Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

Racionalizácia hry
datum / id20.03.2019 / 494942Vytisknout |
autordark matters
kategorieVolné verše
zobrazeno768x
počet tipů10
v oblíbených0x
do výběru zařadilvk, ysslandia, Gora, a2a2a,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Racionalizácia hry

 

 

 

 

povinnosť pozdravu sme už zrušili
do prázdnych miestností však predsa len 
vstupujeme s úľavou
čo bude nasledovať?
kam až by sme mohli zájsť
vyzbrojení potrebnou odvahou
a vierou vo vlastné ideály?
mesto rastie
stavebné práce trvajú dlho do noci
toľko priestoru pre inovácie, toľko nápadov
vnuknutí, vízií
futbaloví hráči budúcnosti budú
bez ľútosti
individuálne poľovať na loptu

 

 

 

 

 

 

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

29.03.2019 23:34:03Silene

(Chvilku jsem přemýšlela, co je to googletlach, to bude tím urputným vkládáním významů.)

A zkus, schválně, vidíš ji tam taky? Smajlík žádostivě upřených očiček.

 

 

29.03.2019 23:26:59Silene

A když se jeden nemůže dočkat, tak si tam tu svou SK čtvrté generace nacpe za každou cenu (tedy i útěchy) a odchází celkem spokojen.

(Jasně, že jde o spiknutí a žluklá zrna v kávomatu.)

21.03.2019 15:22:42dark matters
redaktor poezie

a2a2a, ako to myslíš s tou autoterapiou? 

a ďakujem za reakciu, teší ma, čo si napísal o "nabiehajúcich asociáciách" - presne o to mi ide:-)

21.03.2019 12:24:19a2a2a
redaktor poezie

Asi je nutné si přečíst alespoň 5 tvých básní, abych potlačil pocit, že to nejsem já, kdo je mimo a pak už je to paráda. Je téměř jisté, či velmi pravděpodobné, že čtu něco jiného, než autorka napsala, ale pokaždé přistupuji s důvěrou, že opravdu něco napsala a co je nejhezčí, že mi nabíhají naprosto spontánně asociace, dokonce třeba tuto báseň čtu jako aktuální noticku na nešťastné, leč pravdivé "vyhlášení války Turecku" z prostořekých úst našeho pana prezidenta (nadsázka), a ačkoliv jsem musel chvíli hledat souvislost s "neutěšeným českým fotbalem", našel jsem ji.

Velké plus těchto textů, které mi, skácelistovi, nepřináší tolik nokturna, je, že provokují, ale ne tím způsobem "Za co ten mazal ty prachy chce", ale přitahují  jako vášnivého křížovkáře.

A ještě jedna poznámka. Dost možná, že tento text naplňuje pro některé čtenáře potřebu jisté autoterapie, jak dalece, to by už byla spekulace. Jen si upřímně přeji, pokud by to tak mohlo být, aby pomohl.

 

20.03.2019 22:33:36patricia w.

no, nevím.....a není lepší psát něco o lásce, případně o sexu?   :)

20.03.2019 20:08:55atkij
redaktor poezie
Úchvatné!
20.03.2019 13:50:47Zdenda
Mne je zas blizsi pravice nez komunisticti vrazi. :)
Falesne dilema.
Zaloz dalsi basen na diskusi o politice.
20.03.2019 13:44:38dark matters
redaktor poezie

možno je, tiež je mi bližšia ľavica než kapitalistickí vykoristovatelia. 

20.03.2019 13:40:50Zdenda
Jo no, to zni rozumne, mne proste jen pripada podezrely, ze jedinej ja nikdy nicemu nerozumim. Zacinam si myslet, ze cela poezie je levicacky spiknuti.
20.03.2019 13:36:32dark matters
redaktor poezie

Zdendo: exaktné vysvetlenie iba ak do správy:-)

ono by to malo pri básňach fungovať asi takto, podľa mňa. autor napíše text, plynule, absolútne bez zámeru vec komplikovať. alebo znejasňovať. proste pri písaní používa obrazy, ktoré sa mu zdajú účelné & atraktívne

čitateľ číta a pri tom, v ideálnom prípade, mu pri vybiehajú vlastné asociácie, predstavy, čosi. Necháva sa viesť, ale ide svojou cestou. aj pocit z pointy - resp. interpretácia je individuálna. to však neznamená, če básni pri jej  tvorení chýbala kostra. ja som skôr za zahmlenejšie texty bez jednoznačného "riešenia" - myslím si, že ak čitateľ nájde v texte niečo, čo tam autor úmyslene nevložil, aj takýto "nález" je rovnako hodnotný ako ten, ktorý sledoval autor.

v praxi je to nakoniec presne ako napísal haijin. nemusí ťa ten text zaujať, stratíš záujem. 


|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Veškerá autorská práva na jednotlivá díla náleží výhradně jejich autorům. Právní odpovědnost za obsah uveřejněného díla nese jeho autor v plné míře.