Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ČLÁNEK z TN.CZ a jeho (NE)pochopení

03. 11. 2018
13
10
710
Autor
srozumeni
,,Nemohl mluvit, chodit ani stát. Přesto se rozhodl, že bude řídit...." Upoutal mě titulek článku na TN.CZ. Přemýšlela jsem, jestli mám zrovna náladu číst nějaký dojemný příběh člověka ochrnutého po těžké autonehodě, který se svou vůlí dokázal vzepřít svému těžkému osudu. Nálada nebyla, dojemností a těžkých chvil vidím okolo sebe každodenně dost i v reálu. ,,Však tam ten článek bude i zítra."...pomyslela jsem si a prohlížela si krajinu z jedoucího autobusu z práce domů. Druhý den ráno jsem učinila za dost všem svým rituálům, včetně čtení na mobilu. Opět mi zrak spočinul na článku TN.CZ s titulkem ,,Nemohl mluvit, chodit, ani stát. Přesto se rozhodl řídit". ,,Ráno mám ještě nenaplněnou kapacitu na dojemno života, tak jo, přečtu to" - řekla jsem si svou vnitřní samomluvou. Pod titukem článku se mi však bohužel otevřel úplnně jiný příběh. Ten mě nedojal, ale spíš naštval. Zároveň mi přišlo úsměvné, jak snadno se dá zaměnit význam slov. A jak se dá snadno vědomí ošálit tím, co člověk slyšet nebo vidět chce. Pod titulkem článek pokračoval: . ,,...policie naštěstí zasáhla včas a zabránila tak výtečníkovi, který nadýchal 1,7 promile alkoholu, aby usedl za volant vozu...." Vlastně ty dva příběhy něco společného potencionálně přeci jen mají. Těžká autonehoda.

10 názorů

Lakrov
09. 11. 2018
Dát tip

Hezký rozbor toho, co člověka napadá po přečtení titulku  (a co ho napadá v různou denní doby a za různého myšlenkového rozpoložení).  Na konci to vyznvá skoro komicky, což je ovšem v takovémhle případě  (ne?)pochopitelně ta lepší varianta.  Tip.  


Musaši
05. 11. 2018
Dát tip

 

Vyústění je výborné . Tip. Dkonce mě to inspirovalo k senrjú :

 

Nemohl chodit

ale od své hospůdky

odjel v sport´áčku


srozumeni
04. 11. 2018
Dát tip
Vážení milí písmáci, děkuji vám všem za přízeň, přečtení, típek, vtipné poznámky a postřehy. Píšu vám všem najednou, abych to stihla, než zase písmák vypadne. Lezu sem v poslední době občas a už poněkolikáté se mi stalo, že to vypadlo. Tak nevím, jestli na to nemám nějaký špatný vliv- chi,chi. Mějte hezký večer a ještě jednou všem DÍK.

To dělají hlavně časopisy jako Můj čas na kafíčko a podobné. Na titulce jsou úžasné horory a v článku pak úplně něco jiného. /T

Občas vypomáhám v knihkupectví a máme i takovéto tiskoviny. Tak to prolistuji, abych neumřela jako blbec. :-))) 


Kočkodan
03. 11. 2018
Dát tip
Já čtení tvých dílek neodkládám.;-)

Si: to ne, spíš jsem si říkal, že začnu takové titulky sbírat a přidávat k nim své komentáře...


Silene
03. 11. 2018
Dát tip

Také se co chvíli na něco nachytám.

(Přemítám, jestli by závěrečné konstatování nebylo lepší ve čtvrtém pádě?

Ale je to tam vlastně vyzrazeno hned zkraje, kam směřuješ, pokud jsem si to zcela špatně nevyložila. Radši přečtu ještě jednou...

Každopádně princip, na jakém je tohle lákání na titulky vystavěno, vystižen.)

............................................

Aleši, ten zmíněný titulek se náhodou obzvláště vyvedl! Neukradli ti ti neřádi nápad? :)


Nedávno jsem zachytil titulek "... v městě xy zrušili zubní ordinaci. Tisíce lidí hledají náhradu..."


Marcela.K.
03. 11. 2018
Dát tip

:-) tip za údiv a úsměv nad tím, že tomuhle se divíš. 

 


Gora
03. 11. 2018
Dát tip

Často /už/ rozmýšlím, zda si něco přečtu nebo shlédnu v TV, takže chápu...a někdy mi připadá, že titulek má přitáhnout za každou cenu  čtenáře, často i eticky nevhodným vyzněním:-(


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru