Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

+16 neviditelných
Radovan - Pěstitel Pokrytectví
datum / id27.11.2016 / 474359Vytisknout |
autorMovsar
kategorieÚvahy
zobrazeno879x
počet tipů4
v oblíbených1x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog

Povaha (věcí) se ráda skrývá. Herakleitos 

Radovan - Pěstitel Pokrytectví

Vzpomeňme dvě události v těsné návaznosti: nejprve jistý kolega zve na křest sbírky jiného kolegy, nedlouho poté autor zábavných příspěvků publikuje ironizující popis neztotožněného básníka – debutanta při křtu své sbírky. Kromě předmětu a časové souvislosti má věc ještě jeden spoj: čtenáře.

A právě v čtenářích obou sdělení se ukrývá ona úvodem citovaná povaha věcí, tedy pravda. Pravda ve svém příkrém rozporu, jak už bývá. Ti samí čtenáři, kteří u pozvánky na křest první sbírky, zamýšlený ve velkolepé režii, svému kolegovi předávali květiny obdivu, u vzápětí publikovaného hanopisu předávali ty samé květiny jeho autorovi.

Je docela možné, že jde o souvislosti a podobnosti čistě náhodné, jak už se stává, povětšinou v hollywoodských filmech. Stejně tak je možné, že si čtenáři své rozpory neuvědomují, neboť, jak jsem byl, shodou náhod při té samé příležitosti (komentáře k dílu debutujícího básníka), upozorněn jedním z čtenářů: básník (tady v roli čtenáře) má být plný rozporů. Třeba to některý z potrefených dvojích gratulantů vysvětlí.

Zbývá doplnit poznámkou titulek: je Radovan spíše objevitelem, nebo pěstitelem pokrytectví? Nechme tu otázku nerozhodnutou a jako výraz čisté nahodilosti přijměme zvolenou alternativu.     

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

29.11.2016 17:40:24Lnice
Cítím to dost podobně jako Janina:)
28.11.2016 12:11:44Aššurballit

nevidim v tom rozpor. v pohode doprajem niekomu debutovu knihu/niekomu zasa samozrejme ne. a zaroven sa zasmejem nad popisom autorskeho citania.

27.11.2016 14:12:04Janina6

Mně se Radovanova "díla" většinou nelíbí, ale s tím křestem mě pobavil a tip jsem mu dala dobrovolně :-) Je v tom hodně ironie a nadsázky, a já mám ironii a nadsázku docela ráda a nemám problém udělat si občas srandu i sama ze sebe. Takže v době, kdy jsem celkem dost nervózní z toho, co všechno se na křtu mojí sbírky může pokazit, mi tenhle groteskní obrázek náramně sedl. Jinak, nechci vypadat sebestředně, ale Radovan to zveřejnil bezprostředně po dvou pozvánkách na křest sbírky - Lnice a mojí. Od upoutávky "jistého kolegy, zvoucího na křest sbírky jiného kolegy" uplynul už skoro měsíc. Je zvláštní, že jsi našel zrovna tu nejvzdálenější souvislost, ale ono je to asi jedno. Jen jsem chtěla říct, že mě ten pokřivený obrázek od Radovana pobavil a že nevidím důvod, proč bych zároveň nemohla ke křtu sbírky upřímně blahopřát Lnici nebo třeba vindalovi (což jsem mimochodem neudělala, protože jeho tvorba mě zcela míjí). Já v tom žádný rozpor nevidím.

27.11.2016 12:58:25Adélkalaide

Já Radkovi fandím!

27.11.2016 12:48:10Norsko 1
Co kdybys vyrazil mezi lidi, movsare? U tvého stolu se jedná pouze o spekulace, pouze o intelektuální výstřel do prostoru. Život bývá vždy o něčem jiném.
Sláva tvému konání
27.11.2016 11:55:00aleš-novák

tomu říkám pozitivní přístup...:o)

27.11.2016 11:49:59R. L.
Přál bych "všeslintalovi" Novákovi tak strašnej průjem, jako po léta trápí zbytek serveru svými "objevnými" přirovnáními. Prosím Vás, nevíte někdo o nějaké neobjevené Americe, že by si tam dal "skřítek z Příbrami" svou cedulku a usadil se tam?
27.11.2016 11:21:23aleš-novák

a proč považuješ za rozpor tipovat dílo kritika i kritizovaného? Je snad tip nějakým symbolem toho, na čí straně tipovač stojí?

Což není možné ohodnotit jen ten prostý fakt angažovanosti?

Radovan je póza par excelence, vytrvalejším setrváním v té póze se z toho stane "osobitý styl". tak už to prostě v "umění" chodí...


|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.