Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čierny Peter

29. 09. 2015
0
2
437
Autor
dragolis

Neviem, kam to správne zaradiť, snáď sem. Je to možno námet na rozsiahlejšie literárne alebo filmové spracovanie. Prajem príjemné čítanie. :)

Je chladné májové ráno. Obloha je jasná, ale nad vozovkou sa vznáša ľahký opar. Aj preto dnes ide Aneta o čosi opatrnejšie. Keď sa cesta zatočí na východ, udrú jej do očí prvé lúče slnka. Natiahne sa za clonou a-- BUM! Z protismeru sa na ňu vyrúti čierny mercedes. Anetino auto vyletí ponad zvodidlá a skokmi padne do rokliny.

Peter má dvadsaťsedem rokov a je čerstvo vyštudovaný informatik s viac ako priaznivými výhľadmi do budúcej kariéry. Okrem toho si rozbieha aj vlastný biznis, novú reštauráciu. Medzi priateľmi je známy ako pohodový týpek, správny chlap, ktorý s radosťou sem-tam zájde na pivo. S Anetou tvorili pár už čosi cez štyri roky. Len vlani uzavreli manželstvo. Čo sa však stane, keď sa dozvie, že jeho manželka a budúca matka jeho detí tragicky umrela pri havárii? Ako to Petra zasiahne a zmení?

Vodič sediaci v mercedese po zrážke z miesta nehody uteká. Odhalí ho až následné policajné vyšetrovanie. Prípad sa rieši „za zatvorenými dverami“ a verejnosť o ňom nedostáva  žiadne informácie. Peter sa psychicky zrúti a uzavrie do seba. Odmieta akúkoľvek pomoc, či odbornú alebo priateľskú. Z práce si zoberie voľno a svoj smútok utápa v zmesi sĺz a vodky. Keď sa po prvýkrát od nehody vydá von, stojí nad Anetinou truhlou. Medzi zúčastnenými sa povráva o „vrahovi“. Vraj to bol synovec náčelníka miestneho policajného zboru. A vraj z toho vyviazne bez ujmy.

Po dvoch mesiacoch bolo vyšetrovanie ukončené. Nehodu nevidel žiadny svedok. Pravdepodobnou príčinou havárie bol mikrospánok alebo vodičkina nedostatočná pozornosť venovaná riadeniu. Peter sprvu nemôže uveriť tomu, ako vyšetrovanie dopadlo. No hneď potom jeho bolesť vystrieda hnev a hodlá šoféra mercedesu vystaviť spravodlivosti. Hoci ešte sám nevie ako. Peter sa rozhodne podať výpoveď z práce a uzatvára sa pred svetom vo svojom byte, kde trávi celé dni dumaním nad pomstou. Z jeho života sa stáva len pás, kde sa v slede po sebe striedajú rána a večery. Z večerov sa stávajú nekonečné noci plné uslzených myšlienok o Anete. Spoločníčku mu už druhý mesiac robí len fľaška. A druhá. A tretia... a tak mu deň po dni pribúdajú prázdne pri posteli. Čaká len na to, kedy sa jedna po druhej zosypú, aby ich on, ako posledná kocka domina, mohol nasledovať.

Keď mu jedného dňa dôjdu domáce zásoby liehu a čiastočne vytriezvie, vyberie sa na to miesto. Autobusom sa odvezie do blízkej dediny a ďalej kráča už len pešo. Dažďom. Keď asi po hodine dorazí k cieľu, len sa ešte viac zamračí a dá sa na pochod naspäť. Vie, že nehoda svedka mala. Na ceste bolo ešte stále zreteľne vidieť stopy po brzdení.

Zbytok dňa trávi Peter dôkladným skúmaním profilov Jána Čierneho na rôznych sociálnych sieťach a jeho širokého záznamu v obchodnom registri. Badá, že na Internete sa už objavili prvé články skúmajúce záhadné okolnosti vyšetrovania. Ľudia sa čudovali rovnako, ako on.

Nasledujúci týždeň trávi usilovným sledovaním Čierneho. Prvé dni len vysedáva neďaleko jeho domu pozorujúc, kedy odchádza a prichádza. Potom sa už dohodne s taxikárom a spolu sa vyberú za ešte stále poničeným mercedesom. Čierny o desiatej odchádza do právnickej firmy jeho otca, vracia sa okolo tretej až štvrtej poobede. Cez týždeň ešte odchádza z domu väčšinou o ôsmej večer do svojho „nočného klubu“ a vracia sa neskoro v noci. Peter začne pomaly snovať plán, ako pomstiť svoju mŕtvu ženu. Prebieha to veľmi chaoticky, ako „slušniak“ nemá s podobnými záležitosťami žiadne skúsenosti, veľmi postráda potrebné kontakty a nevie, na koho sa obrátiť. Nepomáha tomu ani to, že stále žije rozhárane a trpí ťažkými depresiami. Trvá niekoľko týždňov, kým sa mu podarí zohnať zbraň a nájsť odpovede na jeho otázniky, ktoré sa mu stále vynárajú v hlave ako prekážky kričiace STOP! Ako ho streliť? Kde? Kedy? Kam ho odpratať? Ako to skryť?

Je asi jedna hodina ráno. Vo vzduchu je cítiť vôňu dažďa. Na príjazdovej ceste sa kopia premáčané listy a všetko je odporne chladné. Peter nepokojne postáva v tieni múrika pri vchode do vilky, zreteľne sa klepe. Nie od chladu. Peter čaká ešte hodinu. A ešte jednu hodinu. A mercedes ho nesklamal, pár xenónových svetiel odrazu zabočí do dvora. Peter strnulo stojí, zdá sa mu to neskutočné. Jeho roztrasená ruka vykĺzne z vrecka bundy. Namieri na auto a stlačí spúšť. Pištoľ s hrkotom dopadne na asfalt. Nedeje sa nič a potom sa na mercedese otvoria dvere. Vystúpi z nich Čierny a obaja „kovboji“ sa rozplačú.

V tú noc sa Peter dozvedá, že Čierny trpí obdobnými depresiami, ako on sám. Ten sa priznáva aj k tomu, že je stále prenasledovaný výčitkami svedomia. Sedia tam až do rána, prežívajú ľahkú otravu alkoholom. Čierny so slzami v očiach hodiny nalieha na Petra, presviedčajúc ho o tom, že nie je „sviňa“. Až kým neodpadnú.

Toto „priateľstvo“, ktoré tak nazýva len Čierny, v ďalšom období pokračuje niekoľkými stretnutiami oboch strán. A tak prejdú Petrove prvé smutné Vianoce, prichádza nový rok a s ním jar. S Čiernym bol prednedávnom na futbale. Pomaly sa vyrovnáva so svojou tragédiou a stavia sa na nohy. Aj keď sú jeho rany stále čerstvé, vracia sa späť do práce. Opäť sa preňho začínajú týždenné maratóny na trase pondelok - piatok. A práve v piatok mu zavolá Čierny s pozvánkou na zajtrajšiu krátku túru do lesa. Zrazu sa začne dušovať, ako ho mrzia udalosti spred roka, a že si nikdy neodpustí to, čo sa stalo. Peter ho odmerane upokojí a zloží. Predtým ešte prisľúbi, že zajtra pôjde.

Je chladné májové ráno. Obloha je jasná, ale nad vozovkou sa vznáša ľahký opar. Čiernemu s Petrom to ale zrejme neprekáža, celou cestou z domu jeden druhého po úzkej ceste predbiehajú. Po pravej strane cesty sa valí kalná rieka, za opačnou krajnicou sa týči skalné bralo. Pred Petrom sa rýchlo blíži zákruta. Ešte viac šliapne na plyn, predskočí mercedes a prudko potiahne volantom doprava. Skoro vyletí zo zákruty, ale s autom sa udrží na ceste. Rovinka. V zrkadle sa už objavuje mercedes a je vidieť, ako sa približuje. Peter pridá, ako keby predbiehal on a-- BUM!

Jazdec mercedesu umiera pri dopravnej nehode, keď nezvládol riadenie a prešiel do protismeru. Spolu s ním nehodu neprežil vodič oproti idúceho auta, ktorý rovnako podľahol utrpeným zraneniam. Polícia vylučuje cudzie zavinenie.


2 názory

dragolis
29. 09. 2015
Dát tip

Sorry, ja som to do toho prológu asi napísal zle. Moja chyba. Ja som to písal ako námet. Proste sa mi myšlienka okolo tohto deja vynorila v hlave, tak som to skrátene spísal s tým, že sa k tomu možno niekedy spätne vrátim. 

Skôr ma zaujíma, či si myslíš, že to ako príbeh funguje a drží nejakým spôsobom pohromade.


Zordon
29. 09. 2015
Dát tip

Jak píšeš, je to asi fakt spíš námět na rozsáhlejší zpracování. Takto se to dost obtížně čte.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru