Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paličatý motýl

28. 12. 2018
8
15
916
Autor
Ozzozorba

Letěli proti sobě dva motýli. Byli na kolizním kurzu. 

„Uhni! Volal červený motýl. 
„Ty Uhni!“ Křičel žlutý.
Srazili se hlavičkami a spadli na zem.
„Proč jsi neuhnul?“ Ptá se žluťásek a drží se za hlavičku.
„Proč bych uhýbal?“ Křičel červenásek a drží se za tu svou. „Když letím, všichni mi jdou z cesty i stromy se mi vyhýbají!“
„Stromy říkáš? Nevěřím!“ Máchl křídlem žluťásek.
„Tak uvidíš!“ Zvolal červenásek, když si zatlačil bouli na hlavě, a rozletěl se proti nejbližšímu stromu.

Bříza si pomyslela. Co je to za bláznivého motýla, letí přímo proti mně. Vždyť se rozplácne.  Možná že strom  sám chtěl, nebo to bylo díky poryvu větru, bříza se prohnula a červenásek proletěl. Pak přistál kousek od překvapeného motýla a nadutě korzoval po uschlém listě, až se jeho chlupaté tělíčko prohýbalo.

Žluťásek ukázal na černého ptáka a zvolal: „Vidíš támhle tu vránu?“
„Vidím, a co s ní?“
„Ta vrána ti neuhne.“
„Tak se dívej! Nadechl se červenásek, zamával velkými křídly a letěl přímo na vránu.

Vrána zpozorovala motýla a dostala strach. Přece jenom takového bláznivého motýla ještě neviděla. Cítila něco jako útok. Už chtěla odletět, ale pak si vše rozmyslela, udělala krááá, otevřela zobák, a čekala.

Červenásek vletěl do černé díry, a zobák se za ním zaklapl. Jak výbornou chuť měl motýl, libovala si vrána, a když spatřila na květině žlutého motýla, slétla k němu, a sezobla ho.

 

 


15 názorů

Ozzozorba
23. 01. 2019
Dát tip
:)))

Lakrov
21. 01. 2019
Dát tip

Hezká bajka, taková spravedlivá a v poslední době čím dál tím víc aktuální.  Též výběr barev obouprotagonistů oceňuji.  Tip.  


Ozzozorba
11. 01. 2019
Dát tip

Ahoj, větu "Nikdo z nich ...." jsem smazal, fakt byla zbytečná. 

K poučení: Nejsem tak pošetilý, abych  vysvětloval druhému, který je bez nosu, jako voní růže. 


lastgasp
10. 01. 2019
Dát tip

Dávám  za pravdu Zdendovi. Mně samotnému by stačilo "z nich" vypustit a že vrána "postřehla" letícího . . . Vtipná ezopovsky laděná bajka, jen chybí poučení.

 


Gora
30. 12. 2018
Dát tip

avi PM


Gora
30. 12. 2018
Dát tip

Já taky díky.


Ozzozorba
30. 12. 2018
Dát tip
Ano, díky.

Gora
30. 12. 2018
Dát tip

Ozzo, dal bys svoji povídku do soutěže PM??


Ozzozorba
30. 12. 2018
Dát tip
To bude zřejmě mizerným marketingem :))

Ezoperické a bajkoidní. Divím se, že máš tak málo čtenářů.

(Už vidím, jak ti redaktor prózy Kvaj hrozí prstíkem, odsuzuje nelítostně krutý konec červeňáska a ostentativně dává na odiv opovržení všech motýlomilců, jichž je čelním představitelem.)


ysslandia
29. 12. 2018
Dát tip

Oceňujem čistotu a vtipnosť textu. Príde mi to ako civilizovaná bájka  / som mala nutkanie povedať, ako barani cez lavičku išli.. Pekné.


Ozzozorba
29. 12. 2018
Dát tip
:)) tak tak tak

srozumeni
29. 12. 2018
Dát tip
Jednoduché, jasné, výstižné. Jinak to ani dopadnout nemohlo. Pobavilo...***

Lerak12
28. 12. 2018
Dát tip

I sebevědomý by mělo mít křídla limitu. Pěkná rukověť k rozjímání.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru