Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sto tisíc dnů a nocí spát

30. 09. 2012
5
8
905
Autor
orbital

Můžeš

žít

volně, jako ptáci na obloze,

nechat se unášet,

žít

sladce, jako hrst bonbónů,

povalovat se na jazyku,

žít

prudce, jako bouře,

blýskat se a hřmět

žít

lehce, jako mlha

a rozplynout se do údolí…

žít

 

A co pak?

Zůstanou jen nekonečné noci

o samotě při svíčkách?

… protne občas hrobové ticho,

známý hlas?

 

Chceš si vzít vše sebou,

chceš zachovat vzpomínky,

zakonzervovat slova éčkami…

léčkami.

 

Sto tisíc dnů a nocí,

ležet klidně v loži,

rozjímat.

Sto tisíc dnů a nocí,

ve snu snít

a pro život či smrt neplakat.

Sto tisíc dnů a nocí,

ztrácet sebe

a věčnost objímat.

 

Sto tisíc dnů a nocí budou spát,

než pochopí…

vlastnit je pro chudé,

skutečným bohatstvím je milovat.


8 názorů

orbital
04. 11. 2012
Dát tip

máš pravdu, že je to přímočaré, ale nějak mi přišlo zrovna vhodné to osekat :) diky za připomínku, možná by stálo za to na tom více zapracovat. třeba se k tomu někdy vrátím. 


No Orbitale,tak teraz a priznám,že ked mi prišlo avi,myslela som,že ďalšia nová bádeň a až ked som chcela dať T,som zistila,že wow-čo..moment :D

A hodnotím teda toto nové zmenené dielo,bez ohľadu na úpravy ako: síce trošku patetickejšie,ale pekné, dobre zrýmované (ozaj by sa dalo zhudobniť).

-"éčka" to tam pre mňa pekne oživili a dali tomu trošičku viacrozmernoti,ale "vlastniť je pro chudé"-tak to mi tam nejak nesedí a posledný verš-"skutečným bohatstvím je milovat"-to je nádherná,pravdivá myšlienka,len by som ju nepodala tak priamo...možno by si zaslúžila dramatickejšie vyústenie,bo je tam tak plácnutá ledabalo..alebo ju ukryť niekde medzi metafory...

Pre mňa momentálne veľmi aktuálne na zamyslenie (triafaš sa do mojich životných cyklov :D) 


orbital
28. 10. 2012
Dát tip

A.Storožnicyn: děkuji, to mě těší, že se líbí. trochu jsem ji pozměnil, tak doufám, že se bude líbit i lehce jiná pointa ;)


posielam *T a pozdrav,čítala sa dobre a páči sa mi pointa ;)

..já hudbu psát neumím..bohužel:) ..jo..je mi jasné..že mají..ale i tak..no:)

orbital
30. 09. 2012
Dát tip
děkuji alessi :) sepotvkorunachstromu: beru to jako názor, je pravda že ty éčka vybočují, ale má to svůj význam. pokud bys měla zájem text zhudebnit, tak by mě zajímala konečná podoba :)

..o dvě poslední strofy bych se i obešla..tom zakonzervování éčkama mi nesedí..ale jinak je to moc pěkné..byla by to fajn písnička:)

alessi
30. 09. 2012
Dát tip
ˇ:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru