Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Hrdinka

11. 03. 2017
1
0
494
Autor
Gustavo

Hrdinka

15.4.2016, pondělí ráno

(Účastníci rozhovoru - MUDr.Benda t.č. v důchodu, Ing. Martinovský, Mgr. Martinovská. Na stole suchý chléb, černý čaj, bílý jogurt, dóza s jádry vlašských ořechů, dóza s rozinkami, med. Běží ranní vysílání ČT 1)

 

Televize:"...hasičem roku se stala tentokrát žena...."

Mgr. Martinovská:"Hele hasičem roku je žena."

Ing. Martinovský:"To je dobrý."

MUDr.Benda:"Co?! To je blbost. Ty baby se nacpou všude."

Ing. Martinovský ironicky:"Vy jste teda! Jo sedět doma a čekat až přijde pán domu, že jo!"

MUDr.Benda mlčí a s nesouhlasným pohledem do středu stolu ukusuje suchý chleba:"Pak to dopadá, tak jak to dopadá. Taková kriminalita, to nikdy nebylo."

Ing.Martinovský:"A jak to souvisí?"

MUDr.Benda:"Ženský nejsou doma, nevědí, kde mají děti. Nestarají se o ně a pak to takhle dopadá. Všechno souvisí se vším."

Ing.Martinovský:"No, na tom možná něco je, ale doma nejsou ani chlapi."

MUDr.Benda:"No jistě, tak vidíš."

Ing. Martinovský:"Ona dostala tu cenu, že někomu zachránila život."

MUDr. Benda kouká a mlčí.

Ing. Martinovský:"A teď říkali, že je pro své děti hrdinka."

MUDr. Benda:"Ano,  žena hrdinka, to už tady bylo. Žena kolchozniceZasloužilá matka. To zavedli komunisti. Vidíš, jak se to vrací?!"

Ing. Martinovský:"Ale furt! Co se vrací?!"

MUDr. Benda:"Už jsou dokonce týdenní jesle. Aby ženy mohly pracovat. Hrůza!" Za dvě vteřiny pokračuje: „matky doma, to byl parazitismus"...pomlka:"dnes nemáme žádnou porodnost...."

Ing. Martinovský chabě odporuje:"Ale to bylo jinak, za těch komunistů."

MUDr. Benda:"Jak jinak. Stejný to bylo."

Mgr. Martinovská:"Tak já jdu." Zvedne se ze židle.

MUDr. Benda posměšně:"Jen jdi , matko hrdinko!"

Ing. Martinovský:"To není hrdinka, to je učitelka."

MUDr.Benda:"Je hrdinkou, protože pracuje."  ...„ a domácnost skřípe..."

Mgr Martinovská se smíchem:"Co? Pořád máš co jíst,ne?!  Odchází z kuchyně. 

Reportáž o ženě hrdince v televizi končí. 

MUDr.Benda čte noviny. 

Ing. Martinovský kouká z okna a směje se.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru