Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"K.O.U.L.E." / Háber - VŠEDNÍ DEN

18. 08. 2009
13
21
3994
Autor
macecha


     Pro každého je všední den něco jiného. Pro mne je to v poslední době nové zrození. Alespoň to tak cítím. Nejsem si jistá, co se bude v následující vteřině dít a proto je pro mne každý den novým zážitkem. Jsem ráda, když se mohu protáhnout, cítit své tělo, umýt se, radovat se z každé obyčejné činnosti. Nikdy jsem si nemyslela, že tomu tak bude. Byly chvíle, kdy jsem přemýšlela o tom, že by bylo lépe nebýt. To jsem byla zdravá, mladá, pouze jsem si někdy nevěděla rady se svým životem.

     Dnes, když vidím spokojené lidi při procházce městem, stačí mi to ke štěstí. Dokážu se zastavit v parku, podívat se po stromech a keřích, cítit radost z toho,  že se jich mohu dotknout. Přestala jsem řešit problémy, které nevyřeším a začala si vážit věcí, které jsem předtím nevnímala. Daleko víc si uvědomuji sílu přátelství, mám najednou všechny ráda, jsem  schopna plkat o ničem s babičkami, které bydlí v našem domě a to jen proto, abych jim udělala radost. Dělá mi dobře vědět, že mohu někomu pomoci byť jen tím, že s ním promluvím. Znám hořkost samoty a vím, jak člověka potěší každé slovo, které je s ním někdo ochoten prohodit.   

     Je hrozné, když je člověk nemocný. Když se však nad tím zamyslím, připadá mi, že nemoc nám v určitém směru pomáhá. Najednou vidíme vše jinak. Více si všeho vážíme, umíme si užívat každou minutu. I tu, kdy s nemocí bojujeme. Každé naše malé vítězství nás posílí.
Najednou je důležité jen to, abychom zlou chvíli přečkali. Jisté věci pro nás ztrácí význam, jiné význam nabývají.  Nechceme nic víc, než žít obyčejný život, nechat plynout všední den, který je najednou plný nevšedních zážitků.

 

21 názorů

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
Janina6-úplně by mi stačilo, kdyby všední byly :-) Díky.

Janina6
19. 08. 2009
Dát tip
Upřímné a moudré. Věřím, že tvé dny nejsou všední.

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
Bíšo - děkuji.

Bíša
19. 08. 2009
Dát tip
Tip.

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
Agnesko - děkuji. Marlavko - ano, je to tak. Díky.

Marlav
19. 08. 2009
Dát tip
upřímné a jistě prožité den za dnem...poznání, ke kterému musí každý sám kroky nejistot, přehmatů dojít...

Háber
19. 08. 2009
Dát tip
viď: http://www.exil.sk/site/haber.php?&p=968&more=1&c=1

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
nostalgik - Jiří, děkuji za krásné verše i tip. Háber - u Teba, takého pekného a mladého muža, to by som nečakala. Vďaka za komentár a tip. Jarmilko- díky :-)

nevšední zážitek - dlouhatananánský mail od kámošky :)))) hezké, Ani*

Háber
19. 08. 2009
Dát tip
chápem*tiež*si*niekedy*myslím*že*je*lepšie*nebyť*

nostalgik
19. 08. 2009
Dát tip
Každý svoji máme hvězdu, že lákává nás, jaký div mléčné dráhy na přejezdu je někdo pozdě, jiný dřív ***

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
avox, moc děkuji.Ano, poslední dobou to tak cítím a jsem za to ráda.

avox
19. 08. 2009
Dát tip
věřím ti to, upřímné povídání, bez zbytečných slov... ať ti ta radost bytí vydrží :-)) */

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
Diano, neklubou. Do toho mám opravdu daleko! Děkuji.

Diana
19. 08. 2009
Dát tip
Výborně!!! *** (Schválně, sáhni si vzadu na lopatky - neklubou se ti tam andělská křídla, Aničko?? ;-)))

macecha
19. 08. 2009
Dát tip
synáčku, děkuji. Nic jiného si nepřeji!

synáček
18. 08. 2009
Dát tip
Je to krásně napsané a dokonale věrohodné… přeji, ať se Ti daří takto „všedně“ žít ještě velmi, velmi dlouho… *

macecha
18. 08. 2009
Dát tip
jjj- díky

macecha
18. 08. 2009
Dát tip
avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru