Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dnes zemřel básník

05. 06. 2008
23
172
9075

Protože chci zvýšit své šance uspět ve Francuáově soutěži, dopustil jsem se dalšího veledíla. Abych se neopakoval, zvolil jsem tentokrát místo rozervaně milostné polohy formu bardí, výrazně ryze středověkou, společenskokritickou a teatrální jak to měl Willík rád. Tato forma je vhodná i proto, že (ač je to málo známé) Shakespeare často navštěvoval pa-villon opic. Zhudebnění pochopitelně přikládám rovnou.




Několik mužů v černém
a ženy - se závoji
sešli se v podivnou chvíli,
řekni mi - nač si hrají?
Několik šakalů v černém
okolo hrobu utíká
okolo pasti na myšlenky,
která ukrývá básníka...

On zemřel, my žijem! Tak
jede se pít
a hlavou zblblou pak do stolu bít
nadávat na pány
velebit mrtvolu
jen tady v hospodě
v bezpečí u stolu
řvát...

Několik mužů v bílém
a ženy - v pestrých šatech
kráčí si do kostela
a píší jména po zdech.
Několik hrobníků v bílém,
za nimi veselý poník...
Tupci se radují -
- dneska se narodil cynik!

On žije tu s námi! Tak
jede se pít
a hlavou zblblou pak do stolu bít
nadávat na pány
podlézat dítěti
jen tady v hospodě
od sedmi do pěti
řvát...


PŘEHRÁT



172 názorů

Nene, to má na svědomí ona interpretka. A ano, máš pravdu, je to profesionálka. P.S. Stačí, že se pod svá moudra podepisuje Muamarek. Ty už nemusíš.:))

Docela dobrý spojení...teda toho slova a hudby zde! Muzika na mne působí takovým "profesionálním" dojmem! To jsi také té hudby autorem? J.Š.

Ano. Jak říká Jiko - je dobré být informován:)

montigue
06. 07. 2009
Dát tip
hele,poeto,nehledej ve všem dvojsmysl!!!!!ale nejsi teda na sadomaso,jo?dobrá tedy,budu si to pamatovat,člověk neví,co se mu jednou může hodit-v životě,že?

Tak to tě musím zklamat, švihání ani jiné S/M praktiky nevyhledávám...

montigue
06. 07. 2009
Dát tip
:))))),jo už jem si všimla,že někteří jsou komplikované osobnosti,ale básníci vždycky byli trochu švihlí,ne?a co ty????:)taky??:)

Na Písmáku. Na to si zvykneš. Tady je to samej magor :)

montigue
06. 07. 2009
Dát tip
jasně,ale sakra proč já vlastně hájím tvoje dílo před tebou samým?????kde to jsme???:)

Kompromis :)

montigue
06. 07. 2009
Dát tip
já jsem primitiv a i když hlas nebyl úplně profi,mě se to líbilo.takže krásná recese pro primitivy

Šmarjá, lidi, tohle byla opravdu pouze recese!

montigue
04. 07. 2009
Dát tip
tak tohle se mi líbilo moc i v hudením podání,je fakt,že je to trochu krylovské,tím lépe,mám ho ráda.určitě tip a šup do oblíbenců,kdyby byly akordy,sem s nima,taky trochu hraju

Aha... :)

Recese, ženo!!! :) viz klub

Připomíná mi to Kryla.Jako já nwm jak to nazvat jako podobná tématika nebo jako podobná vyjadřovací metoda a hudba :) Hezké...

Správně. Trénovat, trénovat, trénovat!

Lodyha, Lodyha :)

Mno, to není zrovna vyspělý hlasový projev...

ha ha :D

Tož, zkusme to změnit. Pěj!

no... co teď, když už to všichni vědí! :D

Ajo, vlastně! Já už taky nic neudržím.

:) protože mám plnou hubu keců a skutek utek

Mno... a proč to tedy nezkusíš? :))

no já bych to zapěla určitě líp ... teda intonačně. Jinak ok.

Jistá M.K., v podstatě múza mého života... :) Dlouhá historie.

kdo to zpívá?

Jestli my bychom neměli být vděčni, že sem otiskneš svého génia...

Svůj názor nemusíš obhajovat...

Kardinální tajtrlík.... Nakonec - popatři naň a udělej si vlastní názor.

Anno, občas myslívám.

Ale víš. Před chvílí jsem ti to přece řekl.

Sranda je pro všechny, tu si přivlastňovat nemůžeš.

Škoda. Mohla bejt sranda.

S tebou je taky řeč jak rozprávka :)))

KTitik. A fašistický navrch.

Vůbec nerozumíš poezii. Tohle je veledílo!

Tak nějak:) Jukni na soutěž Po stopách W.S. a pak na Dramatický duch Písmáka.

Craerassy
18. 07. 2008
Dát tip
nějaká sázka?? pořád jsem ještě mimo..juknu na dominga, snad pochopím:-))

Košile. To je jasný.

Kelis
17. 07. 2008
Dát tip
Koukám, že si vybral to, co je ti bližší.. ;-D

Jakože se nemeju, jooo???

Kelis
15. 07. 2008
Dát tip
historie si pamatuje hlavně ty, kteří jsou nejvíce vidět, slyšet, cítit. :-)

Nojo, co je to ale platné, jen vítězná místa si historie zapamatuje:)))

Kelis
15. 07. 2008
Dát tip
fakt pěkný *t*

hmmm, hmmm... to nějak brzy, ne?

Piji zásadně mléko.

tady Tě už poznávám.... to je vo Tobě.. to není společenské, to je hospodské... maskéro :-) líbtip

angel1
10. 06. 2008
Dát tip
..no to bys vůbec nepsal..že jo..to dá rozum

To bych nepsal básník, žejo.

angel1
10. 06. 2008
Dát tip
a já měla strach že snad umřel Pišta, uff, sem lekla

Padej do kouta a buď tam zticha.

Ticho a Tma
07. 06. 2008
Dát tip
Jako Pišto???? *OSTUDA*

domin.go
07. 06. 2008
Dát tip
Skandál je spíš to, že můj archaistitický opus nebyl znovuzařazen. Podkuřování kritikům. Kam jsme to došli.

Co furt s těma cihlama.... Ha! Teď jsem na to kápnul - že on Francuá je vnuk toho dědka, co si založil sektu a tejral důchodkyně, který mu musely stavět vilu? A Fanda provozuje juniorskou sekci. ŠKANDÁÁÁÁÁL!

No nevim. Jestli jí bude furt užírat obědy, tak se asi nepředá.

Holky moje statečný! :) Když vyhraju, máte u mě dvě mlíčka do kafe.

Zkusme to.

Od takového velegentlemana? To snad né...

Tak to zaklubej zpátky, ne?

Ale tohle BYLO zaklubené, naž to tajtrlík vyhodil.

Jakto? On na vaše názory František nedá?

No, soutěž... Ono se tomu moc "soutěž" říkat nedá, za těhle podmínek.

domin.go
06. 06. 2008
Dát tip
No ty ses pěkně rozjel:) Žiješ, nebo ti už praskla cévka?:) Ale je to dost dementní, jen co je pravda. Ale zase - přece bys nechtěl, aby někdo do něčeho mluvil Pánu Bohu.

archie
06. 06. 2008
Dát tip
to beru :)

Sekt jedině po ránu. Snídaně šampionů, ne? :)

archie
06. 06. 2008
Dát tip
takhle po ránu?? jsem pro, připijem si na vítězství

Sekt bysme si dát mohli...

archie
06. 06. 2008
Dát tip
selektování, to dá rozum

archie
06. 06. 2008
Dát tip
pouhý létající penis?? domin.go ty čokloidní fňáku!! dostaneš do rypáku!! (a bude to ryze archaické :-))) jakožto připínací penis NESOUHLASÍM A NEPŘEJI SI podobné slektování předem, ctěná poroto, nebo si budu nucen myslet, že jste jen sbor Fánovejch přisluhovačů, podrštašek, námezdních slouhů a jiných individuií!!! pravidla soutěže jsou jasná, takže okamžitě zařadit, včetně básně od domin.ga!!! pokud se tak nestane, chci jasný důkaz a konkrétní rozbor těch částí básně od domin.ga a této Pištovy, která nejsou archaická!!! Lauro: jak seřval mě na tři doby?? máš hubu tak ho pošlu do náležitých míst, bo co??, a kurvadrát jste v tý porotě tři, takže co si má ten vochcaprut co votvírat tu svojí křivou, nečesky mluvící, sprostou držku?? to ho ani siggy neztrestal?? kam se ten svět řítí... FRANCOUZÁKU ty křivej zmetku boj se boj, mé strašné pomsty, joj to bude boj, vyhlašuju ti válku na sonet a na smrt!!! a co na to klišé?? nemá snad svůj názor??

domin.go
06. 06. 2008
Dát tip
aby se vám nerozlámala na kousky

pozorovatel
06. 06. 2008
Dát tip
hovno osa to je plná čára

domin.go
06. 06. 2008
Dát tip
berger, horváth, řepka, (poštulka) to je ale perspektivní osa týmu

pozorovatel
06. 06. 2008
Dát tip
přece nějaký pišta nebude mluvit do soutěže, kterou ani nepořádá, že ano berger, domingo, berger

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Archie je pouhý létající penis. Ale zavolat ho můžem, ať si zanadává. Montipokracie:)

MOMarchie! Myslím, že bychom měli archieho pohnat ku zodpovědnosti.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Sbor přikyvovačů. Mám i jadrnější výrazy. Taková malá monarchie:)

No moment - já jakožto účastník soutěže, která byla otevřena všem, se mám dohadovat s vyhlašovatelem o tom, že není úplně košer selektovat texty předem? Neměli byste si to vyřešit coby porota? Resp. jste porota, nebo sbor přikyvovačů?

Koukám, že díla se ze soutěže odstraňují dopředu, bez toho, že by rozhodla porota... Připadá to někomu normální?

Micro
05. 06. 2008
Dát tip
Mno nehodnotim to hudební (to sem si ani nepřehrál), ale těch pár veršů mi bylo docela sympatickejch...

oleandr
05. 06. 2008
Dát tip
jo

Petrusha
05. 06. 2008
Dát tip
frantík bude asi trochu mimo z modernosti tohto pojatia :))))

Prdní jsou dycky lebčí.

papouch
05. 06. 2008
Dát tip
ta prdní byla lebčí

Naděje hnije poslední.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Archaickou ktitikou svoji báseň nezachráníš.

Ó, jak jsi slizký v názorech svých, ty škraloupe na zkyslém kakau!

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Souhlasím s pozorovatelem, i když je to sparťan.

No prosím, prosím, pane pozorovatel, jen si odskočte. Je to na konci chodby doleva.

pozorovatel
05. 06. 2008
Dát tip
vyloučit!

Provozovatel: Ty do toho nekejhej, mluví z tebe bledá modernistická závist! Domingo: Ještě dvacet minut, pak uvidíme.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
A máte tam Kvejgáry?

pozorovatel
05. 06. 2008
Dát tip
tento hudební styl bych zakázal nejen že tam nejsou archaismy, ale naopak báseň působí archaicky až příliš a do soutěže by se zařadit neměla, to už pořadatelé nezvládají tlak a přicházejí o otěže jakožto zasloužilý umělec žádám o vyloučení básně ze soutěže!

My máme na autě taky káranténu, ale nám vydrží, protože to neni nějakej lacinej moravskej stonek vod psího vína, ale poctivá anténa z kvalitních matérijí!

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
VEJR? VEJR! VEJR? VEJR! VEJR? VEEEJR! Brzo budeš vejrat ty, kamaráde, karanténa skončí co nevidět! (...) Parchant!

Dyk ani nevíš co to je, vejre.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
žádám...REFERENDUM !!!

"Kiš kiš" nemohlo Česťu urazit. Česťa není debil.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Lauro, vznáším protest proti urážce na česti"!!!!

Zakup. Z policejního platu je to sotva desetina:)

Vezmi si MP3 PŘEHRÁVAČ, moulo! Domingo: Kiš kiš:)

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Hanba!! Korupce!! Donebevolající drzost!! Anální speleologie!! Nadržování těm u kormidla!! TREST SMRTI

Tak nebiješ se tam sama se sebou, ne?

P.S. Díky:) Tůdle, Domáči, mám ji tam!!!! :)))))

Krmit psa jitrnicema je škoda. Si to odposloucháte, ne?

Podvod na lidi!

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Ale není RYZE, protože za tímto zdánlivě nenápadným slovem se skrývá Francuáovo právo veta, jímž může vyřadit ze soutěže každého, kdo se mu nelíbí.

Rajmund
05. 06. 2008
Dát tip
Teď již jedině zbývá, aby někdo vyhlásil soutěž ve falzifikaci řeči neandertálské.

Dokaž mi, že není RYZE archaická. Pohřbívali se tenkrát? Pohřbívali. Měli hospody? Měli. Chlastali? Chlastali. Takže to JE archaické.

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Ne, podmínkou je ryze archaická forma opusů, jak řekl Pánbůh. Což tvoje báseň nesplňuje. Moje ano:))

Rajmunde: Nedá se nic dělat, celý svět tam spěje.

Lauro, pochop to - z principu soutěží vyplývá, že zařazena musí být každá, která chce, a teprve při hodnocení se dělí zrno od plev. A při pitvách si ji pro mě za mě hrajte:)

Rajmund
05. 06. 2008
Dát tip
Pišto, neblbni.Takto nakonec skončíme u imitací senátora.

Aha. V tom případě souhlasím se zařazením tohohle textu do soutěže.

Zbora: A zapnul sis reprobedýnky? :)

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Je suis d'accord je francouzsky souhlasím. Takhle to myslela.

Lauro, archaické je celé vyznění. Nemyslím, že bys mohla rozhodovat o zařazení do soutěže. Nebo snad bylo řečeno, že se dílo smí přihlásit jedině když ty ho schválíš? P.S. Já samozřejmě vím, co je to akord. Česky se to jmenuje tahací harmonika. A nedodám, neb mám jenom jednu a chyběla by mi.

Zbora
05. 06. 2008
Dát tip
Já nic neslyšim, fňuk

Rajmund
05. 06. 2008
Dát tip
Budiž..t

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Pišta neví, co to jsou akordy. TO NENAHRÁVAL ON !!! (Válka zuří.)

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Jaktože porota jedná jen s tebou? Není jim snad můj archaický opus dostatečně dobrý? Lauro, ta slova jsou "řvát", "řvát" a "přehrát." Takhle oni spolu kdysi mluvili, když drali peří.

Smetiprach
05. 06. 2008
Dát tip
dobrá, dám vám teda všem moncipy a jdu dát taky ještě jednu... a protože si z chudáka francoyse děláte furt prču... budu zcela vážný!

Zařadit!

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Tak. Je vidět, jak tě montip uchlácholil:)

Domingo: Slávijááááá?

Smetiprach
05. 06. 2008
Dát tip
hmm... nad tím budu muset pouvažovat...

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Cos to řekl?!

Smeti: Nene, Claire soutěží dvojmo, domingo taky... Je to Spartááááááááááááááááá! Teda válkááááááááááááá!

Domingo: Zato ty seš popapulista:)

Smetiprach
05. 06. 2008
Dát tip
to se mi nějak nezdá, snažíš se podezřele mnoho... a je to fér, když ostatní vložili jen po jednom díle? nevím, nevím, nevím...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! (to bylo metalově, abys věděl že to taky umím)

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Ukrajuji si drahocenný čas tím, že lítám po kuchyni a nemaje paliček sháním vařečky, abych měl čím mlátit do bicích, a Pišta moji snahu přebije něžným folkem. Populista:))

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Árčí, radši se podívej na moje dílo! TOHLE JE VÁLKA !!!

zas se porjevila moje dyslexie.-. ve slově jede čtu opakovaně b. stydím se a uděluji MON TIP

archie
05. 06. 2008
Dát tip
domin.go: kde máš tu svoji army?? nebo Pišta málo nabídnul??

archie
05. 06. 2008
Dát tip
pa-villon :-) fňákoidní

Ha! Z původního spojenectví se stal bratrovražedný boj, ani montipa jsi neutrousil! Dobře tedy. Zítra vyrukuji s přírodní lyrikou. Chceš boj? Budeš ho mít!

domin.go
05. 06. 2008
Dát tip
Metal je lepší než kradenej folk. Fňák:)

avi porotkyni, prosím o zařazení do soutěže:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru