Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Autorovo dilema

15. 01. 2002
4
0
1783
Autor
Kami

Od lyriky k cynismu.

Do srdce se vkrádá chlad

Obral lidi lásku krad

Toužil duši jedné dát

Rozum ale velel stát

 

   ... Do srdce... Jak do srdce? Proč zrovna do srdce? Chlad jako první cítím v konečcích prstů. Do srdce,... do srdce... A co kdyby do duše. No jo, jenže je duše? Může se vkrádat chlad do něčeho co není? Ale přeci nemůžu napsat: Do žaludku se vkrádá (c)hlad. To je taky blbost. Žaludek se mi tak maximálně houpe, když o něco jde, ale už je alespoň hmatatelný. No, to by tedy byla lyrika: S žaludkem jak na vodě...

   ... lásku krad... To, že někdo obere jiného, je teď už vcelku normální, ale o lásku...? Zase, můžu ukrást něco, co prostě nenahmátnu. Přebral někomu holku? Opustil miliony žen s děckem na krku? To už by znělo logičtěji. Ach jo, logika! To je jasný! Měl prachy a využíval toho a holky za ním šly samy. Hezky mi to pokračuje: ... Další hamižné říkal ne...

   ... duši jedné dát... Pořád o ničem! Copak duše něco je? Takové pfúúú... a možná ještě míň. A takovému pracháči spíš začaly ty slepice vadit. Asi ho už stály moc peněz. Tak si řek´, že by mu jedna bohatě stačila. Jakápak duše!!! ... Jedné toužil všechno dát... No, a to zní celkem poeticky.

   ... Rozum velel stát... Nevypadá to zas tak úplně zcestně. Ale rozum? Houby rozum. Představil si, prasák jeden, že by musel věrnost alespoň předstírat... a že ani manželka není zrovna levnou záležitostí. Takže: ... Chtíč mu ale velel stát. A je to!

 

S žaludkem jak na vodě

Další hamižné říkal ne

Jedné toužil všechno dát

Chtíč mu ale velel stát


Kastel
22. 01. 2002
Dát tip
Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde :o) - T

Daniela
17. 01. 2002
Dát tip
Zacala som to citat a to som este netusila, co to je. Ale tak ma to zaujalo, ze som sa rozhodla si to stiahnut a poslat jednemu kamosovi, o ktorom viem, ze taketo veci miluje a ja som na tom podobne. davam tip

DISPARITY
16. 01. 2002
Dát tip
Pjekná práce. To by se dalo zkusit i se zákeřnějším textem, ne? Ostatně ta lyrická je dost shit, takže dobře jí tak, že jest předělána ( a docela vychytaně ). Típ. :-)


slavek
15. 01. 2002
Dát tip
tak tohle je hodně dobrá práce - komu čest, tomu čest :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru