Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nejsem škrob, ale...

15. 11. 2016
14
20
1353
Autor
Oldjerry

Je to tu delší dobu nějaké kožené... nevím, jestli se mi to podaří, ale zkusím tu hustou atmosféru trochu nakypřit...

Když jsem přišel do naší  občerstvovny »Na schodech« seděl Jiřík u stolu už delší dobu. Nasvědčoval tomu červený nos, oči melancholika a baj oko takových osm čárek na tácku (u nás -no jo, cítíme to tak - jsou ještě porcelánové tácky, které zastávají i funkci účtenky). Jen jsem dosedl a zavrtěl zády, abych našel správný posaz, přišlo pivo doprovázené druhým Jirkou... což ale tentokrát byl výčepní. Ledva jsem obdržel první záznam, spustil Jiřík: ČLO-VĚ-ČE...  Jsem tu už skoro dvě hodiny... a proč:  Obdržel jsem - včera - poměrně de-cent-ní nabídku od holky, kterou jsem už delší dobu okukoval a to - jak jsem se domníval - nenápadně.  Ta nenápadnost právě byla zřejmě důvodem vlastní nabídky... že prý na nezávaznou  zábavu jen tak, ve dvou...

Dneska byl den »D«... měli jsme spicha u lékárny, zašli jsme si na oběd,  pak ještě na dvojku červeného a na půlhodinovou procházku s nezávaznou konverzací, kterou jsme zakončili u jejího bytu.  Už jsem cítil rostoucí vzrušení, blízkost cíle... Zasunula klíček do zámku  a napůl se ke mně otočila dozadu: Abychom oba věděli oč jde - za kolik?

Už jste někdy dostali - náhle a prudce - otevřenými dveřmi do úsměvu?  Tak jsem to cítil v následující vteřině -  a s mým vzrušením to dopadlo taky podobně blbě: kdyby tohle udělala hadice u benzinové pumpy - v životě bych už nenatankoval... a kdyby snad ano, tak bych aspoň nedostal těmi dveřmi do sosáku... a bylo by to i levnější...

...a poručil si deváté...

 


20 názorů

Oldjerry
08. 12. 2016
Dát tip

Lakrov:  Mám dvě věci - první je Jirka... šel jsem s ním dva dny po události na dva kousky a už skoro před hospodou jsme se potkali s onou dívkou... čekal jsem oboustranné mračení či jinou nevrlost, ale oni ti dva blbci se dali do takového smíchu, že jsem se za Jirku styděl a byl v rozpacích...

Druhá věc - EET:   napsal jsem: Protestují  tři druhy lidí: první dodnes zatajovali  nějakou část tržeb, někdy i více, jak polovinu. Před chvilkou jsem dočetl - v listopadu ukončilo živnost 1193 malopodnikatelů a v prosinci nato vzniklo přes dvanáct set nových živností.  (:-D


Lakrov
07. 12. 2016
Dát tip

> ...nepatrnou míru pravděpodobnosti svým přáním...

Jo, přesně to v tom je :-)


Oldjerry
06. 12. 2016
Dát tip

Lakrov nazdar - neeeeeééé - já jsem už moc starej, abych si myslil, že stížnostmi se něco napraví. Je to spíš o tom, jak člověk přizpůsobí  i nepatrnou míru pravděpodobnosti svým přáním a naopak možnost negativního vývoje buď popře sám v sobě, nebo ho prostě ani nenapadne...

EET schvaluji. Protestují  tři druhy lidí: první dodnes zatajovali  nějakou část tržeb, někdy i více, jak polovinu. Druzí jsou blbci-vykřikovači, kteří protestují skoro vždy skoro proti všemu. Třetí jsou politici a členové stran, kteří kašlou na obecný prospěch a dávají přednost posílení vlivu vlastní strany i za cenu špinavostí. Možná, že existuje ještě čtvrtá skupina, která nerada chodí po slušných chodníkách, nechce jezdit po rovných silnicích, nechce děti posílat do školy zadara, chce mermocí platit lékařům,  za uhašení domu hasičům, za udělení pokuty poplatek policajtům... atd...


Lakrov
06. 12. 2016
Dát tip

Tuším správně, že se jedná o cosi jako stížnost na směr, jímž se svět ubírá?  Ono se to ale asi stávalo i dřív, jen se to možná dalo předem snadněji  odhadnout.  Zpočátku (při zmínce o účtenkách) mě nejdřív napadlo, nejedná-li se o stížnost  na EET :-)  


Oldjerry
27. 11. 2016
Dát tip

To je hned - toto není můj příběh, ale i já jsem takhle naletěl před 54 léty - jen nevím, co si ta dívka myslila, že může dostat od vojáka, který měl 81 Kč měsíční žold... což tehdy bylo na 68 10°piv ve čvrté cenové skupině. Nižší byl už jen kiosek na nádražím nástupišti (:-D


Alexka
27. 11. 2016
Dát tip

:-) Jiřík byl tedy pěknej romantik... nebo naivka... nebo obojí dohromady... 

tak doufám, že ho slečna vyléčila  :-)


zvedavec
21. 11. 2016
Dát tip

a Jiřík takto prišiel o možnosť prejaviť svoju krištáľovočistú lásku,

on totiž nepochopil, že dievčina realizuje idey nášho postsocialistického zriadenia, ktoré sú  založené na slobode obchodovať, uzatvárať zmluvy, podnikať a že rôzne ekonomické teórie dneška jej nie sú cudzie


Oldjerry
19. 11. 2016
Dát tip

Jiří - jj - touha zaslepuje, ohlušuje a oblbuje...


Oldjerry
16. 11. 2016
Dát tip

aleši - jo, nebo  nezaviněná chyba ve výběru (:-D

kočkodan - no jo, ono mezi opicemi to asi probíhá jinak (:-D

Diano - s nakypřením souhlasím, pohnojil to Jirka

Květoni - odešel důstojně bez ztráty stability

Gora - na tom je příběh postaven - ď

Adriano - kvůli 11 minutám bych se já ani nesvlíkal (:-D - co Jirka nevím

qíčala - myslíš příkladně jen 5 minut?   no tó - óóóóó

agáto - máš pravdu, ale to ani mne nenapadlo, kožené spíš takové zatažené, smutné, hádavé, nepřívětivé, napjaté a podobně

fialko - dva obědy a nápoj, další dvě deci - bratru 400 Kč - to je v nepříliš honosné sousedské krčmě na takových dvacet piv...

 


fialka...
16. 11. 2016
Dát tip

No, levnější... nevím,nevím, záleží na tom, u kterého piva končil :-D


agáta5
15. 11. 2016
Dát tip

bejt Jiřík, asi bych to zkusila :)   je to tady kožené? :)))


asi myslela 11 minut...


třeba byla řeč jen o minutách...? :o)


Gora
15. 11. 2016
Dát tip

Když dva myslí na totéž, nemusí to být totéž...


Na jaké částce ustrnula licitace?

 

 

 


Diana
15. 11. 2016
Dát tip

Ježkovyvoči! Tys to tedy nejen nakypřil, ale taky pohnojil! ;-)


Kočkodan
15. 11. 2016
Dát tip
Já na podobný zážitek čekám celý život a tady Jiřík působí dojmem, jako kdyby nebyl úplně spokojený. Čert aby se v nás mužích vyznal... ;-)

chyba v komunikaci, no...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru