Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

6. SUPERKOULE - dílo č. 3 - Jiříkovo vidění světa

24. 03. 2010
1
10
994

Jiřík dlouho přemýšlel, jakým palivem by se měl jeho stroj času pohánět. Nečekal, že optimální řešení bude tak jednoduché.
Nejlepším palivem se ukázal být…docela obyčejný papír. A čím víc paliva se do spalovacího prostoru povedlo naplnit, tím rychleji
proměny v čase směrem zpátky probíhaly.
Jiřík se radoval, když kolem sebe viděl historii ubíhající zpět jako v nějaké grotesce promítané pozpátku. I on sám postupně mládl,
jeho tvář se rozjasňovala a postava se zeštíhlovala…trochu začínal mít obavy, aby dokázal rozjetý stroj v případě potřeby včas ubrzdit, aby neztratil kontrolu. Ale pocit radosti byl v tu chvíli silnější. Pozpátku se vracel do střední, hned na to i základní školy, byl fascinován rychlostí proměn. Najednou se ocitl v nemocničním pokoji plném řvoucích novorozenců. Než se stačil nadechnout, najednou byla kolem naprostá tma, i zvuky doléhaly jen tlumeně. Byl dvacátý první srpen 1952.

Jiřík P. se ještě nenarodil…
---------
Počátkem 21. století došlo k zajímavému objevu: stroj času není vůbec složitý. Stačí dostatečně velká řada volebních uren…


10 názorů

Lakrov
25. 03. 2010
Dát tip
Mordyjé, jsem já to kus domácího zvířete :-) Přiznej se, autore, který text byl na Písmáku zveřejněn dřív? Tenhle o J.P. nebo ten o K.G.?

Lakrov
25. 03. 2010
Dát tip
Zajímavý nápad (i když touha po pohyby v čase je stará asi stejně jako lidské uvědomení si této fyzikální veličiny). Jen mě zřejmě hned na začátku čtení napadly myšlenky, které se pak v textu 'nekonaly'; napadlo mě, jakým papírem byl stroj času poháněn, či spíš co bylo na oněch papírech napsáno, z jakých knih to byly stránky a vzpomínka na Koniáše se mihnula... A dál, ten den inverzního zrození mě přiměl zamýšlet se, zda má Jiřík nějakou reálnou předlohu, jenže jediná mně známá událost v dějinách se tohoto dne odehrála až o osemnáct let později... Myslím, že se z toho nápadu dalo vytěžit víc. Ale začátek mě upoutal a předpokládám, že by upoutal více čtenářů. Z toho by se dalo těžit.

asi se nechtěl moc rozepisovat, aby to po volbách nepoužili proti němu...

prostě se mu to rozjelo pod rukama, proto je to asi stručné :o)

snake_01
24. 03. 2010
Dát tip
mně se to jako nápad líbí... provedení by sice mohlo být lepší, ale takhle to má zase příjemný spád, totiž vzlet... no, abych se do toho nezamotal...

Petrusha
24. 03. 2010
Dát tip
:) ale pobavilo

kéž by to bylo krátké i ve skutečnosti...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru