Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Večer angažované poezie - BRNO! DNES!!!

01. 04. 2013
1
8
1345
Autor
torpedo
UŽ DNES O 19.00 sa v Místogalerii na Skleněné louce v Brne uskutoční Večer angažovanej poézie. 
Kto vlastne angažovanú poéziu píše? A ako vlastne taká angažovaná poézia vyzerá? Toto sú otázky, na ktoré dosiaľ česká umelecká scéna – aj napriek takmer tri roky trvajúcej debate – nemá konkrétne odpovede. Je to poézia aktuálna, stranícka či agitačná? K angažovanej poézii sa napriek kontroverzii, ktorú vyvolala, aktívne hlási len málokto – je dosť možné, že ani jeden zo štyroch autorov, ktorí sa 19.4. na Skle predstavia sa s ňou nestotožňuje. Ich texty však spĺňajú určité podmienky, ktoré sa s angažovanou literatúrou tradične spájajú: predovšetkm sú aktuálne a provokatívne. 
Milan Kozelka (*1948) – básnik, prozaik, predovšetkým performer. Dlhodobo sa venuje širokej palete aktivít, vo vydavateľstve JT's vydal nedávno dve zbierky krátkych kritických textov, prečíta niečo zo svojej vznikajúcej knihy Fastfood. Na fúkacej harmonike ho bude doprevádzať Miloš Kocman.
Karel Škrabal (*1969) – básnik a novinár, člen skupiny Vítrholc. Jeho depoetizujúca a delyrizujúca persifláž každodennosti je nepochybne polohou, ktorú by dnes nejeden kritik vložil do súvislosti s angažovanou poéziou.
Jan Kubíček (*1986) – je jediným kapitalistickým básnikom, ktorý kedy českej literatúre vyhlásil sémiotickú guerillu. Pravidelne tiež prispieva do literárnych časopisov a je spájaný s pseudonymom Klement Václav Lakatoš (pod ktorým vyšla v Nakladatelství Petr Štengl zbierka Kapitalistické básně).
Vlado Šimek (*1982) – pravdepodobne jediný slovenský angažovaný básnik, zakladateľ a podpredseda občianskeho združenia Literis, bývalý redaktor časopisu pre súčasnú poéziu Psí Víno. Posledný národný buditeľ v slovenskej poézii.

Tvorbu, záznamy a rôzne upresnenia týchto krátkych medailónikov budem samozrejme priebežne pridávať.

Organizujú časopis pro současnou poezii Psí Víno a O.Z. Literis
 
FACEBOOK
 

8 názorů

LV
14. 04. 2013
Dát tip

možno to bude kačica i  (v)rána - mládež je puditeľkou rána. niekedy už zvečera


jejdavilda
04. 04. 2013
Dát tip

Do zbrane, kuruci


oran
03. 04. 2013
Dát tip

vubec by se to nemelo cist nahlas.


hynajs
02. 04. 2013
Dát tip

angažovaná poesie neexistuje


Whitesnake
02. 04. 2013
Dát tip

větší frajeřina by byla bojovat proti protifašistickým adminům :-)


nie budeme sa angazovat za pad pismackej redakcie a bojovat protifasistickym adminom


Fruhling
01. 04. 2013
Dát tip

Budou se metat bomby, zapalovat auta a vyhazovat deníky ringier do vzduchu? Jestli ne, tak jsou tahle čteníčka k hovnu.

V opačném případě, ač prozaický, přijdu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru