Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Promiň

27. 04. 2002
79
52
9213
Autor
LaMouette

Taky jen reakce, zatím jen čtu a čtu a čtu, tak jen reakce, časem možná i něco co napadne jen a jen mne:-)

Včera jsem zašlápla broučka, vlítnul mi pod podrážku ani jsem nevěděla jak, chtěla jsem říct promiň, ale bylo pozdě, byl už na maděru.. promiň bylo úplně zbytečné, neboť mu to tykadla nenarovnalo....

Včera se na mě můj přítel omluvně podíval, otevřel dveře a zmizel mi ze života, prý za nějakou mladší, chytřejší, víc in.. a jeho promiň v očích bylo zbytečné, poněvadž to neměnilo nic na faktu, že už není se mnou...

Včera do mne vrazil můj synovec a mně vyšplíchla na ruku horká káva a opařila jsem se a on tam stál, úzkost v očích, starost o mou bolest, nešťastný.. i jeho promiň bylo zbytečné, ale dobře slyšitelné a upřímné, i tak jsem si namáčela ruku celý večer ve studené vodě...

Včera jsem jela metrem a vstoupili dva lidé, korpuletní dáma a stařenka, bylo tam jen jedno místo a ta dáma se k němu s funěním hnala, zasedla jsem ho těsně před ní ... a její  "No promiňte" bylo úplně zbytečné, nic mne neodradilo vzápětí vstát a pustit tu starší paní...

...ale všechna promiňte byla vyřčena či myšlena právě proto, aby mi každá ta situace utkvěla v paměti a já si pamatovala ten důvod, kvůli kterému stálo za to, je vyřknout.


52 názorů

LaMouette
14. 11. 2010
Dát tip
Brown.. odcinit.. co se us stalo.. to asik nende ani slovem.. ani cinem nakym. Ovsem vyjadrit.. ze to cloveka mrzi.. ze se treba spletl.. nebo ze uznava svoji chybu.. muze treba jen potesit.. dyz uz to tedy odcinit nende. Kazdopadne tekuji pjekne za cteni.. a za tvoje pismenka.. o to vic.. ze je to dilo uz tak desne stary..:-)

BrownSugar
14. 11. 2010
Dát tip
Co se stane nelze odčinit slůvkem "promiň"...reakce byla podle mne správná, i když je úvaha stará asi osm a půl roku

LaMouette
04. 11. 2010
Dát tip
Edvine.. wono to mlada je takovej docela relatyfni pojem.. le takhlenc.. si myslim.. ze dokazu v nekerejch vjetsech byti wobjektivni.. a ze dokazu posoudit.. kera z tech dvou dam.. na tom byla hur.. uz preci jen par zkusenostma me ten muj uzasnej zivot poctil.. Ano.. s tim promin je to desne slozity.. le sem desne rada.. ze je este par lidi.. keri to umi rict.. a presne v ten pravy cas. Tobje tekuji pjekne za cteni a za Tvuj nazor...:-)

Edvin1
04. 11. 2010
Dát tip
Hezky sepsaná drobná úvaha o zbytečnosti omlouvání. Jenže, i když tu myšlenku sdílí velikáni jako Nohavica, pravdivá je jen zdánlivě. Jak často čekáváme na to slovo "promiň!", jak je nám těžko, když nepřijde, a jakou radost může způsobit, když je vysloveno! Zvláště od lidí, kteří jsou nám drazí. A ještě: Ta korpulentní dáma na tom zdravotně mohla být daleko hůř, než ona stařenka. Jak znám život, nejspíš bych se do toho závodu o místo k sezení nepletl. Je poznat, že jsi dosud mladá. :-)

A.H.
06. 08. 2010
Dát tip
Co dodat. *

LaMouette
23. 06. 2010
Dát tip
tos to ztracej dal.. nemam nits proti tomu.. ;-)

LaMouette
23. 06. 2010
Dát tip
No jo.. to je stary jak Metuzalem taki.. a navits ta desna uprava.. kera se tam zobrazila po tom.. co se to kdysi prevadelo na jiny servr.. bo co.. takhlenc to vypada desne.. le pravda.. chypky by se wopravit mohly..:-) tekuji pjekne.. za to ze ztracis cas u bezvyznamnyho autora.. ;-)

LaMouette
20. 06. 2010
Dát tip
jeje.. to je mots mily zastaveni.. u dilka.. ktery je uz tak desne stary. Potesilo me to.. tekuji pjekne..:-)

Klaris
20. 06. 2010
Dát tip
z úvahy je cítit beznaděj, kdy promiň nezmenší nechtěně způsobenou bolest...upřímně jednoduché, bez snahy o zbytečnou uměleckost..tip

SunDry
03. 07. 2009
Dát tip
***

LaMouette
06. 06. 2009
Dát tip
jeje.. moje zacatecnicky dilko tady.. je takovy.. hmm zamysleni spis.. a este ji negdo cte.. to me mots tesi.. tekuji pjekne..:-)

Buldig
06. 06. 2009
Dát tip
Není nad upřímnost.TIP

LaMouette
16. 05. 2009
Dát tip
tak to me prevelice tesi.. dowopravdicky.. diky..:-)

LaMouette
24. 01. 2009
Dát tip
tekuji pjekne.. to me tesi.. dyz se taji dech..:-)

Vaud
24. 08. 2008
Dát tip
ale už jsi dlouho nic neposlala na Písmoň??

LaMouette
24. 08. 2008
Dát tip
me ces dostat do rozpaku zejo.. a ze se Ti to dari.. docela dobre.. sakrys..:-)

Vaud
24. 08. 2008
Dát tip
píšeš nádherně!!!

LaMouette
24. 08. 2008
Dát tip
paaaaani.. zlutej napis nove krytyky sem nefidela ni nepamatuju. Ja mockrat tekuji pjekne.. pac me to zrovinka u mych pismackych zacatku mots tesi..:-) wobzvlast.. dyz vidim, ze je to este po prechodu na novou verzi takovy neupraveny.. potesils me mno..:-)

Vaud
24. 08. 2008
Dát tip
krásný *

damaxy
15. 06. 2008
Dát tip
pekná úvaha *

LaMouette
08. 10. 2007
Dát tip
xy... i Tobje tekuji prevelice, zes tu ztratila par vterin nad mym dilkem.. potesilo me to prevelice..:-)

LaMouette
08. 10. 2007
Dát tip
deccal.. smankote.. koukam, ze sem ni nepodekovala za Tvuj cas a ctenii.. cili to wokamzite napravuju.. a jo.. asik Ti rozumim.. :-)

neznamaxy
08. 10. 2007
Dát tip
nenudila jsem se, líbí se mi, moc dobré

deccal
29. 08. 2007
Dát tip
Ty omluvy jsou dost často zbytečné,protože je to spíš omluva pro toho kdo jí řekl.. sobecky. Aby ospravedlnil svou chybu.. a možná aby se poučil.. nevím jestli chápeš. Pěkné..*

LaMouette
30. 07. 2007
Dát tip
mno jo.. tady jich je.. hruza..:-)) se stydim prevelice.. )

LaMouette
05. 06. 2007
Dát tip
dowopravdicky me to mots tesi.. veikananansky dik..:-)

marrpa
05. 06. 2007
Dát tip
Tip samozrejme mas a k tomu i muj obdiv.. a to nejen za tohle dilko...

LaMouette
05. 06. 2007
Dát tip
krasnej tip.. za kerej pjekne dekuji..:-))

marrpa
05. 06. 2007
Dát tip
Tys napsala krasnou uvahu, Albireo krasnou reakci s kterou souhlasim.. co vice dodat?*

loly
11. 02. 2007
Dát tip
dlouhé..

LaMouette
04. 02. 2007
Dát tip
Ivo.. myslim, ze nigdo nikoho nekope s tim, ze mu nece ublizit.. ze ano.. :-) spis to nece jako kopanets videt..:-)) tekuji pjekne za krytyku.. a Nohavicu mam rada.. tiky za pripomenuti.. :-)

Ivo Koivo
04. 02. 2007
Dát tip
Jako od Jarka Nohavici: Ten chlapík co mě kopl řekl sorry a pak šel ale ono to stejně bolí jako kdyby chtěl. *

Jakubisko
31. 01. 2007
Dát tip
to jo...obzvlášť pak to zubení...dá se tím přejít spousta trablů :o)))

LaMouette
31. 01. 2007
Dát tip
Jakoupku.. tekuji pjekne.. a tesi me to.. usmivat se je totis prima..:-))

Jakubisko
31. 01. 2007
Dát tip
roztomilé a pravdivé.....zubím se :-B

LaMouette
23. 01. 2007
Dát tip
ne vits jak me.. ;-))

Anyz
23. 01. 2007
Dát tip
tak to me velice tesi:)

LaMouette
23. 01. 2007
Dát tip
Anyz.. Nicky.. taki se na Vas zubiiiim.. :-)=

LaMouette
23. 01. 2007
Dát tip
Old.. mno.. ono to puvodne na starem pismoni vypadalo jinac mno.. le ten novej system mi to smrsknul do tohohle textu.. chjo no..

Anyz
23. 01. 2007
Dát tip
:o)

Oldjerry
23. 01. 2007
Dát tip
Výborné ! Představ si - trochu to zeštíhlet a bylo by to nádherné téma na báseň - jedna báseň. Škoda, že se mi příčí krást témata.... já mám teď v řípě vymeteno, tak by se to hodilo...

Nickyx
23. 01. 2007
Dát tip
:)

To já děkuji, že jsem si mohla přečíst tak krásnou věc... avi

LaMouette
23. 01. 2007
Dát tip
Juuuu hlasku.. :-)) todle je tak desne stary.. ze us ani zadny ctenari to nevyhrabou.. a navits.. je to vits jak naky dilko spis postreh takovej.. A Tobje mots tekuji za zastaveni.. kery me desne potesilo..:-)

Ze začátku jsem si říkala, Bože, co to je...ale ten konec...a vlastně už i prostředek s pomyšlením na konec..prostě krása :) One TIP for You...

Myna
11. 11. 2006
Dát tip
líbilo, moc tip

Myna
11. 11. 2006
Dát tip
líbilo, moc tip

LaMouette
19. 05. 2006
Dát tip
ja si taki myslim.. ze kazdej pozna.. kdy je namiste to sloficko rict.. ovsem ne kazdej ho potom i rekne.. Skoda mno.. le mam stesti na lidi.. kery ho rict umi..:-) a tekuji pjekne za krytyku:-)

blekota
13. 04. 2006
Dát tip
je to peklo šlapat-obzvlášť, gdyš bývá mnoho lidí krátkozrakých:)*

Eva_S
07. 01. 2006
Dát tip
hezká.... i to "promiň", dyš je upřímný, jaksi člověku narovná srdce....než kdyby Vám ten "porobitel" místo toho třeba plivnul do ksichtu....*

Alojs
23. 05. 2005
Dát tip
Opět zajímavá úvaha. Když jsme u toho omlouvání. Promiň, že jsem tenkrát tak rychle zmizel z toho chatu, když jsi mě tak hezky přivítala. Mně vypadl internet! **/***

exorcista
23. 12. 2004
Dát tip
promiň...ale ten tip ti prostě dám, nenaděláš nic...moc hezké

100kotatko
04. 11. 2004
Dát tip
moooc krasny :-) chudak broucek ....

fermosa
21. 09. 2004
Dát tip
nějak příjemně se mě to dotklo *

Lorena
28. 08. 2004
Dát tip
pěkná úvaha!Tip

Dixie
04. 05. 2004
Dát tip
Moc se mi líbí, vystihuje to i můj pocit z tohoto důležitého slůvka, situaci z metra jsem si prožil a užil ! skoro navlas stejnou. TIP*

s_manga
28. 04. 2004
Dát tip
bolestivé, nevím proč, tak jednoduše řečeno, podáno stejně jako oběd od mámi na stůl, běžná věc a přitom tak bolí (možná právě proto?), promiň se mi říká velmi těžko, je-li to od srdce ale umím to a jsem na to hrdý

JiKo
09. 04. 2004
Dát tip
Vše řečené na malém prostoru poštovní známky, to mám rád!!!

horák
09. 03. 2004
Dát tip
chtěl bych vidět jak to bude vypadat, až to jen tak nevytřeseš z rukávu *

LaMouette
09. 03. 2004
Dát tip
horak... tiky.. tohle bylo vazne sity horkou jehlou... mozna zbytek povidek.. sou malilililinkato promysleny.. jeste jednou tiky..:-)

Elyanne
19. 01. 2004
Dát tip
*

Matyjustin
03. 01. 2004
Dát tip
moc hezký :o)

ondrech
15. 12. 2003
Dát tip
Taková krásně jednoduchá, krátká a výstižná úvaha. A taky je dobrá na začátku ta sebekritika. Máš mýho tipa

LaMouette
15. 12. 2003
Dát tip
Elyn... a kdo normalni je.. :-)) tiky tiky..:-)) ondrech.. taky tiky.. potesilo to.. takhle na vecer..:-))

Elyn
15. 11. 2003
Dát tip
no na (La)Mou(e)tte :) To mě nenapadlo, s tou stařenkou to bylo fakt dobrý, mou..;) To si budu pamatovat..;) (BTW: říkám promiň, i když zakopnu o stůl, asi nebudu normální...;)

Milly
03. 11. 2003
Dát tip
Pěkný! ;-) *

Witch
22. 10. 2003
Dát tip
skvělý.. a představa tý funící lokomotivy co se na tebe hrne v metru aby tě vzteky zasedla do sedačky... :o))) ***

Dero
21. 09. 2003
Dát tip
Anonym40 jsem já ... pardon. :)

Ywette
03. 08. 2003
Dát tip
Každý řekl něco, tak se nebudu opakovat. Jen se přimlouvám za opravu chyb....T...

Smykač
20. 06. 2003
Dát tip
hezké:) neprominu si netipnout*

Kačírek
02. 06. 2003
Dát tip
Upřímné, pravdivé, mile, inspirující, fajn...

Pitonisa
13. 05. 2003
Dát tip
*

Posílám polibek z Caribicu*

LaMouette
01. 05. 2003
Dát tip
Zosho... wow... tíky.. enem esli si ho zasloužím:-))

krásný... už tu mám dvě favoritky :-) jedna jsi ty :-)*****

LaMouette
02. 04. 2003
Dát tip
děkuji... a děkuji... moc to těší:-)

I mě :-) to se to potom pracuje v atmosféře plný radosti! :-)))))

aRmida
13. 03. 2003
Dát tip
to s tím metrem je krásné:-)*

Katčenka
08. 03. 2003
Dát tip
Nic jineho nez "tip" nemuzu vypustit z ust :)

guy
24. 02. 2003
Dát tip
Jestlis byla v tý době u skatů, taks měla fůru plusovejch bodů ***

LaMouette
24. 02. 2003
Dát tip
sím já su skaut ve své podstatě... a trošilililinku teda hodně dost to přiživil pan vedoucí našeho Přírodovědného oddílu Delfín.. kde se za DDM skovával právě skaut.. mno ale to sem pochopila až dyž sem vyrostla..:-)) a bylo to úúúžasný.. dodnes z teho žiju:-)

tanganika
24. 02. 2003
Dát tip
zaujimavy pohlad...hmmm....***

guy
24. 02. 2003
Dát tip
musím konstatovat, že pan vedoucí na tobě odvedl dobrou práci

alim
06. 02. 2003
Dát tip
pises opravdu moc hezky...ma to vzdy svou hloubku a to se mi libi..:-))

JASAN
31. 01. 2003
Dát tip
Promiň. Aniky promiň, že říkám taky promiň.

green
05. 01. 2003
Dát tip
moc pekny *******

hurvinek
11. 12. 2002
Dát tip
gratujuli k dobremu skutku a naprdnuti korpulentni damy.

Seregil
10. 12. 2002
Dát tip
Zajímavé zamyšlení... Co všechno to slůvko má v sobě, byť nevyřčené....

aniky
28. 09. 2002
Dát tip
Promiň

Glass
15. 09. 2002
Dát tip
čeština je krásný jazyk život je krásný jazyk Stojí za uvážení tahle úvažka, ale nevažte a čtěte! :o)

ponetka
07. 09. 2002
Dát tip
To se mi to hezky četlo, škoda že takhle uvažujících lidí není víc...ale LaMi...příště nespěchej...píšeš jak čuňátko :o))) jinak típek

PAU
12. 07. 2002
Dát tip
zrejme by to chtelo vymislet spusob placeni treba polils me horkou kavou urizni si malicek i kdyz je to taky zbitecne tu bolest ti to vlastne neutlomi rikame moc pitomosti bez smylu asik

Kastel
11. 07. 2002
Dát tip
Jo - taky se omlouvám svým nechtěný obětem - teď to zrovna dost odnášj bělásci, ze kterých se na předním skle stávají žluťásci :o( úvaha líbí T

Francois
10. 07. 2002
Dát tip
Tohle už je poslední............(neumím smailíka pro hořký pláč). *****

suva
07. 07. 2002
Dát tip
ještěže jsem se konečně usadila na prdýlku trochu v klidu, doteď jsem se k tobě nedostala, ale dnes to napravuji, takže PROMIŇ, že jsem tak rozlítaná suva :c)))

Imagine
06. 07. 2002
Dát tip
Velmi zajímavě napsáno, zvláštní, nevím , co dál říct ***

XXXconXXX
01. 07. 2002
Dát tip
:)

rebelqa
23. 06. 2002
Dát tip
zaujala sa mi...velmi pekne t*

Muawijhe
21. 06. 2002
Dát tip
Tak to tomu broučkovi závidím. Mohl jít za lepším životem. Snad.

Merle
20. 06. 2002
Dát tip
začínám tomu pohledu věřit...

Moc hezké! Jsem tady nová, a nestačím se divit. V tom nejlepším slova smyslu. Díky!

Ziggy
10. 06. 2002
Dát tip
******************************** život je len sled okamžikov ********************************

Jarodějka
09. 06. 2002
Dát tip
žádné promiň není zbytečné, ráda tě čtu, píšeš úpřimně

LaMouette
09. 06. 2002
Dát tip
to Jarodějka: Páni, teď si mne dostala, bo to je to, o co se stále snažím.. být jen upřímná a sama sebou.. díky moc.. zahřálo to a potěšilo..:-)

Čolito
02. 06. 2002
Dát tip
líbí! *

galaxy
02. 06. 2002
Dát tip
:-)*

Willi
01. 06. 2002
Dát tip
Já mám prozu možná ještě raději než poezii ! A tohle mně vzalo !

_fantomQ_
20. 05. 2002
Dát tip
Je to dost dobrý. (:o) ... tak PROMIŇ, že dávám TIP

Ikvous
19. 05. 2002
Dát tip
Velmi zajímací, až přemýšlející.. Teda spíš přemýšlející, než zajímací... Nebo nějaký takový kříženec. *!

Norek
18. 05. 2002
Dát tip
zajímavé tip

LaMouette
10. 05. 2002
Dát tip
lidinky.. moc jste mne potěšili..tak Vám nabízím místo promiňte..své DĚKUJI:-)))

clovrdik
10. 05. 2002
Dát tip
LaM : rádo se stalo :-)

clovrdik
08. 05. 2002
Dát tip
... moc pěkná úvaha; máš taent psát chytrý myšlenky do pár řádků a tady je TIP, plně zaslouženej

clovrdka
08. 05. 2002
Dát tip
stručné a výstižné...líbíííí :-) TIPík :-)

JohnieBass
08. 05. 2002
Dát tip
Mocmoc dobré! Chudák brouček! Tady bych si i tipnul TIP******* zejména za první polovinu! A jen upozornění na 8. řádku "slyšeitelné". J.Bass

Manuria
03. 05. 2002
Dát tip
Líbí...snad první úvaha co jsem tu dočetla až do konce..:-)) *

Android
01. 05. 2002
Dát tip
těším se na tvé další reakce!:-)*

rire
01. 05. 2002
Dát tip
* dobře, že to je napsáno

vero
30. 04. 2002
Dát tip
...krásnučké *

Máš čisté srdce, co chtít víc? :-))))

LaMouette
30. 04. 2002
Dát tip
jen úsměv mých blízkých... a děkuji moc, vážím si toho, že mne tak vidíš:-)

skromna
30. 04. 2002
Dát tip
nekdy je take dulezite umet podekovat....LaMouette..diky..hezke poctenicko :c))

Albireo
28. 04. 2002
Dát tip
Prózu na Písmákovi moc nečtu, ale tahle je krátká, tak jsem neodolal. A jsem rád, že neodolal - líbí se mi. Tvá reakce na situaci v metru je jedinečná a tleskám Ti za ni. Hlavně za tu duchapřítonost. A co říct na závěr? TIP

LaMouette
28. 04. 2002
Dát tip
to Albiero: co říci na úvod... díky..rdím se:-)

Albireo
28. 04. 2002
Dát tip
Děvčatům sluší, když se rdí. Ukaž se mi - hezká! (Hezká Stephanie! - znáš? Krásný film!) V mé generaci to ještě bylo běžné, dnes už méně.

LaMouette
28. 04. 2002
Dát tip
to Albireo: jejda lichotka.... nevím sice zda na místě, ale budiž...vážím si každé :-)) V Tvé generaci? mohu Ti říkat strejdo?:-))

ofčátko
28. 04. 2002
Dát tip
hm...děkuji :o)

Kami
27. 04. 2002
Dát tip
Moc hezká úvaha (*). Dotaz: Máš nějaký zvláštní vztah k čajkám? :o)

LaMouette
27. 04. 2002
Dát tip
Kami: k čajkám ne e.. ale k rackům aaano:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru