Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevidomé střevo

12. 09. 2013
16
24
2029
Autor
pedvo



                                                                    NEVIDOMÉ STŘEVO

    S každou maličkostí utíkám k doktorovi. Jsem tím pro srandu členům rodiny i kamarádům, ale mně to neva.
    Přijdu do hospody: „Á, hypochondr!“ ozve se hned někdo.
    „Jakej hypochondr? Já jsem z vás nejzdravější!“ Což je pravda – když přijde řeč na nemoci, jsem outsajdr.
    „A že seš furt u doktora?“
    „Proto jsem taky zdravej. Všechny neduhy jsme vychytali.“
    V rodině: „Á, našeho tátu zase někde píchlo, nebo že by pupínek?“
    „Musím se podívat, je-li pan doktor zdráv.“
    „On jistě, a ty taky.“
    „To vím, ale chci to slyšet od něj.“
    Mimo to mám snížený práh bolestivosti. To není z mé hlavy, na to mě upozornili někteří z doktorů, k nimž si tak občas zajdu. Co každého jiného bolí trochu, při tom já skřípu zuby, co trochu bolí mne, to druzí sotva cítí.
    Z obou uvedených skutečností se dá vykombinovat, že se s panem doktorem známe dosti dobře. Je tedy s podivem, k čemu došlo.
    Trochu mě píchalo v břiše, a protože to druhý den bylo již o dost silnější, navštívil jsem svého obvoďáka.
    „Raději vás pošlu do nemocnice, mohl by to být podrážděný slepák.“
    Po předlouhém čekání došlo k vyšetření u specialisty, vše v dobrém rozmaru, při popovídání si s ním i se sestřičkou a při krátké lehké nevolnosti, která za chvíli přešla.
    Proběhl jsem po několika vyšetřeních a pak si mě opět zavolal zmíněný specialista.
    „Výsledky z cétéčka tu ještě nemám, ale laboratoř nám hlásí strašný čísla. Někde máte hroznej zánět.“
    Pak se obrátil k počítači, pokývl hlavou a chvíli do něj koukal.
    „Tak ten slepák je prasklej. To jak se vám tu ulevilo.“
    A už to jelo. Na lehátko, nějaká infuze, na pokoj, na sál. Za chvíli mi nějaká paní povídá: „Já vás teď uspím.“ A taky jo. Můj požadavek, že chci náladovku, byl zamítnut: není čas.
    Další vím už jen, jak jsem se budil. Vybavuji si, že mi několik mladičkých sester bránilo se posadit. Další matná vzpomínka – vidím sestry za nějakým sklem. Začal jsem na ně volat: „Mně se tady nelíbí!“ Několikrát, a doufám, že dostatečně důrazně. Očividně jim to bylo jedno. Znovu jsem se prospal a až k večeru mi jedna z nich na můj dotaz řekla, že jsem na JIPce. Tak proto – samá trubička, hadička, zábradlí u postele.
    Pak přišel doktor, operatér.
    „Člověče, úplně uhnilý slepák, vždyť to muselo strašně bolet!“
    „Včera to  začlo trochu pobolívat, dneska víc, tak jsem šel…“
    „Nejmíň o den dýl.“ A šel pryč.
    Druhý den mě dali na pokoj. A kdykoliv se přišel pan doktor podívat, nezapomněl si omočit: „Takhle si nechat uhnít slepáka, měl jste to rozpadlý na kusy.“
    Celý pobyt v nemocnici proběhl v laskavé péči obětavého personálu, bohužel o hladu. K události došlo před třemi měsíci, ale stále jsem v rekonvalescenci, a pod kontrolou budu ještě nejméně do listopadu. A nesmím jíst oříšky! Ó běda.
    Jediné pozitivum, které jsem zaznamenal, bylo, že jsem se vrátil jako téměř štíhlý muž. Přesněji řečeno – nepříliš při těle. Tuto výhodu jsem ovšem záhy eliminoval.
    Bohužel jsem ale také ztratil dost času na své zájmy. Musím si něco dotáhnout v písňové tvorbě – ledacos jsem si předsevzal a tak se k tomu musím donutit.
    V literární činnosti mi zcela došla inspirace, takže se asi na nějakou dobu odmlčím. Ale buďte bez obav (případně neradujte se), čtenářský kontakt neztratím. A na nějaké ty komentáře a snad i diskuse si vždycky čas najdu.    

                                                                                                         Takže zatím vás zdravím, Petr Dvořák.


24 názorů

pedvo
22. 11. 2016
Dát tip

Markel - Ano, jsem zdráv a zcela při síle. Jsem rád, že se ti mé povídání líbilo. Alespoň doufám, že tak píšeš o povídání, nikoliv že by se ti líbilo mé utrpení. Ahoj.

 

Luci31 - Nějak jsem vynechal tvůj komentář, promiň. Tak s velkým zpožděním: Ani nečekám, že zaujmu každého. Snad se ti líbilo nějaké jiné mé dílko. Ahoj.


Markel
21. 11. 2016
Dát tip

 jsi jistě dnes již zdravý jako rybka, líbilo *


Luci31
16. 02. 2016
Dát tip

málokdy přestanu číst po dvou větách, tady se mi to bohužel stalo ...


pedvo
20. 03. 2015
Dát tip

Markel - Ano, jsem zdráv a při síle. A těší mě, že sis početla, dík za tu zprávu.


Markel
20. 03. 2015
Dát tip

Dobře jsem si se zpožděním početla, dneska jsi jistě už zdravý jako řípa, přidávám *


pedvo
18. 09. 2013
Dát tip

baaba - Já jsem s tím slepákem byl v nemocnici něco přes týden. Před tím 97, pak 91. Hned jsem to dostal na 96. Zhubnul jsem, protože jsem nemohl jíst. Když jsem tam byl s kýlou, tak jsem přibral. Při mých 180 na výšku to není až tak zlé, ale přece jen boty zavazuji raději na schodech.


baaba
17. 09. 2013
Dát tip

... v nemocnici jsem strávil po zánětu slinivky skoro rok.a nechal tam třicet kilíček. Prozradíš nám o kolik se zredukoval pedvo...? Jinak čuproidně napsáno :c)


pedvo
15. 09. 2013
Dát tip

Kopretina1 – Hodlám o to usilovat, zatím se daří.

Peč.med. – S tou úlevou to bylo mínění pana doktora. Osobně soudím, že se mi ulevilo tím, že mě nechali chvilku poležet. Prasklé to asi bylo už dřív, když to za hodinu či dvě byl shnilé a na kusy rozpadlé. Jen mi nejde na rozum, proč mě to nijak zvlášť nebolelo. S chirurgy jsem byl naprosto spokojen, chovali se vlídně. To jen ten jeden konkrétní nechápal, jak jsem to mohl nechat dojít tak daleko.  V týdnu jsem u něj byl na kontrole a zase nad tím vrtěl hlavou. Uvidím v úterý, jdu tam zas.

A že jsem se chtěl posadit – to jsem ještě nějak nebyl vzhůru. Vedle mne ležel chlapík, a ten zcela při smyslech a v bdělém stavu chtěl na sestrách, ať ho odpojí, protože chce na záchod.

Petr333 – To je fakt, už aby se mi zas něco stalo, opravdu nemám o čem psát.

Já vám všem moc děkuji za komentáře, za účast i za všechna přání.


Petr333
15. 09. 2013
Dát tip

Nejlepší příběhy jsou prostě ze života*


pedvo
13. 09. 2013
Dát tip

J.M. - Předpokládám, že jde o několik úsměvů. (Případně o jeden s několika bradami.)

Díky za ně(j).



pedvo
13. 09. 2013
Dát tip

gabi – Holt přišla kosa na kámen. A máš pravdu, když člověk neví o čem psát, vezme zavděk i takovouto událostí. Mám radost, že se ti mé psaní líbí.

Diana – Tvůj zájem mě těší. O uzdravení se snažím, docela se daří. Řekl bych, že už hnedle bude hotovo.

Kočkodan – Vidíš, tak na tebe jsem při psaní názvu nepomyslel, zřejmě jde o souhru náhod. Hezké přání, dokonce veršované.

E.B. – To je fakt. A toho zdraví opravdu hodlám mít co nejvíc. Pokud jde o bystrého ducha – mohl bych být jako chrt, těžko něco zlepším.

koloušek – Jo, já když smím jíst, tak ztloustnu i v nemocnici. A když už nemůžu a zhubnu, tak to neudržím. Dobře se to čte – to je dobrá zpráva.

Toscana – Klidně buď za nelidu. Uzdravený už hnedle jsem, srostlý také, jen s tím taháním je to horší. Nesměl by být líný.

Všem vám moc děkuji za komentáře a přání zdraví. Jsem rozhodnut těmto přáním vyhovět.


Toscana
13. 09. 2013
Dát tip
Doufám, že nebudu za nelidu, když použiji cimrmanovské: "Táhni a srůstej!" :-))) *t (Přeji brzké uzdravení.)

koloušek
13. 09. 2013
Dát tip
V nemocnici je nejlepší odtučňovací kůra, jenom si to udržet. Dobře se to čte.T*

Hlavně, že těch slepých střev nemá člověk více. Hodně zdraví!

A pamatuj: V štíhlém těle - bystrý duch.*


Kočkodan
12. 09. 2013
Dát tip
Já jsem si podle názvu nejdríve myslel, ze to bude neco o mne. Bohuzel nikoli... Ale jeste vetsí bohuzel, ze dílko vzniklo na základe skutecných událostí. Stále lepsí zití, zádné dalsí hnití. :-)

Diana
12. 09. 2013
Dát tip
Přečetla jsem se zájmem. Brzy se uzdrav!*

gabi
12. 09. 2013
Dát tip

takže žiadny literárny hrdina, ale sám pán Petr Dvořák? Autor a hypochonder v jednej osobe :)inšpirácia vraj došla, ale hnilé slepé črevo napísalo tento príbeh, tak predsa si z toho niečo vytĺkol :)

páči sa mi tvoj štýl písania, ale to už vieš * 


pedvo
12. 09. 2013
Dát tip

srozumeni - Už se na tom usilovně pracuje. Pokud lze za úsilí považovat příjemný veget v manželčině péči.

J.M.K. - Jo, a ševcova žena. A rekonvalescencí už jsem zlenivěl, asi ji beru moc vážně.

Dámy, vám oběma, jakož i Petrovi děkuji za koment i přání.


Petr.II
12. 09. 2013
Dát tip

jo, ... taky ... *


To je přesně ono - kovářova kobyla... :)))*

Tak alespoň příjemnou rekonvalescenci!


srozumeni
12. 09. 2013
Dát tip
Tak brzké douzdravení...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru