Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úplně-k

03. 05. 2007
1
8
1582
Autor
orbital

Omlouvám se za formát básně, ale potřeboval jsem něco opravit a nejde už to jinak formátovat... a mazat to nechci... přeji pěkné čtení

Stýská se mi po objetí Luny nebeské,
couvá přede mnou, utíká,
aby se schovala v novu.
Za nocí probdělých Ji hledám po obloze,
Tu, jež mezi hvězdami září nejjasněji...
... bych milovat Ji mohl.
Jak sblížit se?
Pouhý pohled na Ni oslabuje všechny mé zbraně.
A Ona, při tichých rozmluvách šeptá:
,,Vzdej se jich a nic nebudou tě svazovat.
Navíc, litými ostřími bys přetrhat mohl mé přejemné roucho."
...to bych nikdy nedopustil...
Přeci, co může se vyrovnat splynutí?
Splynutí s Lunou v jednom úplňku.

8 názorů

orbital
06. 05. 2007
Dát tip
Diana: velmi mě těší, že tě báseň tak nadchla. vznikla při pohledu na noční oblohu, ale obsah je o něčem jiném. děkuji

Diana
05. 05. 2007
Dát tip
Je to nádherné, oslovilo mne to. Líbí se mi pointa posledního dvoujverší, ke které báseň směřuje. Něžné, láskyplné, produchovnělé. T**** A vůbec to není o hvězdné obloze.

orbital
04. 05. 2007
Dát tip
Ay'Le: co se dá dělat, nemůžu změnit, že se ti ta slova nelíbí :) možná je to škoda a možná taky ne, to musíš zvážit sama. někdy ti slova přijdou pod ruku a nepřemýšlíš o nich, jestli jsou to kýče nebo ne, prostě tam jsou a zapadají do toho, co chceš vyjádřit...

Ay´Le
04. 05. 2007
Dát tip
ja prece netvrdim ze je to o mesici a hvezdach..jen proste pro me to jsou milionkrat omilane slova takze uz ztraceji pritazlivost..a rusi me to tam..

orbital
04. 05. 2007
Dát tip
elfka_Sea: je možné,že se to nestane, ale je zároveň nemožné to vyvrátit. naděje umírá poslední :) Ay'Le: nepotřebuji být za každou cenu inovativní. pro mě to jsou témata stále živá a určitě déle trvající, něž cokoli jiného na této planetě. radši bud psát o měsíci a hvězdách, než abych psal o depkách, sebevraždách apod... zkus číst pozorněji a poznáš, že ta báseň je o něčem jiném.

Ay´Le
03. 05. 2007
Dát tip
mesic a hvezdy jsou uz fakt kyce..

elfka_Sea
03. 05. 2007
Dát tip
nic...ale asi ti to nevyjde...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru