Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Kobry a užovky

17. 03. 2017
0
0
487
Autor
Gustavo

Kobry a užovky

(12.3.2016, pátek večer)

(účastníci debaty – MUDr. Benda, Mgr.Martinovská, Ing. Martinovský. Rozhovor se odehrává v jídelně. MUDr. Benda, Ing. Martinovský a Mgr. Martinovská sedí a sledují film, který vyhrál před několika dny 6 českých lvů. V místnosti je tma a děti neruší.)

 

Ing. Martinovský:"Budou dávat ten film Kobry a užovky, co vyhrál šest lvů, tak bychom se mohli koukat."

MUDr.Benda pochybovačně:"No já nevim. Stojí to za to?"

Ing. Martinovský:"Jak stojí to za to... Nevím, co vám na to mám říct. Mě se ten film v kině líbil, ale už teď vím, že vám se líbit nebude."

MUDr.Benda:"Jak to můžeš vědět."

Ing. Martinovský:"Protože vás znám jak svý boty a vím,. že nemáte žádný vztah k filmu a nemáte filmy rád."

MUDr.Benda:"No, když je ten film blbej...! A dneska jsou samý blbý filmy."

Ing. Martinovský s úsměvem:"No vidíte, co jsem říkal."

MUDr.Benda:"No, já nevim a o čem to je?"

Ing. Martinovský:"Je to o realitě každodenního života, jak to dneska u nás vypadá. V Čechách. Bez iluzí. Prokousávání se životem. Myslím, že se vám to líbit nebude, ale když to vyhrálo ty lvy, tak by vám to mohlo naznačit, že to úplně blbý asi nebude, co?"

MUDr.Benda:"Dneska ty lvy dávaj úplným blbostem."

Film začíná

MUDr. Benda:"Kdo to je?"

Ing. Martinovský a Mgr. Martinovská mlčky sledují film. Odehrává se scéna, jak se někdo snaží vykrást chatu v chatové kolonii.

MUDr. Benda:"Kdo to je? To je zloděj, ne?"

Ing. Martinovský a Mgr. Martinovská dál mlčky sledují film.

MUDr.Benda:"To je zloděj, ne?"

Ing. Martinovský podrážděně:"Ano, pane doktore, to je zloděj, to je snad jasné!"

MUDr.Benda:"A co tam dělá."

Mgr.Martinovská s úsměvem:"Já to neviděla, ale asi krade."

Trojice chvíli mlčky sleduje film.

MUDr.Benda:"A tenhle? Ten na něj kouká."...komentuje obraz, ve kterém ze sousední chatky sleduje zloděje starý muž.

Ing.Martinovský:"To se budete pořád takhle ptát? Tak se koukejte a uvidíte!"

Trojice dál sleduje mlčky film a za chvíli je scéna z baru. Panáky, pivo, falešný zpěv.

MUDr.Benda:"To je hrozný!"

Ing. Martinovský:"Co je zase?"

MUDr.Benda:"No tohle. Chlast, hospoda. To je návod pro ty mladý!"

Ing. Martinovský:"To budete pořád něco komentovat? Takhle je to na nic. Za chvilku se mě budete ptát, co kdo tam říkal a kdo je tenhleten a když se s vámi budu bavit, tak to taky nebudu vědět a nemá z toho filmu nikdo nic! Ani já, ani vy. Tak koukejte a pak si o tom můžeme popovídat!"

MUDr.Benda netrpělivě vzdychne. Trojice dál sleduje film.

MUDr.Benda:"A kdo je tohle?"

Ing. Martinovský schválně sleduje a nereaguje.

Mgr. Martinovská:"No to je ten jeho brácha."

MUDr.Benda:"A kde je ten druhej?"

Mgr. Martinovská:"Já nevim, ten tam teďka prostě není."

Ing. Martinovský mlčky sleduje film.

Televize:"....já ti do píči dávám příležitost a ty to takhle posereš, sem si myslel, že si chytrej, ale ty si úplně stejnej kretén jako všichni vostatní, debile...!"

MUDr.Benda netrpělivě vzdychne.

Film končí.

Mgr. Martinovská:"No."

Ing. Martinovský:"Nemůžu si pomoct, je to dobrý film."

MUDr.Benda:"No. Já nevim. Tohle je návod."

Ing.Martinovský:"Ne, tohle není návod."

MUDr.Benda:"To je jasnej návod. Pak jsou ty lidi sprostý. Mladý choděj do hospod..."

Ing.Martinovský mu skočí do řeči a mluví rychle a překotně:"...ale prdlajs! Je to přesně naopak, co bylo dřív vejce nebo slepice, ne, jinak, zaměňujete příčinu a následek! Je to přesně naopak, ty mladý choděj do hospod, chlastaj, berou drogy, mluvěj sprostě a ten film ukázal, jak to je. Vítejte v dnešní realitě, pane doktore!" lehce zrychleně oddychuje.

Mgr. Martinovská se směje

MUDr.Benda:"To nemůžou takhle...to je návod, mají to udělat nějak jinak."

Ing. Martinovský:"Jak jinak?! Ten film je právě proto dobrý, že ukazuje, jak to je! Vy byste chtěl, aby v baru popíjeli limonádu, dávali si přednost ve dveřích a samé račte prosím, sedněte si prosím, smím prosít prosím, ale tak to dneska není. Dneska to vypadá takhle!"

Mgr. Martinovská:"Klid Danečku."

Ing.Martinovský s úsměvem:"Já jsem klidnej. Jen se to snažím vysvětlit. Pořád říkáte, že film je podvod..."

MUDr.Benda:"To jsem neřekl já. To řekl nějaký filmař."

Ing. Martinovský emotivně:"No a teď si odporujete. Když vidíte film, který se snaží ukázat jak to je, tak se vám to nelíbí. Právě tenhle film podvod není, protože se snaží realitu ukázat takovou, jaká je a ne, jak byste to chtěl vy. Takhle to prostě dneska vypadá! Já jsem vám to říkal, že se vám to nebude líbit."

MUDr.Benda:"No jo. Tak dobrou!"

Mgr. Martinovská:"Dobrou."

Ing. Martinovský:"Dobrou."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru