Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Sedačka

15. 03. 2017
0
0
639
Autor
Gustavo

Sedačka

(28.1.2016, sobota odpoledne)

(účastníci debaty – MUDr.Benda,Mgr.Martinovská, Josef Martinovský, t.č. v kvartě na gymnáziu, Ing. Martinovský. Rozhovor se odehrává v jídelně. Na stole talíře od oběda. V kuchyni se vaří voda na kafe.)

 

Mgr. Martinovská hledí na F.Martinovského, jak si po obědě lehá na sedačku:"Budeme muset koupit druhou sedačku."

Ing. Martinovský:"No, vypadá to tak. Ale ještě tady máme tuhle." Ukáže na starožitnou pohovku s dřevěnými opěradly."

Josef Martinovský:"To je lenoška, ne?"

Ing. Martinovský:"Lenoška? Tohle je spíš pohovka, ne?"

Josef Martinovský pokýve hlavou:"No, lenoška to není. Ta vypadá trochu jinak. To je pravda."

Ing. Martinovský:"No já vlastně taky nevím. Tohle je pohovka? A támhleto je sedačka? Jaký je v tom rozdíl? Vlastně to není ani sedačka, správně je to sedací souprava, ne?"

Mgr.Martinovská:"Sedací souprava?

Josef Martinovský:"Sedací souprava?To je blbost."

Mgr.Martinovská:"Sedací souprava obsahuje sedačku a třeba křeslo, ne?"

MUDr.Benda:"Sedačku úplně vypusť."

Ing. Martinovský ignoruje poznámku svého tchána a pokračuje:"No já nevím. Přece když jdu do IKEY, tak tam nemají napsáno „Sedačka, 20000 Kč". Tam mají napsáno „Sedací souprava", ne? A je to třeba jen jeden kus nábytku..."

Mgr.Martinovská pokrčí rameny:"No, možná jo. Já nevím."

Josef Martinovský:"Mezi sedačkou a pohovkou je rozdíl asi jako mezi křeslem a lenoškou."

Ing. Martinovský se tázavě podívá na svého syna:"No nevím, jestlis mi to vysvětlil. Lenoška nemá dvě opěrky. Podle mě má spíš jen jednu. Na lenošce se tak polosedí, pololeží... No a teď mě navíc ještě napadlo, co je vlastně gauč? Jaký je rozdíl mezi sedačkou, pohovkou a gaučem, ha ha?"

MUDr.Benda:"Sedačku úplně vypusť. Sedačka je lanovka. Bude dnes nějaká káva?"


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru