Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pozdní odpoledne jedné lopaty

27. 03. 2006
0
0
1247
Autor
brachio

Kdo by to byl řek, že z toho bude takovej byznys, lidi platěj sumy za dopravu, pravda, ušetřej spoustu času a každej moc dobře ví, že pět minut denně dá ročně spoustu času, zvlášť od dob kumulace povinností a uznání narcistních pravidel do kodexu. Nevim co do těch drátů strkaj, ale já bych jim nevěřim ani za nic. Jak se může beton vohnout, i když je jak řikaj vyvložkovanej titanovoyaridovým kluzným krkem. Tření těch rychlovlaků při havárii musí bejt teda vobrosvský, soudim podle těch jisker a požárů kolem koridorů a že jich teda je požehnaně. Já to vim, dělám v doku výjezďáka, jo my sme ty burani v oranžovobílejch kombinézách. A je to teda fakt, jak řikáš, pravá syntetická kůže, modifikovaná s mořskou houbou. Nemusíš je prát, to je fakt, a vydržej všecko. Jo, výjezďáci sou šlechta, dělaj sice tu nejhorší práci, ale maj hodně výsad, proto tady můžem chlastat, vy paka. Co vám mám povídat, vy asi nevíte, co se děje při havárii, co, no určitě už se leccos doneslo, ale já vám povim pravdu. A začnu trochu popořádku, abyste mě pořád nepřerušovali nablbejma dotazama. Vod dob, co sou vlaky rychlejší a rychlejší a co se inženýři neserou s gravitací dík vesmírnejm materiálům se nám železnice hoši změnila. Z města do města obří linky vzduchem s centrálním kabelem, kterej, jak sem vyrozuměl tahá taky mimo jiné ty orbitky s vejtahama. No a někdo si řek, natáhnu to z Prahy do Turnova, je tam rovná dálnice, bude se hodit při stavbě tý železobetonový centrální vobludy a budem tak posílat poštu atd, atd. Velkej úspěch. No a přibývalo a přibývalo kabelů, protože obce na tom začly rejžovat, protože nemusely dělat cavyky s pozemkama a hlavně byl ještě ten bordel s vlastnictvím vzdušných prostor, všichni to eště pamatujem, no tak primátoři a primátorky zblejskli šanci, využili situace a založili společnosti se svejma rodinnejma příslušníkama, ale bylo to samozřejmě všechno legální. Navíc se proslýchá, že jak si vláda začala budovat a pronajímat strategický terminály a kabely, přispěla zásadní částkou k vybudování hlavní páteře, která jak náhodou zjistili radní je konstrukčně naddimenzovaná a tudíž může spojit všechny kanály. Kdo by to byl řek, že to taky začne převážet lidi, žeáno. Jenže blbci do toho šli po hlavě, co taky s tolika prachama ušetřenejma likvidací klasický nákladní dopravy. Dneska se to všechno nacpe do tý stříbrnobílý obludy a vystřelí na magnetech u superohebnýho kabelu bůhvíkam a bůhví zakolik. Vsadim se že z vás tady nikdo nejel ani jednou. Na to jen tak někdo nemá. Ale žádnej zázrak, to mi věřte, teď se zase dostávám k jádru rozpravy, totiž jak to vypadá po havárce. S vnitřní bezpečnostní to maj celkem vymakaný. Nábytek v modulech pro cestující talíře unese, ale při přetížení z něj je najednou želatina přesně na zlomek tý kritický milisekundy, co je třeba. Kulová konstrukce jádra modulu zajistí sice posun posádky, ale zase jen kolem středu, modul furt letí a může dobržďovat dýl, i když vlastně lítá v havárii. Problém nastane, že je to rentabilní jen vod dvanácti modulů vejš. No jo, řikáte si, každej cestující ví, co může nastat, já si např kecnu, kurtnu se a sedim jak zařezanej. Tohle je sranda. Jenže dálkový lety s podporou orbitálních koridorů, to je jiný kafe. Z japonska do Paříže za dvacet minut dobrý, jenže se najde kretén, kterej nedbá předpisů a sou společnosti kerý to ani nezakazujou aby zvýšily prodej. No a takovej jouda, nebo bohatá nána prostě de pozdravit svou drbnu kámošku vedle do projektilu a na průser je zaděláno. V případě havárie se modul předepínačema automaticky uzavře. A nekompromisně, takže půlka týhle megery bez špetky zdravýho rozumu zůstane uvnitř modulu, když se něco semele a rozjede se zbržďovací proces, a druhá půlka je v přestupní spojce, která sice navenek moduly spojuje, takže vypadaj jak stříbrnobílej vlak, ale při bouračce kóje přestupních spojek slouží částečně jako zbržďující bordýlek včetně druhý půlky tej krávy, co měla a dobře jí tak sedět na prdeli a bejt připoutaná. Řeknu vám, my výjezďáci právě odklízíme co zbylo a kontrolujem koridory. Bejvaj to zajímavý skvrny pitomců, který zůstali ve spojce, zrovna když to kříslo. Na betonu ti to udělá s chlapa tak jeden, max jedenapůl krát šest metrů. To poznáš, jestli to byl chlap, nebo ženská. Většinou je pak musíme pomoct identifikovat a tak zbíráme, co se dá, ještěže to zjistíme vždycky, protože průkaz už placatej je, žáno. Tak na ten úklid dost serem. Von je tam stejně takovej fofr, že to vyfouká všechen bordel pryč, proto tak roste tráva v okolí koridorů. Myslíte si že kecám, ale pozor teď to příde, tadyhle mám služební letenku - ráno valim spátky a co je na ní zvláštní? nikdo nic nenašel? ne? tak čumte, uplnej podraz, malejma písmenkama na konci lístku před vaším podpisem: V případě nedodržování bezpečnostních předpisů zaniká jakýkoliv nárok na odškodné. Souhlas. Tečka. Ani já nejsem krytej, podpisem smlouvy se společností sem kejvnul, že lítám dobrovolně i když služebně. Nemůžem na ně. Výborně vymyšlený, teď jsem slyšel, že budou moduly i soukromý. Každej kdo na to má je zařazenej do dopravy, vlečka kabel až k baráku. A práva vám zase prodá magistrátní kartely. Takže pozor! kdo má něco nasysleno, určitě budou hledat výkonný výjezďáky do soukromejch koridorů, takže tam bych investoval a určitě bude víc práce. A dobrá kombinéza, v tý nezmrzneš, ani když se vožereš a usneš při těch třicetistupňovejch mrazejkách co teď napodzim sou. A když se, však víš, tak ta kombinéza se prát nemusí, ale může a suchá je fakt hned. Takže na budoucnost, dalšího panáka celý hospodě a pijem na všechny co nemaj práci a dostanou ji dík železnici zítřka, která se osvobodila a lítá jak postřelený ptáci s koulí u nohy, takže: Na dobrou práci pro všechny co ji hledaj a najdou a na dobrý kombinézy!!!!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru