Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

+19 neviditelných
Autobiografická
datum / id04.03.2019 / 494558Vytisknout |
autorMarK.
kategorieVolné verše
zobrazeno311x
počet tipů12
v oblíbených1x
do výběru zařadilatkij,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Autobiografická

 

       Autobiografická

       Je toho hodně
       co ve mně
       nedolejhá
 
       stále ta samá píseň
       mi v břiše tiše zní
 
       kusy masa a žebra
       co se nemají chuť hnout
       ani lámat
 
       nahota mi nahání hrůzu
       dělám co můžu
       ale už leta nedělám nic.
 
 
Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

05.03.2019 22:23:26atkij
redaktor poezie
souhlasím:))
05.03.2019 22:18:58a2a2a
redaktor poezie

Neprovokuj, nemám smajlíka, vím o nich, je zajímavé, že jsme vzájemně telepatičtí. Právě na její básničku jsem myslel před chvíli jako na příklad strohého, ale autentického textu. Začíná až nakažlivě všedně a ryze žensky, všichni to známe, žádné trápení, jen kousek života, a pak přijde všeobjímající úvaha o cestách a řekách, jen tak nadhozená, vzátětí utlumena tramavajemi a autobusy a pak z toho vystřelí jediné slovo ...a co máma. Tam to co je v pohodě jako co v Markové básničce v poslední sloce. To první je neohrabané. Ale pořád o jedno co méně a ten text  je od počátku poklidný, proto vynikne i to poslední slovo. To je jediné, co celý text obrátí vzhůru nohama.

05.03.2019 22:10:07atkij
redaktor poezie
A už jen na okraj...zrovna v poslední v ZV má dadadik dvě, které tam přirozeně padnou. Úplně bych se tedy nezříkala. Co myslíš?:)
A už fakt mizím.
05.03.2019 22:00:50atkij
redaktor poezie
Ani já si nenárokuju...:) Pravda je, že obsah a zpracování obsahu mohou být v blízkosti či nepovedeně daleko. Což určitě není tento případ.
Nechala jsem se unést sdělením a kosmetické chybky nevnímala. Poučení i pro mě. A zkusím si jít spočítat všechna "co", co jsem ve svých textech napsala:)

Pěkný večer.
05.03.2019 21:43:40a2a2a
redaktor poezie

Tak jsem se potopil do těch kritik, že jsem v prvním komentáři zapoměl pochválit třetí sloku, ta má úplně jiný šmrnc a dobře text uzavírá a zde se podle  mne nachází i zdroj vyzařování autentična.

05.03.2019 21:29:33a2a2a
redaktor poezie

Nerozhořčilo, spíše mi přišlo sympatické, protože když udělíš výběr a někdo text zpochybňuje (já výběr nezpochybňuji, také kolikrát dám výběr technicky nedokonalé básni, která je však krásnou výpovědí), tak je správné ho obhájit. A to má svou cenu a oba diskutujeme ku prospěchu autora, ale i nás samotných. Já jsem nepochopil, co jsi měla na mysli s tím vypouštěním. Všimni si, že dobří autoři ...co... téměř nikdy nepoužívají, a když, tak jednou v textu. To jen na okraj. Konec konců, mi se nedávno stalo u básně Zbory i Tartara1, oba velmi dobře znám i osobně, umím číst jejich tvorbu, avůbec mi nějaké věci nezapadly a já jim to soukromě napsal. Až druhý den, protože mi to nedalo, jsem měl úplně jiné oči. Tím říkám, že si nečiním ani v tomto případě nárok na pravdu.

05.03.2019 20:37:13atkij
redaktor poezie
Jiří, vím, vyjadřuji se velmi úsporně, z toho pak může vzniknout neadekvátní dojem "tónu" mého vyjádření. Prostě jen lobuju za text a je každopádnê na autorovi, jak s kritikami naloží.

Poukázala jsem jen na místo, kde bych ubrala jedno z obou "co". Zbytek nechala, jak je.

O nějakém zneuctění nemůže být ani řeč. Každý zde, včetně mê, přeci ví, jak empaticky k autorům i textům přistupuješ.
A že své rady důkladně promýšlíš.

Sama o autorovi nic nevím, přistupuji k textu bez jiných ingrediencí, takže si pak interpretuji zcela neovlivněně.

Takže se moc omlouvám, jestli Tě mé vyjádřeni nějakým způsobem rozhořčilo. To by mě opravdu mrzelo.

05.03.2019 20:14:32a2a2a
redaktor poezie

ATKIJ, nic proti tvému vnímání, jen jsem neporouměl, jaká redukce, čeho konkrétně, by stačila, jak píšeš.  Jinak k pocitu. Obsah té básničky je spíše sebekritický než smutný, jde mi však o fakt, že když pracujeme s nosným motivem a zvolíme úsporné vyjádření, pak tedy volme úsporné vyjádření a ne přílepky typu ...ani lámat... nemluvě o tom, že jsem vypustil jediný verš, který je skutečně něco mezi kýčem...píseň zpívá... a nelogičností ...v břiše... Ta báseň klidně unese i tři verše navíc, ale jiné, bez 3x  "co" na tak malé ploše. Právě úsporné verše vyžadují, aby snad každým slovem bylo něco naznačeno a nejen zbytečně doplněno.

Reaguji docela nerad, protože MarK je sympatický autor a mrzelo by mne, kdyby si odnesl pocit, že jsem jeho text úplně zneuctil. Určitě to stráví, stejně jako každý z nás je občas rozmrzelý, že to jeho nebylo zrovna přijato, jak by si přál, ale také má šanci využít těchto zpětných vazeb, mých i tvých. A také to jistě udělá.

05.03.2019 19:21:53atkij
redaktor poezie
To okleštêní mi v tomto případě přijde na úkor síly autentičnosti. Už tak je hodně úsporná.

Za mě stačila maximálně redukce

kusy masa a žebra

nemají chuť se hnout

ani lámat


Je tak smutná a odevzdaná...


05.03.2019 09:04:31a2a2a
redaktor poezie

Marku,

básnička je dobrá pro svůj obsah i první a poslední sloka jsou hezké. Ale třikrát "co", osobně to zájmeno nemám rád, jednak zní tvrdě a také, už tím, jak často ho autoři zd používají, vyznívá jako oblezlička. Jen to poslední "co" v poslední sloce má přirozené místo v textu. A pak druhá sloka ...píseň v břiše zní... nevím, ale to spojení je protimluv, zvláště když to umocníš, že tiše zní. Já vím, chtěl jsi se vyhnout kýčovitému ..píseň v srdci..., ale to by mělo alespoň z hlediska vnímání logickou podobu, v břiše se dějí spíše nehezké věci, kručí, tlačí, atd.  Jen pro ilustraci uvedu svůj přepis, který tam nedá nic ze mne, jen ubere, aniž by se obsah jakkoliv ztenčil.

 Autobiografická

       Hodně toho
       ve mně nedolejhá
 
       kusy masa a žebra
       nemají chuť se hnout
     
       nahota mi nahání hrůzu
       dělám co můžu
 
       ale už leta nedělám nic.

 


|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.