Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svobodný člověk

03. 05. 2002
16
0
3540
Autor
Bacil

*02. 05. 02

Matouš se zhluboka nadechl. Konečně měl pocit, že je svobodný člověk! Právě se rozhodl, že se nenechá nikým a ničím svazovat. Z nitra mu tryskal jásavý hlas, který na něj volal: Nevaž se! A ještě volal: Odvaž se! Jakoby ten hlas už někde slyšel... ale co, na tom nesejde. Rozběhl se do kůlny, kterou kdysi postavili s bráchou a s tátou. Byli na ni patřičně hrdí, samosebou. Ještě by to chtělo nějaký nápis, napadlo ho... třeba \\\"CHLAPI SOBĚ\\\"... nebo tak něco.

 

Vyvedl kolo z kůlny. Vida, jště před chvílí by si nebyl věřil, že to dokáže... ale dokázal to. Dokázal, že to dokáže... to je dobré, tohleto, ano, dokázal, že to dokáže! Měl pocit, že ve vzduchu letí štěstí, a že to štěstí mu samo našeptává - vzhůru na pedály! A tak se rozjel ulicí a vyjel do polí, mezi běloskvoucí jabloňové květy. Když bílá je skutečně bílá... napadlo ho, ani nevěděl proč.

 

Cítil se majestátně, pociťoval v sobě vnitřní klidnou sílu. Objel několik polí a remízků, vzal to kolem rybníka a pak zpátky do města. Jak je to krásné, být svobodný člověk... hned má více ze života.

 

A jak tak jel, celý rozjásaný, přehlédl na cestě fošnu, v plné rychlosti do ní napálil a přeletěl přes řídítka rovnou do základů jakéhosi rozestavěného domu.

 

Na těchto základech můžete stavět, napadlo ho ještě. Pak omdlel.


Havranka5
18. 05. 2005
Dát tip
No to je právě ta podvědomá indoktrinace, ale ne vždy jí mnozí chtějí vidět a přiznat si její existenci, natožpak podlehnutí, že... mezi projekcí svých snů a přání, mnohdy ovlivněných či přímo naočkovaných prostředím, papouškováním prázdných hesel právě módních ideologií a blekotáním o svobodném a demokratickém světě (dříve místy o mírovém a pokrokovém světě) (povětšinou bez znalosti základních pojmů a vztahů, natožpak společenskohistorického pozadí), anžto jim nezapadá do jejich (mnohdy vysněných a nalhávajících) představ a definicí toho kterého objektu, režimu, mládežnické organizace a tak podobně. Ale my, tedy (nejen) vy i já, pane kolego biologu, my přírodozpytci, stavíme svůj světonázor výhradně na logice, rozumu, pokusech a pozorování, přísně vědeckých rozborech a důkazech, neustále průběžně ověřujíce jeho platnost. Viďte. Prosím nebrat krákání krkavky příliš osobně a vztahovačně. :-)

galaxy
15. 06. 2002
Dát tip
:-))))*

Bacil
10. 06. 2002
Dát tip
Taky bych je potřeboval :-))

Bacil
07. 06. 2002
Dát tip
Neva :-)) Rebe, díky... vlastně máš pravdu.

breta
05. 06. 2002
Dát tip
:o)) dávám tííp, a to i za přednes na Šupleti :o) Dovolil jsem si zařadit do klubu - neva? (stejně s tím už nic nenaděláš :oP )

Yeziiinka
29. 05. 2002
Dát tip
"Na těchto základech můžete stavět!" Ježiši! :)))))))))))) :)*

Bacil
20. 05. 2002
Dát tip
Aha... tak to teď nějak nechápu, jsem trochu mimo :p)

Merlita
20. 05. 2002
Dát tip
Kašli na to Bacile :o)aneb C est égal

Merlita
18. 05. 2002
Dát tip
Já nemyslela nemovitosti :o)

Bacil
14. 05. 2002
Dát tip
Se stavbou? Jo, stavba... kdoví, jestli k ní vůbec dojde :-)))

Merlita
12. 05. 2002
Dát tip
rÁDA SE DOVÍDÁM, ŽE JSI S TOU STAVBOU JEŠTĚ NESEKL :o)))?? Hlavně, že to celé neseklo s tebou :o)) HODNĚ ŠTĚSTÍ !67!

Tak tohle můžu... :-)))))*

Climaster
09. 05. 2002
Dát tip
...máš pravdu...člověk se může zdát svobodným...ale podvědomě je už scela svázán... ***

kachnička
07. 05. 2002
Dát tip
:o))) a mně se to taky líbí! :o))*

Popelucha
06. 05. 2002
Dát tip
:)

Salima
05. 05. 2002
Dát tip
Jo, jo, reklamy nás pronásledují všude...

Albireo
04. 05. 2002
Dát tip
Adams: bez těch reklam by tohle dílko ztratilo snad půlku své neodolatelnosti.

Adams
04. 05. 2002
Dát tip
o tom nepochybuji...

Deltex
03. 05. 2002
Dát tip
Nelíbí, na reklamy už jsem četl mnoho děl...

Albireo
03. 05. 2002
Dát tip
Chechtám se, a za to náleží autorovi tip. Je vidět, Baci, že umíš nejen básnit.

Leclajr
03. 05. 2002
Dát tip
To jo.. L.

Adams
03. 05. 2002
Dát tip
Povídka je dobrá, ale ty reklamní slogany z ní dělají jednu velkou reklamu..-)

Dabi
03. 05. 2002
Dát tip
Pomooooc!!! :oD Máš můj t*

hermit
03. 05. 2002
Dát tip
:-))))))) TIP

Losiště
03. 05. 2002
Dát tip
buvole cvič a budeš svobodný

Nuitík
03. 05. 2002
Dát tip
hele, Ty seš ovlivněnej skorem jak já, teď jsem sesmolila básničku se samých filmových hlášek, ještě nevím, jestli to sem dám....**

Danny
03. 05. 2002
Dát tip
:)))))

Bacil
03. 05. 2002
Dát tip
No jo, já vím, že veledílo to není. Ale... prostě jsem si řekl, že zkusím občas sesmolit nějakou povídku :-)))

Nuitík
03. 05. 2002
Dát tip
hurá, do toho!

Prokletí
03. 05. 2002
Dát tip
Bacíšu, jsem rád, že je Ti sále líp ;o))))))))) Je to vidět! ;o) Díky, rád jsem se zasmál. Budeš-li ještě něco takého dělat, zkus zapracovat na "Večer chutná, ráno se z něj po... ehm, ééé ráno pomáhá". Ju? ;o))))))))) Pá a díky ;o) m.

StvN
03. 05. 2002
Dát tip
JE TO ZDAŘILÝ, DOBŘE PODANÝ, PROSTĚ JO.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru