Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

30.9.2006 - reinkarnace projektu 30.9.2004

25. 09. 2006
2
0
4063
Autor
Noe1

Tak se rok sešel s rokem …

… a ještě jednou se rok sešel s rokem …

a ejhle - opět se v kalendáři blíží datum 30.9.

Co je na tom dni tak zvláštního? Kromě toho, že 30.9 je:

  • Světový den srdce
  • Světový den překladatelů.
  • Světový den moří.

a taky že:

  • v roce 1419 se Na Křížkách (jižně od Prahy) konal velký tábor venkovského lidu, na němž český radikální kněz Václav Koranda vyhlásil svůj radikální husitský program zřízení božího státu a volbu vlastního biskupa; všem účastníkům pouti radil, aby vzali do rukou "místo hole poutnické meč". V Plzni založil "město slunce".
  • v roce 1649 proběhla evakuace švédských jednotek z Prahy; císařští generálové se rozloučili s velícím švédským generálem Wittenbergem hostinou v Královské oboře.
  • v roce 1938 na Pražském hradě přijala vláda v přítomnosti prezidenta republiky mnichovský diktát. To znamenalo konec první republiky. Nastalo krátké období tzv. druhé republiky.
  • v roce 1989 se na velvyslanectví SRN v Praze začaly shromažďovat tisíce východoněmeckých občanů; do 4. října jejich počet dosáhl 11 tisíc
  • Narodila se Štěpánka Haničincová - herečka, moderátorka a autorka pořadů pro děti (rok se u dámy prý nemá uvádět  )
  • Zemřeli (kromě tisíců dalších): v roce 1990 bývalý ministr obrany Alexej Čepička a v roce 2002 spisovatel a scenárista Miloš Macourek

tak kromě toho všeho

se v roce 2004 konal na Písmákovi Projekt 30.9.2004

O co tehdy šlo:

Pokusili jsme se čtvrtek 30.9.2004 - obyčejný, náhodně vybraný den - zachytit z mnoha různých pohledů a mnoha formami. Každý popisoval ten svůj den, každý formou, která byla jeho srdci blízká - někdo jako povídku, jiný jako úvahu, další jako báseň a třeba jen miniaturu popisující okamžik, dojem, myšlenku, pocit z onoho dne. Jediné, co měla díla společné by byl název: 30.9.2004. Sešlo se tehdy 27 děl … velmi různých.  Ta co na Písmeni po dvou letech zbyla najdete zde.


Plánoval jsem tehdy, že uděláme z děl komponované čtení (což se povedlo díky Vesuvance, knihovně na Letné a Velle jako mé spoluúčinkující) a publikaci (což se zatím nepovedlo – ale pořád ještě není nic ztraceno  - některé publikace někomu holt trvají )

 

Napadlo mne, jestli si  to nechcete zopakovat. Pokud ano, navrhuji podobné uspořádání jako před dvěma lety:

 

a) Všechna díla pojmenovat 30.9.2006 (přesně, bez mezer mezi čísly)

b) Všechna díla publikovat v jeden den – 30.9. je tento rok sobota, tak aby byla šance, že se opravdu objeví ve stejný den, navrhuji publikovat ve středu 4.10.

 

Co vy na to, zkusíme Projekt 30.9.2006?


 

Jak to vypadá, je zájem to zkusit a bude tu dost lidí, kteří do toho půjdou - někteří znovu :-)

Tož neváhejte a pište. 4. října se těším na záplavu děl (nikoliv však vodních).


tuleň
21. 10. 2006
Dát tip
jejda! to jsem asi letos nestihl...

JiKo
04. 10. 2006
Dát tip
Chtěl bych přihlásit tohle dílo http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=219196 Nejmenuje se 30.9. ale je z toho dne, nebo spíš většina těch dojmů... jen jsem ho kůli věnování nechtěl mít pojmenovaný tak definitivně. Pro účely sbírky možno přejmenovat

sidonia
02. 10. 2006
Dát tip
prijdu.. jestli to teda neni v praze... :)))

sidonia
02. 10. 2006
Dát tip
prijdu.. jestli to teda neni v praze... :)))

Jiřička
02. 10. 2006
Dát tip
Milý Noe1,moc mě taková akce těší,sice neumím psát na objednávku,ale 30.9.2006byl pro mě zajímavý den,možná múzička do středy stihne přiletět...

KayTee
01. 10. 2006
Dát tip
uvidíme uvidíme uvidíme :-)

Lasy
28. 09. 2006
Dát tip
ok, Noe neslibuji, ale pokusím se . . . Lasy

daddy
26. 09. 2006
Dát tip
no tutově,..ale asi za dadíkovou...:)) mrk

JiKo
26. 09. 2006
Dát tip
pH ale bude hlásit :-)

jK no ale dyk nikdo nic nehlásil přece :)

JiKo
26. 09. 2006
Dát tip
pH no takovej jakoby referát přece :-)

exorcista
25. 09. 2006
Dát tip
jsem pro...třeba semi stane něco nepopsatelného a já to...světe div se,do detailu nepopíšu na písmákovi :) chicht

chaImin
25. 09. 2006
Dát tip
ejni možný že už je to 6k dní 8^o

K2
25. 09. 2006
Dát tip
Já bych se tedy-tedy také ehm s dovolením vetřela.

Noe1
25. 09. 2006
Dát tip
To jsem celý já, vyhlásím akci a pak nebudu na netu (do středy večera a pak až do 3. října :-(((( ). Všem co zareagovali, díky, těším se na díla, minimálně na nějaký komponovaný pořad to opět vidím :-))) A vzkaz VŠEM, VŠEM, VŠEM: nemusíte se nikde hlásit, pište a zapojte se tím, že 4.10. své dílo 30.9.2006 opublikujete.

JiKo: O tom nic nevím...

JiKo
25. 09. 2006
Dát tip
to je ale na druhou stranu blbý páč účastníci jablkonoc budou mít stejnej úkol :))

Odvážil bych se také zůčastnit... Snad bude dostatek tvůrčí nálady a síly...

jsem pro. letosni posledni zari bude, hadam, na zazitky bohate.chystam se totiz na jeden sraz:-)snad to do stredy stihnu...

rudko
25. 09. 2006
Dát tip
jasne ze hej....

no, když ze mě něco ten den vypadne, tak bych se přidal..

Milly
25. 09. 2006
Dát tip
Posledně mě mrzelo, že jsem to prošvihla- já o tom nevěděla....... :-) Něco zkusím.......

SENIOR
25. 09. 2006
Dát tip
Možná. Pokud budu mít čas.

Nechápu, jak jsi mohl nezmínit Soběslavský maraton... :( (http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=832)

Norsko 1
25. 09. 2006
Dát tip
jdu do toho! :-)

Jolana19
25. 09. 2006
Dát tip
můžu to zkusit, uvidíme

Pacer
25. 09. 2006
Dát tip
:) jo, to je výzva :))

pozorovatel
25. 09. 2006
Dát tip
no to si piš, že jo!

dj_salinger
25. 09. 2006
Dát tip
Až nás budou milióny! .-)))

Noe1
25. 09. 2006
Dát tip
dj: tak ju, už jsme dva :-)))) nicol: to neva že si pryč, lépe publikovat pozděj (než 4.10.) než nikdy ... a navíc, technicky asi není problém tam zadat starší datum publikace.

dj_salinger
25. 09. 2006
Dát tip
Proč ne? :-)

Nicollette
25. 09. 2006
Dát tip
a já su pryč zas u toho nebudu ! ale husiti forever !!!!! :))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru