Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všem zamořeným duším

Výběr: kafka, Print, Naso, hermit, dablik008
07. 01. 2002
24
0
4324
Autor
Matyjustin

všem zamořeným duším

připlujte k majáku

vody se barví o skály

jak bajonety vojáků

přízraky čeří oblohu

a k břehu ještě dálka

a slzy na pokraji

a na pokraji válka

 

všem zamořeným srdcím

utečte z perikardu

láska a její velín

již sestavili gardu

z ostnatých drátů růží 

a hvězdám hádám z očí

že tyrkys oslepí je

až k ránu zaútočí

 

všem zamořeným duším

v oblacích od El Greca

ta plavba varem moře

je k břehu předaleká

a na konci té cesty

jsou vraky v pěně hlenu

na pláži prázdné vesty

vzkaz z polyethylenu


Elyanne
20. 01. 2004
Dát tip
Hrozně mě mrzí, že prvního odjíždím. Chtěla bych Tě poznat. *

drfaust
27. 10. 2003
Dát tip
* Já mám nad postelí El Grecova Krista:)))

Hackman
25. 07. 2003
Dát tip
rad byych ti ji uverejnil tu basnicku na svem webu : http://hackman.yachting.cz pokud souhlasis prepolsi mi je na adresu hackman@seznam.cz diky Mike Hackman

Nanthei
27. 06. 2002
Dát tip
Aha, chtěla jsem napsat, že mi to připomíná Kryla... tak nic:o)) Ale je to úžasné...tak depresivní atmosféra, dokonalý výraz...skvělé


matarej
09. 01. 2002
Dát tip
"utečte z perikardu" to se mi moc líbí

dablik008
09. 01. 2002
Dát tip
nebudu te prirovnavat, plati? ;o) *V* budu si tu jenom pro sebe mumlat "jo, ten kluk ten to umi, to je radost cist"

Climaster
09. 01. 2002
Dát tip
*!ipík

Vaca
09. 01. 2002
Dát tip
jak napsal Matyjustin, není co dodat Printe a hermite

hermit
08. 01. 2002
Dát tip
hm... řekl bych... připomíná mi to Krylovy písňové texty.... ...a přiznám se, že tohle se mi líbí daleko víc, než Krylovy texty.... ;-) takže též tip a výběr.....skvělé, nadšen!

Print
08. 01. 2002
Dát tip
Přípomínat stále a neoriginálně Matymu, že jeho tvorba připomíná Krylovy (Nohavicovy a koho ještě?) texty je už nudné klišé a spíš to pro mě svědčí o neznalosti Krylových písňových textů, než o něčem jiném. Musel bych se zeptat v čem. Nu, tedy v čem?

hermit
08. 01. 2002
Dát tip
čím podobné? rytmikou, používanými obraty..... 3. a 4. verš první strofy 5. až 8. verš druhé strofy... jakoby Krylovy vypadly od pera.... ale opakuji: toto se mi líbí víc.... má to přesah, který aspoň u Krylových protestsongů nenacházím... možná moje chyba... ale já mám moc rád Kryla, Printe, varuju tě preventivně před tvou ostrou reakcí na téma "já a Kryl"......... :cE"" :-)))) já Matyho neviním z toho že opisuje, vůbec ne... prostě tam vidím jistou podobnost... třeba proto, že má Kryla rád... na tom není nic špatnýho... všichni jsme něčím někým ovlivněni... má ho rád? ;-) btw, Printe, tvé básně mi zase - a nevím proč! - hrozně připomínají Rimbauda - skutečného Rimbauda....vytkneš mi to? ;-)) Maty, za tenhle text vážně díky, úplně ho slyším....

Print
08. 01. 2002
Dát tip
Díky, hermitku a promiň, že tě tak proháním!:-) Nevím přesně jak dalece má Maty rád Kryla, ale pokud si vzpomínám, řekl mi (po jedné obdobné reakci, jako byla tvoje), že si konečně toho Kryla musí pořádně přečíst!:-) Ale, zeptej se ho raděj sám. Také si nemyslím, že ho opisuje, nemá to zapotřebí. Souhlasil bych spíš s tím, že jistá melodika, jisté akordy oběma souzní. Jakoby Kryl podtóny občas Matyho podbarvil!:-) Nebo naopak?:-) A není skvělé, že se vzájemně podbarvujeme? Že ve svém výsledku je to "extáze barev vějíře"? Je některá z našich barev tak originální, aby se směla nazývat výhradně Printova, hermitova, Matyho, Kryla? Je nutné dotýkat se prstem veršů a omezovat je pojmenováním: píšeš jako hermit? Píšeš jako Maty? Píšeš jako Kryl? Ne každý za tím uvidí jen nedokonalost naší snahy po doteku jako takovém bez úmyslu vymezování, oseknutí. Matyho verše bezpochyby nejsou bezbarvou transfuzí cizí krve do nedokonalých žil vlastních slov. Má vlastní krev a vlastní naběhlé žíly!:-) Mám prostě pocit, že každé přirovnání k někomu nejen kulhá, ale do jisté míry zbytečně pouští žilou!:-) Rimbauda, říkáš?:))) Pak čekám na svýho Verlaina!:-) Díky, hermitku! *!

Matyjustin
08. 01. 2002
Dát tip
Není co dodat Děkuju pánové a vlastně děkuju všem - jedno uctivé DĚKUJI :-)

Krel
08. 01. 2002
Dát tip
!* a klub

Pája
08. 01. 2002
Dát tip
*

kafka
07. 01. 2002
Dát tip

Stevenson
07. 01. 2002
Dát tip
*T

Print
07. 01. 2002
Dát tip
Půjč mi dech.... ***!!!!

Pepo
07. 01. 2002
Dát tip
tiež *!

DarkMind
07. 01. 2002
Dát tip
...

Wopi
07. 01. 2002
Dát tip
jo, tohle se čte moc pěkně a navozuje to spoustu představ ****

Gastarbajtr
07. 01. 2002
Dát tip
přidám se k ostatním....jinak to ani nejde...*!

Vaca
07. 01. 2002
Dát tip

Naso
07. 01. 2002
Dát tip
Maty je vo vodách poézie dobrým plavcom. Aj tentokrát krásne zaplával vo svete slov. Tipovýber!

blbjenka
07. 01. 2002
Dát tip
opět ÚÚ :) umeesh :)

Astalavista
07. 01. 2002
Dát tip
Tak dobře rýmovanou báseň tady umí napsat snad jen dva lidé: Ty a Bříza ... (Doufám, že jsem na nikoho nezapomněl:)

Kněz
07. 01. 2002
Dát tip
*!t

Amanda
07. 01. 2002
Dát tip
Celkove skvele atmosfericke... s dobrymi obraty...!*

Cavalera
07. 01. 2002
Dát tip
**

Beata
07. 01. 2002
Dát tip
je pěkná, plná zvláštní direktivní nálady :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru