je mi blizko, ty tve prozitky a tim padem i ta Kanada. velmi mile pocteni, klidne, usmevne, nenasilne. Tip A jeste dobovou anekdotu. Jakasi zen si dala seznamovaci inzerat, ze by chtela muze statedneho jako Gustik krasneho jako Janek. Odpovedel zjemce : Nejsem stateny jako Gustik, ani krasny jako Janek, ale mam o..s ( psí ohon ) jako Saryk

Andulka
23. 03. 2006
Dát tip
Asi ma, dam na tebe....ja to brala jako pani...

Rabb
23. 03. 2006
Dát tip
Jen na holubi - patrně omyl.. ..nemá tam být "Y"?

Rabb
23. 03. 2006
Dát tip
Takovej hezkej zápis do deníčku..*

Marty73
23. 03. 2006
Dát tip
hezké, co je to normální lidi? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru