Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO berušce, která chtěla mít osm teček
Autor
Danny
8 názorů
> ...nejdi (bezohledně) za svým cílem, radši si najdi to něco málo pozitiv...
Zajímavé, překvapivé a pro dnešní dobu dosti netypické poučení, s nímž ovšem -- aplikujeme-li ho na různé životní situace -- nelze než souhlasit.
ono to vlastně bylo dobře, protože přechytralý berušky nikdo nemá rád..:)
ještě jsem přemýšlel o tom, že poučení z pohádky může taky být - nejdi za svým cílem, radši si najdi to něco málo pozitiv, co vidíš na současném stavuu.. :-P
Pro Garth:
> ...zeptala se naše beruška, kterou známe od začátku příběhu... pro mě zní docela příjemně v mluveném projevu -- je to taková vysvětlivka. V psaném textu mě to trochu zatahalo za oči. A Kunhuta je moc pěkné jméno, působí sice možná mírně hanlivě, ale vždyť ona ta naše Beruška, kterou známe od začátku příběhu, na začátku toho příběhu zas tak moc chytrá nebyla :-)
Děkuji za reakci a avízo
coooool........:D
..zeptala se naše beruška, kterou známe od začátku příběhu...
ta formulace je náhodou hezká :) beruška se sedmi tečkami se jmenovala Kunhůta, takže se už nemůže jmenovat Sedmuška...
Hezký nápad nebo hezká myšlenka, umět si vystatčit nebo spíš využít toho, co je nám přirozeně dáno, a nesnažit se za každou cenu vyniknout nad ostatní nebo je naopak kopírovat.
Slohově je to takové "nezkušené". Některé formulace vyloženě tahají za uši (...zeptala se naše beruška, kterou známe od začátku příběhu... ### proč nepoužít něco jako Beruška Sedmuška? nebo ...Každá se od té druhé naučila, že každý by měl být vděčný... ### Jedna od druhé se naučila, že každý... by znělo lépe.
Ale je to vyprávění pro děti, které mělo být (nebo bude) prezentováno jako mluvený projev, a v tom (v mluveném projevu) je odpustitelné lecos.