Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Vězení

17. 03. 2017
0
0
432
Autor
Gustavo

Vězení

(3.8.2015, pondělí ráno)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing.Martinovský. Na stole čaj, chleba, džem, Lidové noviny, Respekt, Týden.)

 

MUDr.Benda:"Ta naše justice nestojí za nic."

Ing.Martinovský:"Co? Proč?"

MUDr.Benda: „Tady čtu, že ten Novák musí zaplatit pět miliónů, ale přitom si nakrad dvacet. A ty vracet nemusí. Všechno by měl vrátit!"

Ing.Martinovský:"To je ten ódesák, ne? To je nějaký divný. Špatně jste si to přečetl."

MUDr.Benda:"Jo, to je on...a dostane šest let. To je hrůza tohleto. Počkej, za tři roky je venku z toho fešáckýho vězení a má dvacet milionů."

Ing.Martinovský:"To přece musí vrátit, ne?"

MUDr.Benda:"Ne."

Ing.Martinovský:"No já nevím. Neznám podrobnosti, ale nějak se mi to nezdá..."

MUDr.Bendas úsměvem: „A Janoušek dělá knihovníka."

Ing.Martinovský:"To je dobrý... Sedí si tam někde mezi knihami, něco si přečte, zajde do společenské místnosti, mrkne se na televizi a za chvíli bude venku."

MUDr.Benda:"To je sanatorium a ne vězení! Posilovnu tam mají. Televizi. Postele..."

Ing.Martinovský:"Počkejte, postel, to je snad normální, to není nic extra, ne?"

MUDr.Benda:"Pche, stačila by jim sláma! Kdepak my jsme měli matrace?!"

Ing.Martinovský se ušklíbne:"Vy jste byl ve vězení?"

MUDr.Benda:"Ale ne! Na vojně."

Ing.Martinovský:"Aha."

MUDr.Benda:"Středověk!...ten byl lepší. Dostal by vodu, chleba. Žádné topení, pořád zima, díra na záchod..."

Ing.Martinovský:"Nebo kýbl..."

MUDr.Benda:"...Nebo kýbl."

Ing.Martinovský:"Ale to přece nejde. Navíc někde někdo říkal, že pro vězně je tím trestem už odnětí svobody, ale jinak že mají v podstatě nárok na všechno."

MUDr.Benda:"Jo a pak je Janoušek knihovník v lázeňském sanatoriu."

Ing.Martinovský:"No, já bych taky přitvrdil, ...ale středověk to je trochu moc."

MUDr.Benda:"A co Rath?! Ta jeho advokátka?! Že prý z nich potom budou sociální případy, z Pancový a Kotta. Když jim ten soud zabaví konta a majetky. Že budou žít na ulici, nebo co to kecala. To je ale drzost!!"

Ing.Martinovský:"Měli by jim to vzít a až přijdou z vězení, můžou začít pracovat."

MUDr.Benda kousne do chleba:"Říkám ti, že celá justice je na nic! A ještě celá čtvrtina jsou komunisti."

Ing.Martinovský s úsměvem:"Podívejte se na to z druhé strany. Tři čtvrtiny už komunisti nejsou."

MUDr.Benda mlčí a napije se čaje.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru