Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMÉMU SYNOVI VIII.
Autor
srozumeni
49 názorů
Vampirelord
09. 05. 2019Pěkné..jako vždy...:-)
Zpočátku to působí jako "vypsání se" ze splínu, ale čím dál čtu, tím víc v tom textu spatřuji optimismu a smíření s osudem. Přirovnání lidí k loutkám a na něm založené závěrečné přání je téměř dojemné. Tip.
Omlouvám se, že jsem si nepřečetla dřív. Velice tě obdivuji, já bych to asi nedokázala. Ale ty to dokážeš nejen žít a chápat, ale i pro nás ostatní i hezky a srozumitelně popsat. Přála bych tvému synovi, aby vycítil, že loutka máma nenosí jen jídlo, ale i pohlazení... T.
Několik slov, ale s úžasným obsahem lidství, které obdivuji. Gratuluji k nominaci a věřím, že miniaturka mířící na nejkrásnější a nejvzácnější lidské vlastnosti bude správně ohodnocena.
Jiři, dáš souhlas s účastí v prosincové soutěži PM?? Napiš prosím sem...dík.
Dílo mě velice zaujalo, je krásně a procítěně napsané, vyzařuje z něj velká láska a nesmírná obětavost. Velmi dobře jsi vyjádřila vnímání okolního světa autisty (lidé jako loutky, které mají svoji funkci, a běda, když si funkce prohodí). Opožděně se připojuji s gratulací synovi, a vám rodičům a všem, kteří o autisty pečují, přeji hodně síly. TIP
Jiřinka, máš spolu s Gabi môj obdiv, aké dokážete byť trpezlivé, milujúce, láskavé, premýšľajúce, ako sa dokážete s Vašim obyčajným/neobyčajným každodenným životom podeliť ... ako píšete o svojich deťoch a o sebe, lásku cítiť z každého slova...synovi prajem len to naj k narodeninám, najlepší darček má aj tak Teba...obom Vám prajem veľa lásky, pevné zdravie a veľa chvíľ, keď ste si bližšie, aj keď paradoxne sa vtedy syn vzďaľuje:
"vidím tam svého syna coby spokojeného dospělého mladého muže, který se zdravě od mámy odděluje, tak jako i ti někteří ,,normální" chlapi."
a "Jak jde o ,,žvanec", autismus jde někdy stranou - hi,hi."
*****
maková panenka
14. 12. 2018*
Děkuji za další zprávu.Čtu je se zájmem a s porozuměním, neboť i v mé rodině pečují o celoživotně postižené dítě a já jen s obdivem sleduji morální sílu rodičů. Vůbec mám často dojem, že za každou radost musíme zaplatit odpovídající cenu, jen bych si přál přijat co nejvíce za své, že jakékoliv naše nezištné úsilí prospět komukoliv je vlastně odměnou nám samým.
Evženie Brambůrková
13. 12. 2018Určitě jsi ta nejlepší máma.
Jiři, fascinuje mne to pochopení, které máš, je v něm neuvěřitelná hloubka. Znovu se vracím a vypichuji tyto větičky pro nadhled a zároveň empatii:
Ale jak poznat, kterým svou přízeň dát a kterým ne.To je leckdy obtížné i pro nás ,,normálni".
Velmi mě zaujala ta pasáž o loutkách . Ano - i malé děti takto chápou své rodiče a blízké osoby . Horší ale je , když lidé "normální" si tu tendenci vnímat okolí jako své loutky přenesou do dospělého věku a mnohdy i dokáží svými "loutkami" obratně manipulovat . - Tip za tu ohromnou schopnost empatie .
Také blahopřeji Tvému synovu k narozeninám, ale ještě více ke všem dobrým lidem, kteří ho mají rádi a umí mu udělat radost a pohodlí. Nejvíc mu však blahopřeji k jeho mámě, která má - alespoň v mých očich - svatozář! Krásně, přesvědčivě a působivě napsáno.***********
gabi tá istá
13. 12. 2018tak ja vystrčím hlavu, keď som tu už bola spomenutá, už som ti veľakrát napísala, že sa mi páči, ako píšeš o svojom synovi, dnes vyzdvihnem toto
Já ti můžu jen popřát k dnešním narozeninám, ať lidské loutky, které ve svém životě potkáváš, mají všechna vodící lanka a táhla vždy na správných místech. Ať se nikdy nezamotají a ať si vzájemně přinášíte do života co nejvíce štěstí, radosti a lásky.
(Co příkladně mé maličkosti se týče, ujišťuji, určitě to neumím pokaždé, často jen zanechávám ten mlčenlivý tip a také - určitě to není ani trochu tak důležité a obdivu hodné jako tvá obětavost a každodenní nasazení pro druhé. Vo tom žádná, jak se říká...)
Tohle se ti nesmírně povedlo, mistrně jsi zachytila ohromnou odvahu milující mámy vidět možnou skutečnou podstatu vnímání svého dítěte.
Až mě mrazí, že to lze tak dobře a tak prostě na tak malé ploše. Jakkoli celá situace naopak vůbec jednoduchá není.
Ty a gabi, dvě velké učitelky...
Připojuji se s gratulací synovi, a vám, rodičům, a všem, kdo se podílejí na nelehkém bytí nejen "vašeho" autisty, s obdivem...