Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Čeština

15. 03. 2017
0
0
559
Autor
Gustavo

Čeština

(23.4.2015, čtvrtek ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing. Martinovský. Na stole snídaně - čaj, chleba, bábovka. V televizi běží ranní vysílání ČT.)

 

Televize: „..tisková mluvčí policie České republiky prohlásila, že policejní zákrok byl proveden v pořádku a dle pravidel..."

MUDr.Benda: „To je hrozný..."

Ing. Martinovský:"Co je hrozný?"

MUDr.Benda: „No, zákrok!"

Ing. Martinovský:„A co je s ním? Jako, že ho policie provedla špatně?"

MUDr.Benda:„Ale ne, ale takový blbý slovo používaj. Zákrok přece znamená krok zpět. To nedává logiku."

Ing. Martinovský:"No, to si úplně nejsem jistý. Vy snad řeknete, že jste udělal zákrok, když uděláte krok dozadu? Navíc někdy používají slovo zásah."

MUDr.Benda:"Jo, zásah, to je dobrý, ale zákrok...?!" Nespokojeně zavrtí hlavou.

Ing. Martinovský:„Chcete kafe?"

MUDr.Benda:"Jestli máš?"

Ing. Martinovský naleje kafe:"Měli říct zásah a bylo by to jasné. Zákrok ale přece není krok dozadu. Máme třeba úkrok, to jo...".

MUDr.Benda:"...a taky předkrok."

Ing. Martinovský:„No moment předkrok jsem tedy neslyšel. Když jdete dopředu, tak je to přece krok."

MUDr.Benda:"Předkrok se neříká? No, ale zákrok je krok dozadu. Třeba v tanečních..."

Ing. Martinovský:"V tanečních je maximálně úkrok, ale zákrok jsem neslyšel ani v tanečních. No, vezměte si, že jste třeba v tramvaji a říkáte"Pani, s dovolením, mohla byste udělat zákrok, abych si mohl támhle označit jízdenku?" Asi by koukala, co po ní chcete..."

Z haly se ozývá smích Josefa Martinovského t.č. v sekundě...

MUDr.Benda:„Lidi dneska neuměj česky."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru