Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cestou do Hradce Králové

30. 08. 2010
6
7
2554
Autor
Movsar

V Lysé nad Labem se odnikud ozval trampský smích. Trampský smích je jiný: je sycený lacinou paštikou, navlhlým chlebem a nedělním pudinkem za odměnu.

Projíždíme Kostomlaty a střídají se vůně: seno, houby, hnůj, tér. Kdo tu kdy mlátil kosti? Morek necítit.

U Kamenného Zboží je krajina jak z obrazů Jana Zrzavého. Kužely, jehlany a koule stromů ustupují do dálky. Chybí tu jen starý muž s čepičkou a jeho snoubenka Kleopatra.

Míjíme veřejnou jídelnu u Nymburské fabriky. Vcelku hladoví.

Jak se žije v panelovém domě u nádraží v Chlumci nad Cidlinou? No co, v neděli večer věší se prádlo na balkóně, a pak, dost možná, miluje se pod peřinou. V tom Chlumci nad Cidlinou.

Před Hradcem Králové lidé v zahradní kolonii těší se z teplé srpnové noci. Jsou královsky naladěni.

A pak, v cíli, v osamělé hotelové koupelně - mýdlo JARO. Poezie vetřená do kůže.


7 názorů

a2a2a
04. 09. 2010
Dát tip
Tady se mi to líbí více, je to nenuceně uzavřené a těch pár postřehů z cesty sice nepřekvapuje, ale o to snadněji se s nimi člověk ztotožňuje, poněvadž ve své všednosti jsou mu důvěrně známé.

Movsar
30. 08. 2010
Dát tip
díky za povšimnutí a vlídná slova. jsme tedy naladěni na (ne)jedné trase.

a co teprve chlumeckej železniční přejezd se závorama:)...má to nádech*

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
znam tu cestu...ale barvy mas jine nez ja ! ...to ovsem nebrani tomu, ze se umis divat a malovat*

Honzyk
30. 08. 2010
Dát tip
dobře "vyčuchaná" reportáž:))

Max Hutar
28. 08. 2010
Dát tip
Tohle by měli dávat do těch prospektů, co jsou v rychlících na sedačkách. Za řemeslnou práci jest třeba dát tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru