Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bludička

23. 07. 2018
0
4
346
Autor
milda0043

              Bludička

 

Bludičko z lesů, bludičko z mokřin

Vábíš mě světýlkem svým blikavým

Bludičko ,vedeš mě pryč z mojí cesty

Přez bludný kořen, daleko od lidí

 

Bludičko maličká, za Tebou musím

Tím světýlkem jsi mě dočista omámila

Deru se houštinou, deru se mlázím

Jako bys byla a přitom nebyla

 

Bludičko mámivá, kam mě to vedeš?

Cestou i necestou ženu se za Tebou

Přelude krásný, rozum mi bereš

Z kopce i do kopce, už nohy se pletou

 

Bludičko z lesů, bludičko z mokřin

Svádíš mě daleko do černých hvozdů

Na místo neznámé do zrádných bažin

Pro všecko na světě, já tady snad zahynu!

 

Bludičko maličká, proč sis mě vybrala?

Co jsem Ti udělal, že mě chceš zhubit?

Bludičko maličká, lásky jsi neznalá

Přelude blikavý, umíš jen mámit

 

Bludičko z lesů, bludičko z mokřin...

 

 

 

 

 

 

 


4 názory

Musaši
26. 07. 2018
Dát tip

Vidím,že na komenty odpovídáš a tak taky připojím ten svůj.

Tvá básnička je plná archaismů,které nepoužíváš s nadhledem,ale naopak jim podléháš. Musíš si vybrat - bud´ psát jako archaik a dělat si z toho tak trochu legraci , nebo se pokusit psát moderněji současným jazykem. Vůbec nejlepší by ale bylo přejít od vázaného verše k volnému.


atkij
24. 07. 2018
Dát tip
Psat romanticke texty je naprosto v poradku. Kdo z nas neni aspon trochu romantikem... o tom to neni. Bylo by fajn uzit soucasneho jazyka a povolit uzdy fantazii. Zkus se nejdriv trochu zacist, kdekoliv. ... Z těch dobrých věcí miluji oheň a černé stříbro hvězd za opaskem noci. černé stříbro a stará slova, kterými pasovali na rytíře: Snes tyto tři údery a žádný víc. Z těch dobrých věcí miluji den, kdy jaro klade uzdy na dobré koně, modré uzdy růžová sedla. Každému roku se vrací, jaro je dobrý úmysl. Z těchto dobrých věcí miluji naši lásku, tu starou, která nerezaví, a říkám ti znova znova: Je včera, bude dnes a byla zítra. Snes tyto tři údery a žádný víc. (J.Skácel)

milda0043
24. 07. 2018
Dát tip

Asi budu naivní romantik, co se zde rozkoukává. Zatím sem psal tak nějak podobně.Třeba se zde časem něco přiučím.Díky.


atkij
24. 07. 2018
Dát tip
...takhle uz se prece nepise, ledaze by to byl zamer parafrazovat klasika s objevnou pointou. Ta se nekona, jen stale bloudim. Treba vysvetlis.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru