Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čínská inspirace

29. 11. 2010
6
18
1575
Autor
Piscis

„Jací jsou lidé na opačném konci řeky?“ zeptala se malá princezna.

„Jsou takoví, jaké je chceš mít.

 Jsou takoví, jaké je chtějí mít ostatní.

 Jsou takoví, jací sami chtějí být.“

 

Jsi tam a já jsem tady.

Kde vlastně jsi?

Čas, ten líný had, stojí,

vyhřívá kůži na slunci.

Je ráno a noc, ráno a další noc.

Mám ráno, ty noc.

Sníš o mně?

 

Láska prý hory přenáší.

Tak se sama sebe ptám:

Dokážeme vypít oceán?

Dokážeme vypít ten čas,

co se omotá kolem krku a dusí,

dřív než on zaživa vypije nás?

 

Jsi tam a já jsem tady.

Kdo vlastně jsi?

Jsi tím, jakého tě znám?

Jakpak tě změnil oceán?

 

Nebudeme těmi, jimiž jsme byli.

Voda nás smete, i když si myslíš, že stojíš pevně.

Tak pojďme vypít čas, hořký jak medicína,

ať vlny mají co nejmenší sílu.


18 názorů

Piscis
28. 08. 2013
Dát tip

dekuji:-)


ANNA TEE
24. 08. 2013
Dát tip

PRO MNE TO MĚLO SMYSL ,,JE TO MOC PĚKNÉ  DÁVÁM TIP,,


Oldrich
12. 03. 2013
Dát tip

Drží to pohromadě. Nic tam, co by mě vyloženě uráželo. Ale je to pro mě příliš takový prostorný. Málo semknutý.

Jako bys nenechala chodit osamělé myšlenky dost dlouho. Jako bys dřív žačala psát...


a2a2a
24. 05. 2011
Dát tip
Milá Piscis, asi bych si odpustil tu poslední sloku a nechal ukončit otevřenou slokou předposlední a také ne úplně se povedla třetí sloka, kde ty slovní hrátky s pitím nevyšly tak, jak jsi si přála, poslední řádek tu sloka vykolejuje z rytmu a celá sloka jakoby stála na těch hrátkách i na úkor sdělení. Ovšem jako celek báseň působí i tak dobře, v první sloce ti naopak kladení otázky ...jaký, jací... vychází dobře a graduje obsahově. Hezká je i druhá a čtvrtá sloka.

Wincent
13. 02. 2011
Dát tip
hezké obrazy, líbí =) T

romale
09. 12. 2010
Dát tip
ještě dřív než jsem četl tvoje vysvětlení - a než si uvědomil název, jsem uvažoval takto: ono to nabývá na patetičnosti samo kvůli sobě - je to poseto silnými a notně používanými symboly; tyhle výrazy to zahltí - ale - nicméně to sdělení mi přijde zajímavé, jen ho zkusit trochu "prožrat" a dát mu dýchat znepokojením

Piscis
01. 12. 2010
Dát tip
to jo, to mysli, mne to zrovna v tomto prislo blizke, tak jsem to jako inspiraci prijala:-)

Rajmund
01. 12. 2010
Dát tip
Voni ti aziati myslej jinak než evropáci. proto zde diskutuji.

Piscis
01. 12. 2010
Dát tip
no je to inspirovano cinskym originalem, kde autor pise o dvou lidech, z nichz jeden zil na zacatku a druhy na konci reky. Prirovnava to take jakoby k hlave a ocasu (ctenar si domysli, ze hada nebo podobneho zvirete), takze ta myslenka zacatku a konce tam je a ja ji tam vlozila, tak jak jsem ji tam vlozila. Puvodne melo jit pouze o prebasneni, ale prebasnila jsem si to tak moc po svem, ze cinska basen je pouze inspiraci, o nejakem prekladu nemuze byt moc rec:-) ze reka neni vodovodni potrubi je jasne ale pri trose predstavivosti na ni clovek zacatek a konec videt muze:-)

Rajmund
30. 11. 2010
Dát tip
Řeka není vodovodní potrubí přesně definované nějakým inženýrem. Řeka může být tématem pro nepředmětné myšlení, číňane-)

Piscis
30. 11. 2010
Dát tip
Rajmund: opacny konec reky je mysleno tak, ze reka nekde zacina a nekde konci, takze kdyz jsi na zacatku reky-u pramene, muzes byt i na konci-nekde kde se reka nekam vleva a tim "konci". Tak to chapu ja:-) jak to chapes ty?

Taubla
29. 11. 2010
Dát tip
T

Rajmund
29. 11. 2010
Dát tip
Chápeš, co to znamená ,,opačný konec řeky?"

Piscis
29. 11. 2010
Dát tip
Rajmund: mozna je to tim, ze uz je pozde vecer (jsem v jinem casovem pasmu), ale nejak nechapu, co tim chces rict:-) Garay: jsem rada, ze se libilo:-)

Rajmund
29. 11. 2010
Dát tip
To polopatické vyprávění narušuje ,,opačný konec řeky". Zmatek je třeba podávat vcelku a dokonale(od slova dokonati).

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Teď jsem se zastyděla. Právě mne rozhodili lidé na druhém břehu... ale oni jsou takový jaké je chci mít, takový jaké jsem přivolala do svého života. Děkuju za moudrá slova. A už jsem zase klidnější.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru