Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

exit

Výběr: pozorovatel
16. 05. 2009
27
62
5904
Autor
Narvah
Bylo vymeteno. Ani mráček. Slunce se opíralo do oranžovýho stolu na balkoně. Sundal jsem si triko, odsunul židli od stolu a sedl si do slunka. Nechal jsem ho na sebe valit. Když jsem na čele pocítil pot, sáhl jsem po sklenici s vodou. Trochu jsem se napil a trochu si stříkl na obličej. Kristýna měla co chvíli dorazit. Myslel jsem na to, že jak se ozve zvonek, hodím na sebe tričko a půjdu otevřít. Nechám ji vklouznout dovnitř. Nic nepovím. Vrátím se na balkón a sednu si zpátky. Pak jsem otevřel oči a koukal na děcka, který si hrály na pískovišti. Nějakej rodič to svoje chytl a zatočil s ním ve vzduchu. Ozval se zvonek. Počkal jsem dvě minuty. Pak jsem si oblík triko a šel otevřít. Kristýna měla světle modrou sukni a žlutý tričko, pod kterým už nic nebylo. Sluneční brýle jí zakrývaly polovinu obličeje. Vrátil jsem se na balkón a pohodlně se usadil v křesle. Slyšel jsem, jak chodí po bytě, jak se sprchuje. Na balkón přišla v růžovým župánku, který jsem jí dal k narozeninám. V ruce držela misku se zmrzlinou. Uvelebila se v křesle vedle mě a pusila se do zmrliny. "Ty se se mnou nebavíš?" zeptala se. "Proč bych se s tebou nebavil?" "To nevím." "Já taky ne." Kristýna si povolila župan a natočila se tak, aby jí slunce svítilo na prsa. "Chtěla bych k moři," vzdychla. "Proč nejedeš?" "Nemám na to prachy." "To máš blbý." "Linda je teď s Honzou na Kubě. Pozval ji." Vylil jsem si zbytek vody na obličej. Koutkem oka jsem hleděl na její nohy. Začínalo mě to přemáhat. "Proč si nenajdeš někoho, jako je Honza?" "Přemýšlím o tom." Strčila do pusy poslední lžičku a pak se do misky pustila jazykem. "Bezva," řekl jsem. "Sestra říkala, že už s náma nikam nejedou." Položila prázdnou misku na stůl. "Tvoje sestra je vypatlaná kráva," řekl jsem naštvaně. "Nechápe, proč s tebou ještě jsem." Opět se pohodlně rozvalila na lehátku. Mlčky jsem vstal. V ložnici jsem vytáhl ze skříně sbalenej batoh, z lednice minerálku a bagetu. Když jsem si zavazoval tenisky, vešla do předsíně. "Kam si myslíš, že jdeš?" zeptala se výhružně, ruce v bok. "Klídek," řekl jsem a nahodil batoh na záda. "Pojď sem," řekla Kristýna a přivinula se k mé paži. "Já to tak nemyslela.." "V pohodě," řekl jsem. Vyjmul jsem paži z jejího sevření a vyšel ven. Nebe si pořád hrálo na azuro, do zad mi foukal chladivý vítr. Věděl jsem, že když se ohlédnu, nemusí to vyjít. Došel jsem na hlavní ulici a vydal se k nádraží. Pak jsem se otočil. Nikde nikdo. Zapálil jsem si cigaretu a zatočil směrem k výpadovce. Bylo to jistější.

62 názorů

Naensi
31. 01. 2012
Dát tip
Rozhodně zajímavé, líbilo se mi :D Ale ta moje pověstná "hra se slovy" se rozbila.

Narvah
29. 07. 2009
Dát tip
Seš boží Muesso!!

Narvah
29. 07. 2009
Dát tip
není. tohle tu mám jen proto, aby se stvn nenaštval. ale protože je u toho výběr pozorovatele, kterej nechce oddělat, tak to stejně smažu. jednou smažu všechno. celej server!

Narvah: jasně*

Narvah
17. 06. 2009
Dát tip
vindal: myslim, že ten text je slabej. že sem napsal lepší. ale na písmákovi to prostě tak chodí. že něco prostě v určitou chvíli nasbírá hodně tipů. to je celý.. na druhé straně mě těší, že se to někomu líbí.. tak tak..

vyhrálo to povídku měsíce, ptal jsem se jak se ti ta věc líbí jako autorovi.. toť vše, ne každej po sobě může číst svoje věci

_NoBody_
17. 06. 2009
Dát tip
***

Narvah
17. 06. 2009
Dát tip
hm, mně nudná nepřijde. ale nepřijde mi ani dobrá. proč se ptáš, vindale?

Narvahu, když si to po sobě přečteš, baví tě to? mně ta věc přijde až překvapivě nudná, a navíc si myslím, že jsi si toho vědomej..

Narvah
16. 06. 2009
Dát tip
právě že když máš trochu sebevědomí, tak trochu machra a drsňáka dělat můžeš ;)

Narvah
15. 06. 2009
Dát tip
za mě takovej předmět taky nebyl, buď klidnej ;) bych řek že to chce jen trochu sebevědomí - to dáš!! ;)

Narvah
15. 06. 2009
Dát tip
cool kritika, tangens, dík ;) stalo se ti, že ti holka zahla s kámošem? ;)

Narvah
12. 06. 2009
Dát tip
dík kluci ;)

Vaud
12. 06. 2009
Dát tip
vyborny - uz jsem to cetl a zapomnel tipnout!*

Narvah
09. 06. 2009
Dát tip
dík za kritiku!

moorgaan
09. 06. 2009
Dát tip
popis a dialogy jsou presne!...opravdu ze zivota,prostorove jasne, vymluvne a ukazujici atmosferu...konec utika, nenavazuje uplne na vykreslenou atmosferu balkonu - jako celek to ma naboj a zivot i kdzy pointa je trochu nadnesene vyobrazena...ale dava alespon prostor k premysleni ! - tenhle format povidek ma neco do sebe, zkratka,ktera hleda efektivnost ve volbe slov zaujme a nenahrne ctenare do nudy.../*

Pěkně úderná věcička. Tip.

Pěkně úderná věcička. Tip.

pozorovatel
08. 06. 2009
Dát tip
nejlepší, co jsem od tebe četl hlavně za dialogy výběr

Narvah
07. 06. 2009
Dát tip
dík

Anetté
06. 06. 2009
Dát tip
skvelý, takovej chlapskej text*

Narvah
31. 05. 2009
Dát tip
dík!

Janina6
31. 05. 2009
Dát tip
Četlo se dobře. To strohé, "chladné" vyjadřování perfektně sedí k obsahu.

Plopez
20. 05. 2009
Dát tip
hehe, ten bonus o modlení stál za přečtení komentářů

Toscana
19. 05. 2009
Dát tip
*t - zajímavě napsné - jen se modlit nepomůže, je potřeba taky něco dělat :o))))

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
Progloň je Boží. du si to pustit... a TV NOE...

Narvah
19. 05. 2009
Dát tip
tyjo supr. hend to zkusím. mám celý dny puštěnej nahlas proglas. hodně mě to poslední dobou bere. chtěl bych se umět dobře modlit. na tom to stojí

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
modlim se jak vo život. už kolikátej den. nestíhám vedle toho vůbec nic. mám fůru modlitbiček, hodně vymakanejch. a když mi dojdou, čtu si na křesťanskejch page, dokonce sem se lognul do signálů.cz, tam si křesťani hledaj kamarády na modlení...

Narvah
19. 05. 2009
Dát tip
milovat a modlit se ostošest, to je ono! modlím se porád "panemůj smiluj se nademnou" a cítím, jak mě zaplavuje láska! co se modlíš ty stene? doufám, že se modlíš teda

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
Láska mě jednou přivede do Hrobu, ale Miluju furt...

Narvah
19. 05. 2009
Dát tip
seš bouchlej, to se stává. já si zamilovanej posílám aj zprávy!

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
posílám avisa i sám sobě, to je masox...

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
Miluju Tě, Narvy...

Narvah
19. 05. 2009
Dát tip
miluji tě stene!

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
taky si myslim, že Narvah je uplně úžasnej...

stanislav
19. 05. 2009
Dát tip
supr dílo.

Narvah
18. 05. 2009
Dát tip
winter: kdo nezažil, nezná. jako ten pocit, kdy nejsi, bych nikomu na tomhle serveru nepřál. trvalo to pět hodin a nebýt dera, nebyl bych zcela!

Winter
18. 05. 2009
Dát tip
Nebo se můžeme modlit v hodinu zmrtvýchvstání tvého profilu.

reka
18. 05. 2009
Dát tip
dobrá momentka.

Narvah
18. 05. 2009
Dát tip
cose týče boha, měla bysme se na písmáku modlit společně v určitou hodinu. třeba ráno, když se zálohuje systém. navrhnu to dasslerovi

Narvah
18. 05. 2009
Dát tip
to byl nějakej pohodovej song myslim. sem na to aj klik!

Winter
17. 05. 2009
Dát tip
Napsal jsem zde něco příšerně intelektuálního a potom, v rámci diskuze o Bohu, nahrál odkaz na Help me somebody (ani nevíš, jak dlouho jsem ho hledal). Tož tip.

Narvah
17. 05. 2009
Dát tip
nojo.. dík

Narvah
17. 05. 2009
Dát tip
miluji tě more and more ;)

Saetri-Ihn
17. 05. 2009
Dát tip
Skvělé! Na konci jsem váhal, jestli to vážně ukončíš tak, jak jsi to skončil, nebo jestli se z toho po otočení nevyklube třeba překvapení ve formě dovolené s jedním batohem a dvěma letenkama... Neztratilo to pro mě napětí až skoro do konce, vážně dobré. tip, oblíbený

Narvah
17. 05. 2009
Dát tip
jako dík. dal sem to tu znovu, prže mi nějakej kretén poslal infikovanej odkaz, kterej to smazal. aneb mylenka má asi kámoše hackery či co..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru