Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď. Hlavně se nesmát, prosím

25. 10. 2013
1
2
777
Autor
Pan Ryback

V dnešní nejisté době je jisté, že každý vnímá několik obav, kterých se obává. Odborníci tvrdí, že když se člověk něčeho bojí, neměl by před tím utíkat. Zvláště má li sedavé zaměstnání, jež mu likviduje fyzičku, takže by si leda tak uhnal infarkt.

A zároveň říkají, že je potřeba o svých obavách mluvit. Dusit je v sobě je nezdravé. Mají pravdu, zkoušel jsem to v neděli ráno, kdy mě mé obavy vzbudily už před osmou. Dusil jsem je s hlavou pod polštářem, ale zatímco se mi obličej barvil do modra, obavy vzrůstaly. Zejména ty o život. Nakonec mě zachránila vedle ležící přítelkyně, která mě nahodila úderem pěstí do hrudníku. Později však přiznala, že mě jen tak praštila, protože se jí zdálo, jak ji ve snu podvádím.

Rozhodl jsem se proto dát na rady psychologů a psychiatrů. Všechny své obavy ze sebe dostanu ven. Založil jsem si kvůli tomu zvláštní sešit, kde stojí:

Bojím se…

…že mě na přechodu pro chodce přežehlí auto a paradoxně mi zničí puky na tesilkách.

…že vkročím na balkon, který mezitím podlehl nové dani z výhledu, čímž se mi životní úroveň náhle propadne o několik pater níže.

…že budou k obědu zase ptáčci, již ve mně naposledy dostali křídla a vylétli na povrch zemský rychlostí stíhačky i s rýží jako střelivem. Brr.

…že na pouti nevystřelím přítelkyni růži, ale kolotočářovi oko.

…že si koupím šunku na chlebíčky, ale prodavačka mi dá tak tlusté plátky, že budu muset dávat spíše chlebíček na šunku. Ta ostuda.

…že se mi bude chtít v lese čurat, ale všechny stromy budou mít na sobě cedulku: mimo provoz.

…že jsem cynik, protože se dokážu smát, i když se slepá Esmeralda rozešla se zrakově vyspělým Jose Armandem.

…že mi začne chutnat teplá voda z vodovodu.

…že už mi asi chutná.

…že si budu chtít zamíchat kávu, ovšem všechny dvě lžičky budou špinavé ve dřezu, takže vypiju cukr až na konec.

…že dívce u baru budu chtít splnit vše, co ji v očích uvidím, ale že tam bude mít jen tři promile.

...že pes někde vyštěká, co děláme s partnerkou, když jsme sami doma.

…že se přítelkyni ve snu opět zjevím jako záletník a vyhodí mě na zdaněný balkon.

A hlavně…

...že se někomu se svými obavami svěřím a on se bude smát.


2 názory

Kočkodan
14. 11. 2013
Dát tip
Bud klidný, vubec jsem se pri ctení nesmál. ;-)

MKbaby
03. 11. 2013
Dát tip

Stromy mimo provoz mne dostaly :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru