Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

9 Tábor

24. 02. 2014
3
6
867
Autor
0-negativ

Táborská kašna -

vítr obrací

černobílé tváře

padlých ukrajinců

 

........

Na zdi kostela

hladí strom

lampu

........

Z roztlučených oken

hraje:

...zůstaneš stát jako sloup...

........

Dědci -

jeden druhému

ukazují růži

........

Chtěl jsem sednout

pod strom,

ale vrány mi to nedovolí

.......

Bronzový Jan Hus

hoří

zeleným plamenem

 

 

 


6 názorů

Gora
06. 02. 2021
Dát tip

Tady souhlasím s ostatními komentátory - dají se zde najít moc dobré  haiku momenty.


Oldjerry
10. 10. 2014
Dát tip

Líbí se mi náměty - dokazují, že autor se umí koukat přes haikuoidní cedník...  to je základ.

V případě prvního haiku by asi chtělo pro bezzbytkové pochopení vidět iniciační obraz. Bohužel ho necítím, jen domýšlím (a nějak mi to nejde)

Druhé haiku je parádní, třetí taky, ale umím si představit nějaké lepší zpracování, i když: bylo by to těžké přestavět je tak, aby byl zachován přesah.

Čtvrté dovoluje více výkladů, pro mne dva: jeden je dost plochý a druhý dost drsný, ale tady nezáleží na mém chápání, jako na  vidění autora.

Páté má malý přesah, ale za to obsahuje kýžený humorný štych a posouvá toto haiku o příčku výš.

Šesté se mi zdá být dokonalé - asi proto, že tento pohled důvěrně znám - u nás když zasvítí ranní slunce na sochu sv. Floriána  je to velmi věrohodné zhmotnění tohoto pěkného haiku.

Ber to jako mé pocity, na vědecké rozbory nemám.


Houmeles
03. 10. 2014
Dát tip

Skvělé. Proč jsem první, kdo tady tomu dává typ, co? Jste všichni tak lhostejní? Ignoranti!!! Tak vykoukněte už také zpoza svých hořčic a tácků s nedojedenými buřty, uvidíte tu negativovu lavičku obsazenou upíry.


0-negativ
26. 02. 2014
Dát tip

Sochy z bronzu zelenají, patina. Dík za linky. Vypadá to, že pravda a láska zaniká pod zelenou lži a nenávisti ....


Darmo-šlap
25. 02. 2014
Dát tip

Jo jo, máš to v sobě, negatíve. Ale co to je ten "zelený plamen"? Druhé a páté se mi líbí nejvíc, samozřejmě si to chce ještě pohrát se slovy, ale ten haiku-potenciál tam je.

Slíbil jsem ti ty linky, tak třeba:

http://www.nyx.cz/index.php?l=topic;id=20004

http://odcesty.webnode.cz/

Tady jsou vítězná haiku z Kusamakury:

http://xxvi.layne.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=398:kest-sborniku-haiku-mijim-se-s-msicem-552013&catid=1:stalo-se&Itemid=27

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru