Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh jako nejvyšší alchymista

15. 01. 2018
3
6
653
Autor
Ozzozorba

 

Bůh jako nejvyšší alchymista, žongluje s chemickými prvky a míchá je do složitých vzorců a tvarů a přitom si brouká: „Směju se, když se člověk snaží být jako Já.

Jsem převlečen za cukráře a nabízím svůj jed. Ješitnost a pýchu a člověk bláhový líže moje pamlsky.“ 

Chemický vzorec jedu vykonává vše s matematickou důsledností. Není žádný prostor pro pochyby.  

Ale sami považme, člověk přece jen dělá stejné hlouposti jako bůh. Vytváří se vzletnou ješitnosti různé kejkle a nastavuje nohu druhému člověku. Něco božského musí být i v nás. 

Nakonec člověk povstane a ukáže na boha dlouhý nos. Bůh se urazí, odhrne závěs, za kterým se ukrýval a zvolá: „Toto ale ve vzorci nebylo! Toto se vymyká přírodním zákonům! S tím dlouhým nosem běžte do pr…..


6 názorů

Ozzozorba
27. 02. 2018
Dát tip
Komu dáno, tomu dáno, když je rozdáno, není co by se dalo dát.

Lakrov
27. 02. 2018
Dát tip

Hezké pojetí tématu a souvislostí, o nichž mnozí odmítají diskutovat jakkoli  jinak, než "jak je dáno". Tip.  


Ozzozorba
16. 01. 2018
Dát tip
Bůh je jen myšlenka. Pokud ji chceš věřit, věř, pokud ne tak pátrej po původu života.

Dodola
15. 01. 2018
Dát tip

Naschvály? Pokud chceme Boha antropomorfizovat...


Ozzozorba
15. 01. 2018
Dát tip
... vždyť dělá jen samé naschvály. Vznítí v člověku touhu a pak se směje.

Lerak12
15. 01. 2018
Dát tip

...čic. Tak tohle jsem si o (b) Bohu nemyslel.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru