Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVZPOMÍNKA
Autor
srozumeni
43 názorů
zajímavá smutněnka, máme to všichni trochu podobné, ty zamlžené a někdy tak pronikavě jasné chvíle *
Kromě toho, že je divné, že otec zemřel včera, ale dceři to musela jít oznámit matka do vyučování, se mi vyprávěnka líbila... taky se mi stává, že se přistihnu, že nic necítím, i když bych "měla"
až moc dôverne poznám, úmrtia blízkych a tie chvíle potom...pekne napísané.*
Je to zvláštní text, jako by v něm chyběly city, ale uvědomuju si, že je to asi dobře. Protože kdyby tam bylo víc dojemných slov a patosu, asi by zmizela ta zvláštní atmosféra, ta "mlha", vanoucí ze starých fotek. Mimochodem, trochu mi vadí věta "Už od odpoledne mi celý den připadal..." - prostě proto, že odpoledne je už jen druhá polovina dne. Možná kdyby tam bylo "už od rána", to se pak dá hovořit o tom, jak mi připadal celý den. Ale to je jen drobnost. Bylo mi smutno hlavně z věty, že když máma dceru objala, bylo to pro ni "velmi neobvyklé". To mě dostalo snad víc než smrt otce.
Ještě ke "Vzpomínce":
nevšiml jsem si kategorie, za což se omlouvám. Miniatura prozaická, to je snad v pořádku.
Ale nemysli si, že jsem text nějak podcenil. Naopak, moc se mi to líbí a mám takové texty rád. Ba dokonce si myslím, že je potřeba je psát.
Je to jako hezká fotografie do albumu, kterou je potřeba uchovat a občas se k ní vracet.
Dodatečně tip.
Napadla mě imprese - záznam okamžiku. Je to hezky napsane, smutné, ale chybí příběh.
HadrovaPanenka
14. 08. 2014Krásně popsané, zamáčkla jsem slzu! ***
po precitani mam zvlastny pocit.. silny pribeh, naviac z pohladu dievcata...su veci, ktore nikdy nezabudneme, detaily si budeme pamatat do smrti...je to citit aj tu..velmi dobre napisane
1***
Marcela.K.
13. 08. 2014Já si to nepamatuji... byly mi čtyři.
Nevím, jak nám to maminka řekla... a asi jsem si šla zase hrát.
Ale vzpomínky na tátu mám něžné, lehounké a milé...moc mi pak celý život chyběl.
Také jsem to četla několikrát. Něco mi v té vzpomínce nesedí, ale to už je asi jen tvé tajemství ...
Četl jsem několikrát...asi proto, že Tě mám zažitou v jiných věcech. Napoprvé se mi zdálo, že ten konec je na Tebe trochu banální, nedodělaný,....ale vypravuješ ho dětskýma očima a pak mi to došlo...naopak takhle jsme jako děti vnímali svět. Tip
pro pozůstalé po dobrém člověku je smrt těžká, ale třeba je smrt opravdu začátkem něčeho lepšího! :-)
Stárnoucí vlk
11. 08. 2014Jestli si dobře vzpomínám, tak tahle miniatura, alespoň po obsahové stránce, je o dost jiná, než to, co píšeš jindy. Jiná je i tím, že se jedná o ohlédnutí do hlubší minulosti, zatímco to, o čem píšeš obvykle, jsou ohlédnutími za "právě uplynulým dnem".
jednooká panenka
11. 08. 2014*
marcela.m.
11. 08. 2014****** je mi z toho veľmi smutno
Evženie Brambůrková
10. 08. 2014Dobře jsi to napsala.*
blacksabbath
10. 08. 2014Jak dlouho to potrvá, než se vrátí vše do normálu....hodně hodně dlouho.......vlasně pořád bude něco chybět........je to krásně napsané