Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Štěstí věčného smolaře

04. 05. 2012
4
6
1240
Autor
blai

No prolog...

 

Pan Cerman, byl člověk, o kterém se dá říci, že má velkou smůlu. Posledně byl například okraden, když vystupoval z taxíku Aleše Hámy, kde sice nevyhrál, protože neodpověděl na otázku, jak se jmenuje taxikář, který ho zrovna veze, ale zloději ho stačili okrást i o tu hotovost, kterou ještě nestačil utratit...
 
Byl to velmi zbožný muž v důchodovém věku a jeho tlusťoučká postava, vysílá jasnou myšlenku, že před vámi stojí velký dobrák... Dříve si živil, jako kriminalista. Začínal jako strážník v době, kdy se před dámou smekal klobouk a končil, když většina obyvatel konečně zjistila, že pravda a láska nezvítězila...
 
Za celou kariéru, nevyřešil ani jeden případ a jeho vyšetřovací metody, připomínají herecké výkony Marthy Issové. Byl to prostě smolař...
 
Jak odešel do důchodu, začal se kupit jeden problém za druhým. Nejdřív chtěl na zahrádce v Kersku, pěstovat včelstvo, ale ulétla mu včelí královna a dýmákem podpálil celý včelín. Později, mu ulétla i manželka, ale to už je jiná kapitola... Děti se mu také nepovedli. Jeho syn, je žurnalistou a píše do nějakého sviňského časopisu, který šíří nestoudnost a dcera si namluvila nějakého soustružníka, který zní vylákal sto tisíc, že vynalezl nový patent a už se nikdy neukázal.
 
A v tomhle musel pan Cerman žít... Stával se velmi lítostivím a v hospodách rozhlašoval, že kdyby v lese bylo jedno jedinné hovno, že do něj určitě šlápne. Ale nešlápnul! Kouslo ho klíště a rok pobýval v nemocnici, se zánětem mozkových blan. To byla poslední kapka v jeho starém životě. 
 
Říká se, že těžká nemoc může člověku od základu změnit charakter. Tak se stalo i s panem Cermanem. 
 
 
Prodal dva pražské byty a za stržené peníze, si pořídil na venkově dům s malou hospůdku a tam začal užívat života. Cítil, že, všechno, co zameškal, už asi nestihne, ale život je třeba začít užívat každým dnem. V sedmdesáti letech, se od místní omladiny naučil kouřit marihuanu, nosit kapsáče a vytahaný svetry, jezdit na kolečkovém prkně, používat internet a mluvit sprostě. Jeho hospoda, díky vstřícnosti a nadhledu na život, začala vzkvétat a přesto, že nebyl nejbystřejším vrchním, praskala tak ve švech, že roznášení piva vzdal a najmul si pomocnou sílu. Pak už jen sedával u svého stolku a vyprávěl příhody, které za svou kriminalistickou kariéru prožil. Kultura ve vesnici najednou ožila. Vzkřísil se i Sokol, sbor dobrovolných hasičů a pan Cerman, byl zvolen starostou obce.
 
Pohřeb pana Cermana, byl velkolepý. Nebyl v obci sice dlouho, ale stal se tak oblíbeným, že bez vyjímky, přišla celá ves. Nikdo neví, proč ho ti zloději museli umlátit, když je náhodou vyrušil při krádeži... 
 
V dnešní době, musí mít člověk štěstí i na zloděje a pan Cerman, nikdy mnoho štěstí neměl...

6 názorů

blai
07. 05. 2012
Dát tip
Já jsem nenašel lepší zařazení. Ale povídka je v podstatě vyprávění nebo i povídání :-)

Blackwish
07. 05. 2012
Dát tip
No . . . Nerada kritizuji, ale tohle není povídka, je to popis děje. Pak je tam spousta pravopisných chyb. Nějak mi ušla ta pointa. Připadá mi to jako příběh typu: "Narodil se, dospěl, oženil se, umřel". Chtělo by to ještě zapracovat, držím palce! :)

StvN
05. 05. 2012
Dát tip
Prijde mi to zbytecne preplacane. Vtipy typu issove mi prijdou ubohe.

Celkom to ušlo, také oddychové a miestami humorné, bohužiaľ bez hlbšej myšlienky.

Bj.
04. 05. 2012
Dát tip
začíná to docela hezky, je to pěkně napsaný, takový milý, vtipný, blahosklonný nadhled, nenásilný... škoda jen, že to není nějak víc rozvedené, tenhle konec to tak nějak divně utnul, že z toho nakonec zas tak moc nemám... a čárky, přebývají ti na více místech... ale jinak je mi to velmi, velmi sympatické ;) dávám tip, i přes ty nedostatky, které jsem napsala...

Winter
04. 05. 2012
Dát tip
Bacha na interpunkci, občas máš přečárkováno. Je to takové nějaké neohrabané: od humoru za každou cenu po podivná spojení jako "...jeho tlusťoučká postava, vysílá jasnou myšlenku, že před vámi stojí..." Celkově nevím, co ten text chce říct.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru