Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nemšovanka

21. 06. 2019
10
12
786

20.6.2019 o 11- tej bude v Nemšovskom múzeu vítanie detí do života, keby ste sa chceli prísť kuknúť, ako našu Hanu v Nemšovej privítajú :-)

Táto správa prišla mne – starej mame, sestre Ivane - tete a môjmu bratovi Julovi. Nič som neorganizovala. Pozrela v cestovnom poriadku autobus a vo štvrtok vyrazila smer Nemšová. Prvé prekvapenie ma čakalo pri vystupovaní. Na malom námestíčku stál brat so švagrinou, spoločne sme sa vydali smerom k múzeu, do začiatku zostávalo pár minút. Nápovedou boli mamičky s kočíkmi a kvetom, jedno vítanie práve skončilo. V diaľke vidíme tatu Miša a mamu Monku s kočiarikom, v dlhých letných šatách, vôbec nepoznať, že pred mesiacom porodila. Sú nádherní, radosť z nich kypí. Na bicykli na poslednú chvíľu dorazí dedko Michal.

Usadia nás v sále na poschodí, malinká je hore, spokojne sa vyvaľuje na hrudi tatina. Je drobulinká, ale tvári sa, že má o pár mesiacov viac. Obzerá sa s prehľadom, akoby všetkému rozumela, kopká.

Pani z mesta prečíta dojemný prejav, detičky v krojoch recitujú básničky, spievajú. Niečo ma prinúti obzrieť sa, vo dverách zbadám našu Ivu. Prilba pod pazuchou, druhou rukou vyzlieka motorkársku bundu, sadne si za mňa. Ešte že tie deti spievajú, ľahšie som vás našla. Jarko išiel autom pre materiál, Iva robila syry, ale sadla na motorku a dofrčala.

Očakávala som, že deti budú plakať, rodičia s nimi vybiehať, aby nerušili. Ani náhodou. Pokoj , tichučko. Žeby predsa len bol dôležitý dotyk, kontakt s rodičom? Dátum narodenia od marca do mája a žiadnu perinku, zavinovačku nevidno.

Program skončil, po jednom vyvolávajú detičky s rodičmi, gratulácia, fotka. Zopár s obomi rodičmi, niektoré iba s maminou, niektoré iba s ockom, jedna mamička prišla pre kvet a obálku dokonca bez dieťaťa. Iba my, hujerovci, v počte osem aj s bábätkom. Fotky pri postieľke. Najskôr rodičia s Hanou, potom kývnu na nás. Fotografka sa usmieva, ako pribúdame. Brat s Renátkou zostávajú sedieť.

„Poďte za nami! Čo sa okúňate!“ volám na nich.

„Prišli sme až z Trenčína. Neodfotíme sa?“ obraciam sa na fotografku.

„Samozrejme! Poďte medzi nás!“ povzbudzuje ich aj ona.

Odchádzame spoločne k mladým na malé občerstvenie. Hana ide z rúk do rúk, každý si chce popestovať. Spoločenské dieťa, nenamieta, po čase zatvorí očká a spinká, kým ju neprebudí hlad.


12 názorů

vďaka, Čudlo


Čudla
28. 06. 2019
Dát tip

/*


áno, Andělka

Ľuboš, naši sú za slovenské mená, už vzhľadom k priezvisku, by akékoľvek iné vyznelo komicky - Amanda Orechovská :)

vďaka za hviezdičky, Hanka

 


8hanka
22. 06. 2019
Dát tip

********


Kočkodan
21. 06. 2019
Dát tip
Pobavil mne už prolog. No a Hujerovci to dorazili. Osobně se mi líbí, že byla vítána Hana a ne nějaká exoticky znějící Isabela nebo Amanda...

Andělka1
21. 06. 2019
Dát tip

Krásný rituál, rodina má důvod se sejít...pomůže bezděky rodině se sejít.


verím tomu, Jarko

no...na nás nemáte Irča :)

si predstav, aleši, až do Nemšovej :)

nazdar Kájo, mám radosť


Lerak12
21. 06. 2019
Dát tip

Pobavilo mě to.


tak Hujerovic famílie už zasahuje až do Trenčína...? :o)


Gora
21. 06. 2019
Dát tip

Vtipně jsi to pojala, Gabi... já byla před měsícem a bylo nás jen šest:-)


revírník
21. 06. 2019
Dát tip

Spoločenské dieťa, spoločenská rodina - je krásné, že všichni hujerovci přijeli Haničku nadšeně přivítat do života. Bude vyrůstat ve šťastném prostředí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru