Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na skle

30. 05. 2018
6
20
623
Autor
MAJKL65

Chytil jsem do ruky semínko topolu
jak kdysi pod břehy chytal jsem ryby
vteřinou vzpomínky šel jsem snem za školu
ten pocit ztracený nemá zas chyby.

A nebe modravé jak školní tabule
popsaná letadly jak zlomky křídy
přičítá oblaků jich nuly jen k nule
k oparům bělavým jak chlebů střídy.

A pak nám nalije soumrak stín do sklenic
jak víno červené kněz v chrámu k hostiím
abychom upili ze svých ran co nejvíc     
a maso bolestí hodili bestiím.

Potom mých myšlenek hejno se vyplaší
jakoby do kruhů plynoucích po řece 
jež k moři roky mé jak hlínu odnáší 
a Měsíc na skle je jak blána na mléce.


20 názorů

zvedavec
01. 10. 2018
Dát tip

"tvůj vázaný verš je příšerný, strnulý, mrtvý" - nuž, vec názoru, mne sa nepáčia takéto poznámky, a teda vôbec nie

mimochodom, mne sa Majklove verše páčia, síce nie som žiaden odborník, ale páčia sa mi :)


Miroslawek
07. 06. 2018
Dát tip

M65: vše je otázka perspektivy...

„Zbabělci!“ pravilo lejno na chodníku, „všichni se mně vyhýbají, všichni se mne bojí!“ 

(Ladislav Klíma)

 


Josephina
31. 05. 2018
Dát tip

tip, básníku! (Whitesnake asi pracuje na infarktu)


Jeff Logos
31. 05. 2018
Dát tip

Zaujaly mě slovní spojení a baví mě si je vnímat  podle svého.


atkij
31. 05. 2018
Dát tip
haijin, ... v podobnem v duchu, ale jinymi slovy pod autorovym vazanym versem i u jinych basni, se vyjadrilo jiz vice glosatoru, vcetne me. Taky ho nevidim prilis stastnym. A autorovi asi ze vsech nejmin ... zde, to vadi:)

MAJKL65
31. 05. 2018
Dát tip
A tak milí Salierové, tedy vajtsnejku a miroslávku, hlavně, že mě čtete :-)

Miroslawek
30. 05. 2018
Dát tip

Já měl na mysli poznámku zde, pod Majklovým textem.

Ale když už jsme u toho, všiml sis, že onen komentář tak nezačíná? Že je to pokračování? A že reaguje hlavně/také na předchozí text(y), že navazuje? Jestli je problém v tom, že "kurva sa neříká, Bohumile", tak to je věc názoru a konkrétní situace. Na druhou stranu mi přijde podstatnější upřímnost, zájem a faktická povaha poznámky.

A aby nebyla mýlka, nemám potřebu tu hájit Wajtsnejkovy postoje či projevy, není to můj milec ani spřízněná duše, to spíš naopak. Jde mi o to, abych tě přiměl uvědomit si soběstřednou, arogantní, sobeckou, nelaskavou a víceméně i nefér povahu tvých poznámek. Tím směrem bych být tebou napřel svou vášeň a rozvrkočenost.


Miroslawek
30. 05. 2018
Dát tip

Kde tvrdím, že o tom musíš/máš něco vědět? Jenom říkám, že ten soud nad textem nemusí být tak snadný a nepodložený, jak na první pohled může vypadat. Předchozí interakci lze asi předpokládat, nejsi tu od včerejška a tak víš, že ani oni.

Nejbáječnější ale je, že domněle kvapný odsudek veršů ti vadí a přitom hned tady na místě snadno odsoudíš člověka.

A konečně - co bylo na Whitesnakově poznámce neslušného?


Miroslawek
30. 05. 2018
Dát tip

haijin: tomuto autorovi jsem poměrně dlouho dobu prováděl podrobné rytmické rozbory děl, konkrétní ukázky, příklady, náměty, doporučení literatury, atd. Dočkal jsem se odvetných reakcí pod svými texty, nějakého tvůrčího posunu za poslední léta však nikoli. A do toho teď přijdeš ty a žádáš(!), aby dostal nějakou pořádnou radu. Buď ujištěn, že ji dostal. Ne jednou a ne jen ode mne. Když jsi tak chytrý, zkus si to sám ;)


Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

ok, vše vysvětleno.


Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

Moje konkrétní návrhy na mnohem lepší a smysluplnější vázaný verš? Tomuto útvaru se věnuji celý život, učím se ho, cizeluji, laskám, odmítám, miluji. atd. Nebo si myslíte, že nevím, o čem mluvím? Jeden klik na můj nick, co říkáte?


Whitesnake
30. 05. 2018
Dát tip

tvůj vázaný verš je příšerný, strnulý, mrtvý


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru