Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Brčka

14. 04. 2001
3
0
10812
Autor
JiKo

Teď to tu trochu rozveselím :-)

Přátelé! Tuhle jsem měl v ruce brčko a položil jsem si otázku: Jak se vlastně vyrábí. Jedná se o rourku z nějakého plastu čili klasika asi protlačování skrz okrouhlou trysku ALE pak mě zarazil dotaz JAK na tom brčku asi dělají takový ty varhánky? Nevíte někdo?
JiKo
20. 01. 2005
Dát tip
aavvíí

Bebitka
20. 01. 2005
Dát tip
aavvíííš, že jsem na to kápla? sleduj: brčka se přece odlejvaj do kadlubu podle mustru a tím mustrem nejni nic jinýho než už tu zmiňovanej makarón! je to skoro filigránský umění, který se předává jako posvátný tajemství z otce na syna (nebo ze syna na otce? no, to není tak důležitý) a proto se jen těžko dozvídáme detaily... tak!

JiKo
20. 01. 2005
Dát tip
Hmm takže nakonec jedinej kdo něco ví je Fox Mulder...Pravda je tam někde venku :))

Bebitka
20. 01. 2005
Dát tip
no asi jo a monobrčkasizací vznikaj polybrčka, tj. ty pytlíky plný brček :)))

JiKo
20. 01. 2005
Dát tip
snad polymerací né?:))

Bebitka
20. 01. 2005
Dát tip
cos to za chemika? polymerací vznikaj z monomerů polymerů... z čehož logicky (povšimni si: logicky) plyne, že z monobrček procesem polybrčkasizace vznikaj polybrčka... což znamená, že mám v horním okně lapsus, ale to neva... :))

JiKo
20. 01. 2005
Dát tip
eště že nevím co je lapsus:)))) to jako už rodíš?:)

Kruťásek
14. 11. 2002
Dát tip
hihi kurdebeleeee... jsem to ZOO zkoušela oběma brčkama a nechtěj mě vidět.....ještě, že jsem byla sama doma..brček plnou hubu a tekutina všude, jenom ne tam, kde měla být... děcka bych už fackovala, že mi dělají v kuchyni bordel ...tak jsem si to uklidila a hrkla do sebe zbytek toho koktejlu najednou.... no co se s tim budu tooo noooo, že jooo? a mám jasno... brčko nebrat... je životu nebezpečné.... utopíte se, ani nevíte jak :o))))

zoo
12. 11. 2002
Dát tip
No tak já se rovnou prásknu, Kaši, že jsem tuhlevá vzala do svý rodný hospody hodnostáře. Respektive jsem vzala dva - hodnostáře a hodnostářku. (Se zdvořilostí mně obvykle nevlastní nebudu jmenovat pána, páč co kdyby se rozhodl stát předsedou strany, a ani dámu, nemusí každej vědět, kdo je tupej. ;-) ) A. Nejdřív pán reagoval na dotaz dotyčné dámy, co má dělat s tou květinou na bifteku tím, že svůj květ sežral, mlsně přitom utrusujíc s fialovým plátkem v levém koutku, že je zdvořilé a plně na místě zkonzumovat cokoli, co leží na talíři. Vona to sežrala nejen jemu, ale jala se přežvykovat i svůj kvítek, aby konstatovala, že to moc nechutná. Bodejť - on měl poměrně nevinnou orchidejku, ona tam mělo něco liliovito-tulipánového typu. Bodejť, že jí to smrdělo, ale udržela jsem se a nekopla ani nikoho do kotníku. A pak jsme dumali, proč kolegové dostali do campari 2 brčka. Padlo několik až nemístných návrhů (konečně se vracím k tématu místnosti) a poté jsem přivolala svého osobního vrchního, že máme problém. A jestli je to jako jedno na jeden nápoj a druhé na druhej z mixáže, čili že by bylo záhodno zanořit brka do rozdílných hloubí a 'přecucávat', či zda snad se jedná o náznak, že se smí z dotyčné sklenky napít současně dvě osoby nebo zda do nosních dírek anebo wo co teda gou. Vrchník se spiklenecky usmál a sdělil, že to aby se lépe sosalo, protože jednobrčko prd utáhne. A tady se Táži stvořitele místnosti i dalších polemizujích, ne JAK se krucipráce ta brčka vyrábějí, ale PROČ se sákryš nedělají TLUSTŠÍ?? Kde jste, výrobci, ha? Rdíte??

Kašika
11. 11. 2002
Dát tip
Když vona zakázaná tráva nejvíc chutná :-)))
(To mám na mysli pořád to brčko, nikoli propagaci čehokoli jinýho, a to mám zase na mysli drogy. No to teda fuj!!)

zoo
31. 10. 2002
Dát tip
Žišmarjá, jak jsem se mohla doposud míjet s tak jurodivým tématem - přežít?? :-))))))))))))))))))

Kašika
29. 10. 2002
Dát tip
Konstantinidisová: Nebo si venku ulomit kus počuranýho stébla :-)))

cup_of_tea
29. 10. 2002
Dát tip
Podle me jsou nejlepsi makarony... kazdej na jedno pouziti, takze je to hygienicky a kdyz koupite kvalitni, tak... nelepi :-)

teda fuj Kašiko... ti babička neřikala, že tráva se nemá žužlat? :-)

cup_of_tea
28. 10. 2002
Dát tip
Vy jste vsichni vedle jak ta jedle. Brcka se foukaj jako sklo, vite. To se nasadi na tu trubici, a pak do toho nekdo funi a ty varhanky, prosim pekne, to se pak smackne v danym miste a narasi se to, no, pak se do toho zapousti specialni strasne tajny chemikalie. Proto v hospode koupite kolu trikrat draz nez normalne, protoze k tomu dostanete to uzasny brcko... ***

:-) lepší při sobě nosit vlastní:-)

Prokletí
12. 06. 2001
Dát tip
Helči, to je síla 8c)))))))) m.

Kašika
20. 05. 2001
Dát tip
Prokletí: Dóóóbrýýýý :-)))

Ramona
20. 05. 2001
Dát tip
bezva JiKo ! :-))) teď už vím několik způsobů, jak si udělat po domácky brčko :-) dědouchu !!!!!! tebe se budu ptát, kdyby něco ;-)
~ ~ ~

Jarodějka
20. 05. 2001
Dát tip
oops, to jsem nechtěla :¨¨-( chtěla jsem jenom vložit odkaz na brčko, a neumím to http://www.volny.cz/jarodejka/veverka.html


Prokletí
19. 05. 2001
Dát tip
jé, mám to!!! ABC z roku 1885: Brk sací jakožto takový vyrábí se z brka husího, rozdíl je však následující: brk sací jest zbaven opeření, jež by zapříčiniti mohlo infekci v dutině ústní. Luxusní brka vyráběna jsou z brk husí, jež havarovaly při přistání na hladinu, tudíž jsou zlomena. Obzvlášte ceněny jsou zlomeniny vrtulovité a zejména též varhánkovité (!!!) Kdo nevěří, ať si to tam najde m.

papouch
18. 05. 2001
Dát tip
Varhánky na brčku jsou jen výmysl buržoasních pavědců a proto neexistují. Stali jste se všichni obětí klamné imperialistické propagandy a proto jako pokání za trest třikrát všichni opíšete Poučení z krizového vývoje a Závěry XXVII sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu.

papouch
18. 05. 2001
Dát tip
3lobyte, tys švindloval, tys to neopsal, tys to přetáhl myší!!! :-)

Kašika
18. 05. 2001
Dát tip
:-)))))))))))))))))))))))))))

Kašika
17. 05. 2001
Dát tip
:-)))))))))))))))))))

Wopi
16. 05. 2001
Dát tip
3lob. - On je tam ještě jeden aspekt. Jsme na stopě obrovského daňového úniku... Víš kolik muselo brčálníkem protéct peněz? A kam - to ví jen ryby a ty to nevykecaj.

FLO
16. 05. 2001
Dát tip
A jestli to nemají na svědomí rákosníci s rákosníčkem v čele...

FLO
15. 05. 2001
Dát tip
A třeba se i počůrá...

Prokletí
14. 05. 2001
Dát tip
heleďte, může si brčko kloub vykloubit? a pak asi k brččímu doktorovi, ne? m.

Wopi
14. 05. 2001
Dát tip
To nevim, ale tuhle si mi jedno stěžovalo, jak ho bere regma :o).

Climaster
14. 05. 2001
Dát tip
..jaj..už by to chtělo změnit téma...:))))))

Day
14. 05. 2001
Dát tip
V tom budou nějaký čáry máry. :)

To nebylo regma, to je byla vražda, napsala...

Bóďa
14. 05. 2001
Dát tip
Já už vím, jak to je. Na čerstvý brčko se bez varování, do přesně stanovenýho místa, pustí proud ledovýho vzduchu. Ono se lekne a strachy a hlavně tou zimou se scvrkne.

uno
13. 05. 2001
Dát tip
To nejsou varhanky, tomu se rika kloub a je to tak, ze nejprve se dosti pracne udela ten kloub a pak se "vpasuje" do toho brcka, ktere se pred tim asi v jedne tretine rozdeli. Ackoli to zni slozite, je to raz dva. Uno vi, uno je brckarka.

Danny
13. 05. 2001
Dát tip
všichni se mýlíte, brčka se vyrábějí lexikální analýzou: když někdo říhá, říká se taky že krká nebo brká. Pokud brká jenom trošku, pak brčká. Stačí jen odstranit čárku nad "á", což se implementuje tak, že bude brčkat někdo, kdo je z Ostravska, kde se mluví "kratce". Nepotřebujeme tedy žádný hardware, ale pár softwarových jazykových fíglů.

Wopi
13. 05. 2001
Dát tip
A co když brčka vyrábí Rákosníček ve svém Brčálníku? To by vysvětlovalo mnohé.

Wopi: Jasně, vyrábí je z rákosu a ty varhánky do nich vykusuje zoubkama... teda jestli má zoubky, já už ten Večerníček hodně dlouho neviděla...:)))

Myslím, že má zoubky. Jo, jsem si jistá, že zoubky má. Problém je vyřešen. Hip hip hurá !!

Ženatej
12. 05. 2001
Dát tip
Bóďa: To se dělávalo kdysi. Teď, co se už pár let dělaj varhánky elektrofonický, se to dělá v silikonovym údolí...

ruby
12. 05. 2001
Dát tip
no, ptala jsem se na to taty (vazne) a ten rek ,ze se to nejak vytlacuje skrz formu a pak striha a vypadal, ze vi, o cem mluvi. jo a varhankovaty prej se udela dycky jedno za den, na konci smeny, kdyz to posledni neustrihnou a ono jede na tom pase az narazi do zdi. proto prej sou varhankovy taky drazsi.

alina
12. 05. 2001
Dát tip
Bobřík: :-D))).....a kdo tu ještě narazil hlavinkou do zdi????

Kašika
12. 05. 2001
Dát tip
:-))))))))))))))))))))))))

Kašika
11. 05. 2001
Dát tip
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))) Skvěle jsem se pobavila!!!!! P.S. Akorát že zase vím prdlajs o tom, jak to teda s těma brčkama opravdu je..........

Kašika
11. 05. 2001
Dát tip
A vrátila jsem se, sklerotik jeden, abych sem někam dala TIPa, teda jestli to jde...Jen nevím, jak to udělat, když si ho zasloužíte všichni....

Ženatej
11. 05. 2001
Dát tip
_JiKo_: Makarony se nyní dělaj tak, že se tyčové těsto projede trubkovým vrtákem, čímž kromě trochy odpadu, vznikne z jednoho kusu těsta i jedna špageta! Všichni: Nevíte, jak se vrtaj z kolínek nudle, když jsou zahnutý?

Dědouch
11. 05. 2001
Dát tip
zahnutym vrtákem, to dá rozum...

Kašika
11. 05. 2001
Dát tip
HiHiHiHiHi, já se z vás asi toó.....zvencnu :-)))))))))))))))))))

Bóďa
11. 05. 2001
Dát tip
Varhánky na brčku se normálně vysoustružej. Za studena, na speciálním brkostruhu. :-)))))))

A já mám růžové brčko s hlavou Mickey Mouse !! .....a asi mi ho přines čáp....

wendigo
09. 05. 2001
Dát tip
Brko jest prokletý vynález, znalý všem neštastným, jež se jali s pomocí jeho alkoholický nápoj sáti...

Prokletí
04. 05. 2001
Dát tip
větve? opice? ovoce? cococo? m.

Climaster
03. 05. 2001
Dát tip
..hmmm..pravda...:))))))...mno zmenime radši téma..né??:)))))

JiKo
03. 05. 2001
Dát tip
Jo jo pravda změníme téma...neví někdo jak se vyráběj brčka?

Prokletí
03. 05. 2001
Dát tip
_JiKo_!!! _JiKo_!!! _JiKo_!!! Můžu na to založit auditorium? 8c))) m.

JiKo
03. 05. 2001
Dát tip
Proklí založ budeme bádat ve dvou větvích :-))

Climaster
02. 05. 2001
Dát tip
..mno moc by to asi nešlo..to musím uznat..si můžu koupit bublinkovatý pití:))))))))))))))))))))..

Prokletí
02. 05. 2001
Dát tip
to nejni vono, to nedělá ty pravý zvuky vlastního kloktání, howg m. ;o)

Prokletí
01. 05. 2001
Dát tip
Clajmi, ale bubliny v tom, co zrovna piješ? Bublifukem? To bych chtěl vidět! ;o) m.

Prokletí
30. 04. 2001
Dát tip
klajmi, no tak, ale charakteristika zahnutí potrubí se ani v nejmenším nemůže shodovat s podstatou kloubu na brčku, fuj....... sakra!!!! brčka a mimoprosukt? čím pak dělat bubliny? hegot himbajs šůvix plantážníku ;o) m.

Climaster
30. 04. 2001
Dát tip
Proklí:..hmmmm...bulbiny...se dají dělat bublifukem...nebo stéblem rákosu:)))))))..mno třeba se ty brčka dovážej:)))))))))))))..ze západu...:)))))))))))))...se asi fakt lisuje..je možný, že to mimoprodukt není...třeba chleba

Prokletí
29. 04. 2001
Dát tip
Clajmi, tak mi vysvětli třeba kloubový brčko, s tím se nějaký potrubí nemůže rovnat. _JiKi_: potom ještě na straně 15563, ale ta je jen u třetího vydání 8c) m.

Climaster
29. 04. 2001
Dát tip
..mno u plastového potrubí se taky přeci dělaj různé kolena, spojky, redukce...kohouty...je to prostě jen lisovaný v různých formách...mno a ty brčka..maj malinký formičky...řek bych, že brčka jsou asi jen nějakej mimoprodukt...:o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))..

JohnieBass
29. 04. 2001
Dát tip
Brčka se vyrábějí v Brně. Já dokonce chodím na brigádu do této továrny. Jmenuje se Vejcuc s.r.o. Syntetický materiál z nějž se brčka lisují se jmenuje UMABRK (původní materiál ze Synthesie v Pardubicích - další materiály Umakart, Umaflex...). Tvá otázka však směřuje ke kloubům na násoskách.Ty se vyrábějí frakturací rovného brčka a následnou nedokonalou terapií spirálovité zlomeniny. Zdraví Tě J.B.Brkin

Prokletí
27. 04. 2001
Dát tip
strana 2456, jasný? m.

JiKo
27. 04. 2001
Dát tip
2454, 2455 .....sakra ... 2457 tady někdo vytrhl stránku!!!! Někdo to chtěl ukrýt, zamést stopy .... na těch brčkách něco bude...

Climaster
27. 04. 2001
Dát tip
..už to mám brčka se vyráběj stejně jako plastový potrubí...akorát v menším..:)))))...a ty vlnky se tam prostě nějak dodělaj....:))))

Prokletí
26. 04. 2001
Dát tip
milé _JiKo_, zalistuješ-li intergalaktickým slovníkem, zjistíš, že rasa Brčků se od rasy Borgů separovala již několik málo miliard let po velkém třesku, takže tu, prosím, nepleťmě pojmy, ano? m.

JiKo
26. 04. 2001
Dát tip
Hledám v encyklopedii času ale nenacházím to jakej je to hvězdnej čas kdy se ta separace stala?

Vcela
25. 04. 2001
Dát tip
A ještě do toho zapleť borgskou krychli a je to! :-D

Vcela
25. 04. 2001
Dát tip
.

Prokletí
25. 04. 2001
Dát tip
Včeli, promiň, sem zapomnělo ;o) m.

JiKo
25. 04. 2001
Dát tip
Ono to správně je Brčská krychle...

Prokletí
19. 04. 2001
Dát tip
brčka se výrabějí v brčkátoru pomocí fyzického procesu brčkace za vzniku meiozobrčkofibrinu, kteý aktinuje brčkoptyalin, ten se sráží do brček..... jasnačká m.

Helča
18. 04. 2001
Dát tip
Já jsem o těch brčkách přemýšlela, nemohlo by to být takto. Udělá se ta trubička a pak se na ty patřičné úseky zakřičí něco moc ošklivého a ony se zamračí a pak už to tak ztuhne.

Wopi
18. 04. 2001
Dát tip
Ne, já vím přesně, jak to je. Ona se celá brčka původně udělají harmonikovatá a pak je kromě jediného kousku pracně žehlejí. Alespoň takhle nějak fungujou jiná odvětví hospodářství. :))

myrinda
17. 04. 2001
Dát tip
to nema chybu!!! :-))))))))))))))) dik:-)))

JiKo
17. 04. 2001
Dát tip
Tak já tady na vás s takovým důležitým tématem a vy se jen hihňáte :-) No jo všechno je komerce... brčka prostě nikoho nezajímaj...:-))

FLO
17. 04. 2001
Dát tip
Já vim.To se obalí žížala v umělé hmotě.A jak má ten prstýnek varhánkovitej,tak z toho to vzniká.Pak už se to jenom prodlouží z jedné strany a je to.Stačí se po dešti podívat na zem.Inspirace na brčka.

JiKo
17. 04. 2001
Dát tip
Flo tys asi neviděl nikdy žížalu!! :-)) Ta má kroužky všude možně ale ten prstýnek je právě hladkej :-)))

wqw
17. 04. 2001
Dát tip
brcka začli vyrábět v r. 452 p. n. l. v Brckove tlupe a lidi jimi vycucavali oči nepřátel.........mě spíš zajimá jak se malej klokan po narozeni dostane do kapsy, nebo už tam je?

Šminka
17. 04. 2001
Dát tip
brčka nevím, ale klokana jo :-)) Když se klokánek narodí, měří cca 2cm /nekecám!! /, potvora mrňavá vyšplhá po srsti do kapsy, přicucne se k cecíku a tam mu normálka přirostou koutky, takže ani nemůže odpadnout od papú. Když povyroste, koutky se uvolní a je z něj normální zkapsykoukací klokáně. A to je prej fakt, psali to asi před 30 lety v ABC mladých techniků a přírodovědců. A já si to pamatuju dodnes, hééč :-) Nepamatuje si někdo odněkud ty brčka? :-))

Šminka: Jo, máš pravdu, učili nás to ve škole...:) On má ten malej klokánek v tý kapse prakticky takovou náhradní dělohu, páč klokan nejni savec, ale vačnatec, což znamená, že nemá dělohu, ale vak. Kdyby byli lidi vačnatci, tak by ve čtvrtém měsící vylezl z matky takový červoidní pucek a přisál by se k pupíku a... aááá to je skoro na sci-fi o vačnatejch lidech...:))))

JiKo
17. 04. 2001
Dát tip
Lepší žížalu jsem nesehnal :-)

Dědouch
17. 04. 2001
Dát tip
...a to je právě blbost, jelikož malej klokan neleze do vaku ale pije takovym speciálnim brčkem vodkaďkolif z těla klokanice rovnou z cecíku, proto taky potřebuje brčko vohebný aby dosáh jelikož klokanice má tvar hruškovitej a navíc je hojně vochlupená a tak ten chudák klokánek šmátrá a šmátrá až najednou cejtí že cucá...Tak!

Tak jsem k brčkům našla akorát tohle: In 1888, Marvin Stone patented the spiral winding process to manufacture the first paper drinking straws. Stone was already a manufacturer of paper cigarette holders. His idea was to make paper drinking straws. Before his straws, beverage drinkers were using the natural rye grass straws. Stone made his prototype straw by winding strips of paper around a pencil and gluing it together. He then experimented with paraffin-coated manila paper, so the straws would not become soggy while someone was drinking. The product was patented on January the 3rd, 1888. By 1890 his factory was producing more straws than cigarette holders. In 1906, the first machine was invented by the Stone's "Stone Straw Corporation" to machine-wind straws, ending the hand-winding process. Later other kinds of spiral-wound paper and non-paper products were made. In 1928, electrical engineers began to use spiral-wound tubes in the first mass produced radios. All made by the same process invented by Stone. Spiral-wound tubing is now found everywhere -- in electric motors, electrical apparatus, electronic devices, electronic components, aerospace, textile, automotive, fuses, batteries, transformers, pyrotechnics, medical packaging, product protection, and packaging applications.


Tynic
16. 04. 2001
Dát tip
!!!

Katerina
16. 04. 2001
Dát tip
Vy to nevite?? Brcka se dovazeji z jedne planety ze soustavy Proxima Centauri, pozemska technologie tak daleko jeste nedospela, necetli jste posledniho Dänikena???

alina
16. 04. 2001
Dát tip
No, Jikouši, asi Ti neporadím, ale za tohle auditko máš u mě schované jedno SPEŠL KNIHOVNICKÉ BRČKO!!! Nekecááám!!!

alina
16. 04. 2001
Dát tip
BTW: Co se poradit v nějakém brčkologickém ústavu u odborníků brčkologů??? :oD)))))

Climaster
16. 04. 2001
Dát tip
...málo...:)))) si mysli, že brčka se dělaj v brčkárně, dělaj to brčkaři a Mr. brčko na to má zaregistrovaný na Patentním úřadu..:)))))

Hm, řekla bych, že ty brčka s varhánkama se asi skrz okrouhlou trysku neprotlačujou. Napadá mne několik možností - lisování, dodatečná úprava v "měkkém" stavu... ale nejsem odborník skrz plast, takže .... nevím.:)

Sadaf
15. 04. 2001
Dát tip
No,příteli drahý,v jednom máš pravdu prostě naprostou:tedy,alespoň mě,jsi rozveselil nevídaně:-))) No jo,ale...ale jak se ty brčka teda dělaj??? O těch varhánkách ani nemluvě..... JiKo,zkusím to vyšetřit:-)))

JiKo
15. 04. 2001
Dát tip
Moty ale na těch brčkách není vidět žádný podélný spoj který by nutně musel být kdyby se to dělalo podle tebe

ruby
15. 04. 2001
Dát tip
chichi jiko, diiiiky, tesim se az se tu budou vsichni hadat o zivotni principy kvuli brckum diiiiiiiiiky!!!!!!! jinak k te vyrobe, ja nevim.....ale ty varhankovy jsem mela dycky radsi:-))) hned po tech, co mely na konci hlavu mickey mouse...jo, ty byly dobry!!! teda ehm pardon:-)))

Climaster
15. 04. 2001
Dát tip
...se asi nějak lisuje za tepla a tvarovatelna.....ale v továrně na brčka jsem ještě nebyl..:)))))

JiKo
15. 04. 2001
Dát tip
No to je to! Všichni se jen domýšlíme? Jak to asi dělaj....

Yfča
15. 04. 2001
Dát tip
Nejprve z lisu vyjede dlouhý hubený váleček. Na válečku se pomocí pilníku udělají varhánky a poté se opatrně vyvrtá ďourka, aby z toho bylo brčko. Nebo je to přece jenom jinak?

JiKo
15. 04. 2001
Dát tip
Yfča to je spíš popis toho jak se ze špaget dělají makarony :-)

Dědouch
15. 04. 2001
Dát tip
Já mam na brčku taky varhánky a nemachruju :-)

Cavalera
14. 04. 2001
Dát tip
:-)))) .. ehm .. nevím:-))

PetrViP
14. 04. 2001
Dát tip
sákriš, to je moc intelektuální... (na mě)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru