Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.let it burn.

30. 07. 2012
15
20
2951
Autor
unisex

"Je to sice blbý, ale musím frčet," řekla mladá žena ležící na posteli a sundala dlaň z hrudníku o pár let staršího muže.

"Je to sice blbý, ale musím frčet," napodobil muž její vysoko položený hlas, posunul hlavu na její břicho a levačkou ji objal pod ramenem.

"Už je to tu zas," řekla naoko otráveně žena.

"Už je to tu zas," zopakoval muž, zvedl se na pravém lokti a hlavu přiblížil k její.

"Já tě nesnáším," řekla žena a políbila muže otevřenými ústy.

"Je to sice blbý ─ " muž oddálil hlavu a přesunul svá ústa k malému uchu " ─ ale musím frčet," zašeptal.

Mladá žena se pobaveně usmála, jemně muže odstrčila a posadila se. Oblékla si spodní prádlo, oranžové tričko. Postavila se, ruce pokrčila v bok, třikrát se v pánvi půvabně pohnula do stran a opustila pokoj.

Muž, ruce složené pod hlavou, ji zamyšleně pozoroval.

Slyšel, jak si v obývacím pokoji pustila rádio, jak balí věci a do toho si zpívá.

Nahý prošel kuchyní do koupelny.

"To jsi mi neřekl, že už je šest," řekla do jeho zad.

Pustil si sprchu na obličej a ústy zpola plnými vody pobaveně zamumlal: "To jsi mi neřekl, že už je šest."

Proudem ze sebe smýval mýdlo, když mladá žena v červené sukni, přes rameno kabelku, vsunula hlavu do sprchového koutu.

"Vyhodím se sama," řekla, krátce muže políbila a svižně vyšla z bytu.

Muž zastavil sprchu a přesunul se k oknu. Skrze žaluzie viděl, jak si žena zkracuje přes trávník cestu k zaparkovanému renoltu, nasedá do něj, upravuje se v zrcátku a odjíždí.

S pohvizdováním se osušil, ručník uvázal kolem pasu a se zapálenou cigaretou usedl do křesla na balkoně.

Do levačky vzal mobil, vytočil číslo a přiložil přístroj k uchu.

Po čtvrtém zazvonění se na druhé straně ozval ženský hlas: "Tomáši?"

"Jo," řekl muž a dlouze potáhl z cigarety.

"Proč mi voláš? A jak se máš?"

"A jak se máš?" napodobil hlas ženy a pobaveně se zasmál.

"Jestli voláš, protože si myslíš, že už mě ne ─ "

"Jen krátce," přerušil ji muž. "Dnes se to stalo."

"Cože? Co se dnes stalo? Zase mi chceš namluvit, že ─ "

"Jsi mrtvá. Teď už nadobro ─ " řekl muž, pohlédl na displej přístroje a vypnul jej.

Několika vdechy dokouřil cigaretu a jemnými pohyby zahasil nedopalek v popelníku. Natáhl nohy, zavřel oči a odevzdaně nechal své tělo padnout do křesla. 


20 názorů

Štírka
25. 10. 2012
Dát tip

vztah či spíš nevztah v této rovině... to jsem asi právě číst nechtěla... nedalo mi to nic... jen pocit zbytečné marnosti... a o ten nestojím
(takže jen to, že tenhle text nebyl pro mě... )

 


unisex
11. 09. 2012
Dát tip
No, já tady nefunguju v modu sběratele tipů. Naštěstí.

Edvin1
11. 09. 2012
Dát tip
Dobrá, umíš ovládat písmenka. V tom souhlasím s předešlými kritiky. Chybí mi však adjektivum dost negativní k vyjádření pocitu, jaký mne ovládl po přečtení závěrečných řádků, tedy toho "chatu", a zvláště věty: "Jsi mrtvá. Teď už nadobro ─ " řekl muž, pohlédl na displej přístroje a vypnul jej." Cynismus "nadsamce". Opravdu nevím, zda ti, kteří tomuto textu dali svůj tip, chválili a) literární kvalitu, b) lechtivou situaci, c) výše zmíněný cynismus. Nejspíš kombinaci těchto bodů. Kvůli bodům b) a c) Ti tip nemohu dát - srazily totiž text jako celek hodně hluboko. Aspoň v mých očích. dědEd

sharik
05. 09. 2012
Dát tip
perfektní!

unisex
14. 08. 2012
Dát tip
taky myslim no ;)

Tragicus
14. 08. 2012
Dát tip
Asi jde o to jaká značka, renaulta si nepředstavím a ani to o té postavě asi nic nevypovídá (krom již zmíněného vkusu ;)). Ford je v Americe dost abundantní auto, takže je to jako bys napsal tady před pár lety škodovka (a nad tím bych se asi nepozastavil). Ale to je jedno, asi tomu věnujeme moc pozornosti. ;)

unisex
14. 08. 2012
Dát tip
no já nevím.. mi překvapuje, že značka auta napsaná navíc jako slangismus poutá pozornost.. myslím i steinbeck psal ve svých románech "forda".. jinak: renoltu nefandím, to je fakt ;)

Tragicus
14. 08. 2012
Dát tip
Nemám k tomu moc co říci, je to sice parádně napsané, ale obsahově je to pro mne dost abstraktní. Detaily mi nevadí, možná u značky auta jsem se na chvíli zarazil, proč je to zrovna tahle (jako ukázka, že má špatný vkus na auta? :)).

unisex
14. 08. 2012
Dát tip
dík za kritiku.. s poznámkou: neměl to být povzdech, ani sem se nesnažil závěrem text vykupovat, či psát něco výjimečného.. ten "jeden snímek z života" - to ses trefil.. ty nadbytečné detaily, to je k zamyšlení, jojo

DavidPetrik
14. 08. 2012
Dát tip
Crta je napsana osobite, ale pouze sklouzava po povrchu. Pro me zustava pouze povzdechem, jednim snimkem z jednoho zivota. Nicim vice. Text mel nejspise byt vykoupeny mnohoznacnosti zaveru. Tato mnohoznacnost sice text cini zajimavejsim, ale neposouva ho do kategorie vyjmecnych. Fragment z cervna od autora unisex me naprosto nadchnul. Ackoliv byl podobne vyjmuty z kontextu nejakeho vetsiho pribehu, mel tak zvane stavu, ohromil svym stylem a intenzitou. Tenhle text takovy neni. Oproti predchozimu je prilis lenivy, je malovany vodovkama, autor si tu nedal praci jako s predchozim olejem. Kdyby tenhle text slouzil jako prolog k necemu vetsimu, rozumel bych. Takhle odchazim s pocitem osizeneho ctenare. Opakujici se odpovedi tak kratkemu textu ublizuji, pusobi jako vata. Pece je venovana detailum, ktere text nepomahaji (barva tricka, auto je Renault). Tentokrat me unisex neoslovil.

...fajn*

unisex
01. 08. 2012
Dát tip
tak tuhle, dík!

StvN
01. 08. 2012
Dát tip
Jasne. At si autor vybere, kterou z tech z minuleho mesice chce.

Fruhling
01. 08. 2012
Dát tip
Hm, co takhle povídka měsíce? /je to přece už jen tradice žejo/.

StvN
01. 08. 2012
Dát tip
Humorne.

Ten pocit znam....

Fruhling
30. 07. 2012
Dát tip
Totálně boží.

Čudla
30. 07. 2012
Dát tip
/*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru